سه‌شنبه ۸ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۸ آبان ۱۴۰۳

جمشید شارمهد اعدام شد

سازمان حقوق‌بشر ایران خبر داد جمشید شارمهد صبح روز دوشنبه اعدام شده است.

بنابر این گزارش جمشید شارمهد، شهروند ایرانی-آلمانی و مدیر رادیو تندر که مرداد ۱۳۹۹ به‌دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی از دوبی ربوده شده بود، صبح روز دوشنبه ۷ آبان در ایران اعدام شد.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه جمهوری اسلامی، از اعدام جمشید شارمهد در روز ۷ آبان ۱۴۰۳ خبر داد.

روز شنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۳۹۹، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با صدور بیانیه‌ای از بازداشت جمشید شارمهد، «رئیس گروه تندر، در پی عملیاتی پیچیده» خبر داد. تندر رسانه گروهی به نام «انجمن پادشاهی ایران» است، که از گروه‌های سیاسی مخالف حکومت ایران به‌شمار می‌رود. 

محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۳۹۹ در در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد که شارمهد «بازداشت» شده است. با این حال فرزندان جمشید شارمهد از ربایش پدرشان که در خاک امارات متحده عربی بود، پرده برداشتند.

جمشید شارمهد، شهروند آلمان است و مدتی طولانی در آمریکا اقامت داشت. همسر و فرزندان او در آمریکا زندگی می‌کنند.

دستگیری فعالان سیاسی درخارج از مرزهای ایران بی‌سابقه نیست. روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمد نیوز، مهر ماه ۱۳۹۸ در عراق بازداشت و به ایران منتقل شد. او که پناهنده سیاسی مقیم فرانسه بود، ۲۲ آذر ۱۳۹۹ اعدام شد.

همچنین حبیب چعب،‌‌ شهروند ایرانی سوئدی، در آبان ۱۳۹۹ توسط یک باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر از خاک ترکیه ربوده و به ایران برده شد. او روز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ اعدام شد.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=254507 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
مهدی
4 ساعت قبل

شارمهد رسما در تلویزیون های فارسی زبان در آمریکا بارها به بمبگذاری افتخار میکرد و حتی میگفت بچه ها را هم میکشد و بی خیالش است شارمهد واقعا تروریست بی وجدانی بود مثل خود نظام اسلامی اما احمق بود و فریب خورد، اگر اعدام بد است برای همه بد است ولی شارمهد جنایتکار بود. پس لطفا واقعیت را هم منعکس کنید شارمهد نسرین ستوده یا سعید سلطانپور نبود،

توجه!
توجه!
4 ساعت قبل

ضعف و شکست در مقابل اسرائیل و طرح های توهمی حکومت را با زیر تیغ اعدام قرار دادن زندانیان سیاسی را برای زهر چشم گرفتن از مردم گوچه و بازار ، بی شرمی شگرف حکومت فاشیستی مذهبی ولایت برای هر ایرانی از هر گروه و حزبی تازگی ندارد.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x