سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

۴۵مین شنبه اعتراضی – رویارویی پلیس پاریس با جلیقه زردها

media

تظاهرات جنبش جلیقه زردها و معترضین به برنامه دولت برای اصلاح قوانین بازنشستگی در فرانسه روز شنبه ۲۱ سپتامبر / ۳۰ شهریور به رویارویی پلیس پاریس با تظاهرکنندگان انجامید.

به گزارش ار اف آی، ۷۵۰۰ نفر از افراد پلیس و ارتش در پایتخت فرانسه برای رویارویی با جلیقه زردها بسیج شدند. از سوی دیگر، هواداران حفظ محیط زیست و معترضین به برنامه دولت برای اصلاح قوانین بازنشستگی نیز روز شنبه دست به راهپیمایی زدند.

چهل و پنجمین پرده از تظاهرات جنبش جلیقه زردها روز شنبه ۲۱ سپتامبر / ۳۰ شهریور در فرانسه آغاز شد. نیروهای انتظامی از صبح و پیش از شروع راهپیمایی هواداران حفظ محیط زیست و معترضین به برنامه اصلاح قوانین بازنشستگی تجمعات کوچک متعددی از افرادی را که خود را از جلیقه زردها معرفی میکردند، پراکنده ساختند.

 صد و پنجاه و دو نفر در پاریس بازرسی و چهل و هشت نفر بطور موقت بازداشت شدند. به سیصد و دو  نفر نیز تذکر شفاهی داده شد. تظاهرات از میدان مادلن پاریس شروع شد و نیروهای انتظامی حدود سیصد نفر را که قصد داشتند در محل تجمع کنند، متفرق کردند.

اوضاع در حوالی شانزه لیزه متشنج بود و درگیریهایی میان پلیس و عده‌ای از تظاهرکنندگان روی داد که سطلهای زباله و میله های آهنی حائل را واژگون کرده یا به آتش کشیده بودند. شعارهایی ضد پلیس و ضد سرمایه داری نیز شنیده شد .

از سوی دیگر، هواداران حفظ محیط زیست و هزاران تن از معترضین به برنامه دولت برای اصلاح قوانین بازنشستگی نیز در همین روز در پاریس و شهرهای دیگری از فرانسه دست به راهپیمایی زدند.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=4859 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x