سه‌شنبه ۸ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۸ آبان ۱۴۰۳

نیروی انتظامی استان کرمان بیش از ۳۸ هزار افغانستانی را دستگیر و به مرز بازگردانده است

سردار ناصر فرشید، فرمانده انتظامی استان کرمان دوشنبه ۷ آبان گفت: «بیش از ۳۸ هزار نفر تبعه خارجی غیرمجاز در استان کرمان دستگیر و به مرز برگشت داده شده است.»

ناصر فرشید همچنین از اصناف خواست که «اتباع خارجی غیرمجاز» به کار نگیرند و در این زمینه با نیروی انتظامی همکاری کنند.

مسئولان جمهوری اسلامی به‌طور معمول از پناهجویان افغانستانی با عنوان «اتباع خارجی» یاد می‌کنند.

ایران در دو سال اخیر صدها هزار افغانستانی را اخراج کرده است. مقام‌های دولتی ادعا می‌کنند تمام «اتباع» اخراج‌شده غیرمجاز بودند، با این حال مهاجران دارای کارت اقامت نیز همواره با خطر اخراج از ایران روبه‌رو هستند.

افغانستانی‌ها که بیشترین جمعیت مهاجران در ایران را تشکیل می‌دهند هیچ‌گاه از سوی حکومت به‌عنوان پناهنده پذیرفته نشدند. اقامت افغانستانی‌ها در دست‌کم ۱۹ استان ایران کاملاً ممنوع و اشتغال‌شان به گروه‌های شغلی که «پست» خوانده می‌شوند، محدود شده است.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=254475 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x