سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

کنگره نهم حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست: بیانیه مفاد پیروزی جنبش سرنگونی جمهوری اسلامی

جنبش عظیم سرنگونی جمهوری اسلامی صحنه سیاست در ایران را دگرگون کرده است. خروش اردوی بیشمار کار و مردم ضد تبعیض و آزادیخواه علیه گرانی و فقر و فلاکت اقتصادی، علیه استبداد و اختناق، بلاواسطه به سرنگونی کلیت جمهوری اسلامی گره خورده است. مرگ بر جمهوری اسلامی محوری ترین شعار و خواست مردم بپاخاسته در تظاهراتهای توده ای بیش از صد شهر ایران در دی ماه ۹۶ و آبانماه ۹۸ است. درعین حال، امروز که سرنگونی طلبی به بستر اصلی سیاست ایران تبدیل شده است، جنبشهای مختلف معنا و مفهوم خود را از سرنگونی بدست میدهند. اردوی بپاخاستگان، کارگر و کمونیسم، زنان انقلابی که در صف اول نبرد علیه اسلام و خرافه اند و تصاویرشان در رسانه ها به لوگوی این خیزش بدل شده است، جوانان انقلابی و پیشرو نیز افق و معنای خود را از سرنگونی جمهوری اسلامی و بزیر کشیدن جمهوری اسلامی دارد. برای جنبش عظیم و رادیکالی که امروز در ایران در جریان است و حزب کمونیست کارگری – حکمتیست، معنای سرنگونی جمهوری اسلامی، در بندهای زیر اعلام و اجرا میشود:  

۱- درهم شکستن ماشین دولتی و انحلال تمامیت حکومت جمهوری اسلامی، با جناحها و کلیه بنیادهای سیاسی – اداری و نظامی و مذهبی آن.

۲- دستگیری و محاکمه و مجازات سران جمهوری اسلامی در یک دادگاه علنی.

٣ -آزادی کلیه زندانیان سیاسی. لغو “جرم” سیاسی و برچیدن زندان سیاسی. لغو مجازات اعدام. لغو شکنجه.

۴- انحلال ارگانهای سرکوب و مافوق مردم اعم از سپاه پاسداران، ارتش و نهادهای انتظامی و سازمانهای اطلاعاتی. مصادره و کنترل بر کلیه امکانات تسلیحاتی، تدارکاتی و اموال و دارائی ها.

۴ – مسلح کردن مردم در میلیس توده ای برای دفاع از آزادی فرد و جامعه، برای سرکوب مقاومت بازماندگان جمهوری اسلامی، برای مقابله با تعرض هر نیروی ارتجاعی به آزادی ها و حقوق مردم.

۵- کوتاه کردن دست مذهب از زندگی مردم. برچیدن و انحلال بنیادها و موسسات مذهبی حکومتی. مصادره اموال و دارائی های این موسسات جهل و خرافه و کلیه موقوفات و تخصیص آن برای رفع نیازهای فوری مردم.

۶- الغای کلیه قوانین و مقررات مذهبی. جدائی کامل مذهب از دولت و آموزش و پرورش. آزادی مذهب و بی مذهبی برای بزرگسالان.

۷- نفی کامل اختناق از طریق اعلام و اجرای آزادی بی قید و شرط سیاسی و عقیده، بیان، مطبوعات، اجتماعات، تشکل، تحزب و اعتصاب. لغو انحصار دولتی بر رسانه ها. دسترسی همگانی بویژه تشکلهای توده ای کارگران و مردم و احزاب سیاسی به رسانه های جمعی دولتی.

۸- نفی کامل آپارتاید جنسی و حجاب و ستم براساس جنسیت از طریق لغو کلیه قوانین ضد زن و تبعیض آمیز، اعلام و اجرای برابری کامل و بی قید و شرط زن و مرد در همه شئونات زندگی فردی و اجتماعی.

۹- نفی هر نوع ستم و تبعیض از طریق اعلام و اجرای برابری کامل حقوق همه شهروندان، صرفنظر از جنسیت، مذهب، ملیت، نژاد و تابعیت.

١٠- نفی فقر و تضمین تامین معیشت و رفاه همه شهروندان متناسب با امکانات و استانداردهای دنیای امروز، از طریق تعیین متوسط دستمزد پاسخگوی این سطح از زندگی توسط شوراها و نهادهای منتخب کارگران، تامین بیمه بیکاری مکفی برای همه افراد آماده بکار بالای ۱۶ سال، پرداخت بیمه بیکاری مکفی و سایر هزینه های ضروری به کلیه کسانی که به علل جسمی یا روانی توان اشتغال به کار ندارند، و تضمین آموزش و بهداشت و سلامتی رایگان شهروندان.

١٢- اعمال حاکمیت توده ای در سطوح مختلف از طریق ایجاد ارگانهای اعمال اراده مستقیم مردم.  ایجاد شوراها در محل کار و زیست تا سطوح شهری و منطقه ای و سراسری متضمن اعمال اراده مستقیم کارگران و مردم آزادیخواه بجای حاکمیت سیاه جمهوری اسلامی است.  

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست، طبقه کارگر و جنبش آزادی زن و مردم زحمتکش و آزادیخواه، احزاب سیاسی چپ و انقلابی و کمونیست، تشکل های توده ای و فعالین سیاسی را به تلاش برای پیروزی بر جمهوری اسلامی با یک پرچم چپ فرامیخواند. برای این اردو حیاتی است که افق و معنا و مضمون سرنگونی جمهوری اسلامی را توده گیر کند، در هر مرحله و تناسب قوای مبارزه به آن متکی شود و به چیزی کمتر از سرنگونی کامل جمهوری اسلامی رضایت ندهد. اجرای فوری مفاد بالا گشایش مهمی در شرایط کار و زندگی و در حیات سیاسی و اجتماعی مردم ایجاد میکند. درعین حال برای طبقه کارگر و اردوی کار ایران، سرنگونی جمهوری اسلامی یکی از ملزومات و گام اول رهایی قطعی از استثمار و ستم سرمایه داری و تلاش برای تحقق یک پیروزی کارگری، استقرار و اجرای آزادی و برابری و رفاه، و بنیاد گذاشتن جمهوری سوسیالیستی است.

مصوب کنگره نهم به اکثریت آرا

***

توضیح: سند بالا به دنبال عروج جنبش سرنگونی در دی ماه ۹۶ تدوین و در پایان دی ماه همان سال به تصویب دفتر سیاسی حزب رسید. کنگره نهم حزب حکمتیست این سند را تصویب کرده است.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=16237 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x