سه‌شنبه ۸ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۸ آبان ۱۴۰۳

بلاتکلیفی هفت متهم سیاسی در زندان اوین کماکان ادامه دارد

وحید بنی عامریان، پویا قبادی، سیدمحمد تقوی، ابوالحسن منتظر، اکبر دانشفر، بابک علیپور و مجتبی تقوی، متهمان سیاسی که در یک پرونده‌ قضایی مشترک هستند، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین در بازداشت بسر میبرند. این افراد چندی پیش از بابت اتهاماتی همچون عضویت در گروه های مخالف نظام، اجتماع و تبانی بر علیه امنیت کشور و بغی در دادگاه انقلاب محاکمه شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، سیدمحمد تقوی نیز ۱۱۹ روز است که به صورت تنبیهی به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان مذکور منتقل شده است. این افراد بیش از هشت ماه است که در بازداشت بسر میبرند و علیرغم برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات‌شان در تاریخ ۱۵ مهرماه، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، تاکنون حکمی برای آنها صادر نشده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده یکی از این متهمان سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای منتظر که از بیماری‌های متعدد از جمله بیماری قلبی رنج می‌برد، کماکان از رسیدگی تخصصی پزشکی محروم مانده است. همچنین، سیدمحمد تقوی که در اعتراض به انتقالش به بند ۲۰۹ دست به اعتصاب زده بود، دچار کاهش وزن شده و بلحاظ جسمی در شرایط نا مناسبی بسر میبرد.”

وحید بنی عامریان و ابوالحسن منتظر در دی ماه سال گذشته و بابک علیپور در پاییز سال ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شدند. در تاریخ ۴ اسفندماه ۱۴۰۲، پویا قبادی به همراه سیدمحمد تقوی نیز توسط نیروهای امنیتی در شهرستان چالدران بازداشت و به زندان ماکو منتقل شدند. آنها سپس در تاریخ ۱۱ اسفندماه همان سال، به زندان اوین انتقال یافتند. همچنین اکبر دانشفر و مجتبی تقوی، پیشتر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.

این افراد در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری، در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران تفهیم اتهام شدند. شش تن از آنها به نام های وحید بنی عامریان، پویا قبادی، ابوالحسن منتظر، سیدمحمد تقوی، اکبر دانشفر و بابک علیپور بابت عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام به “بغی” متهم شدند و مجتبی تقوی، دیگر متهم این پرونده نیز از بابت اجتماع و تبانی بر علیه امنیت کشور و عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام، تفهیم اتهام شد.

وحید بنی عامریان، پویا قبادی، بابک علی پور، ابوالحسن منتظر و سید محمد تقوی، از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ پیشتر از این نیز به دلیل فعالیت های خود سابقه محکومیت و تحمل حبس را دارند.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=254487 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x