سه‌شنبه ۸ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۸ آبان ۱۴۰۳

حزب تودۀ ایران تجاوز نظامی اسرائیل به خاک ایران را به شدت محکوم می‌کند

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های جهان، ارتش متجاوز اسرائیل روز شنبه – ۵ آبان/۲۶ اکتبر – به خاک ایران تجاوز کرد. به گفته‌ی سخنگوی این ارتش، هدف این تجاوز آشکار، که در تضاد با همهٔ قوانین بین‌المللی و با اطلاع و نقش آمریکا در هدف گیری مناطق حمله به ایران  و در سکوت تایید آمیز متحدان اروپایی آن صورت گرفت، کارخانه‌های تولید موشک و سایر پایگاه‌های نظامی در نزدیکی تهران و مناطق غربی ایران بوده است.

پس از سکوت اولیه در خصوص خسارات وارده، ارتش ایران اعلام کرد که در حملات هوایی اسرائیل، سرگرد حمزه جهاندیده و استوار محمدمهدی شاهرخی‌فر در ماهشهر خوزستان کشته شده‌اند. ساعاتی بعد نیز اعلام شد که دو مجروح این حملات به نام‌های سجاد منصوری و مهدی نقوی که از کارکنان ارتش بودند، جان باخته‌اند.

کمیتۀ مرکزی حزب تودۀ ایران در نشست اخیر خود ضمن محکوم کردن جنایت‌های ارتش اسرائیل در غزه و لبنان و کشتار نزدیک به پنجاه هزار شهروند فلسطینی و لبنانی در طول یک سال گذشته، که بیش از ۱۲ هزار کودک در میان آنان بوده‌اند، و هم چنین بی‌خانمان شدن میلیون‌ها انسان و ویران کردن بخش‌های وسیعی از مناطق مسکونی در غزه و لبنان تأکید کرد. این اعمال، که از سوی دادگاه بین‌المللی لاهه به عنوان جنایت علیه بشریت شناخته شده و منجر به حکم دستگیری نتانیاهو و برخی از رهبران اسرائیل شده است، بخشی از سیاست‌های استعماری و نژادپرستانهٔ صهیونیستی است که برخورد غیرانسانی و وحشیانه با فلسطینی‌ها را مجاز می‌داند. این نخستین گام برای نسل‌کشی و نفی انسانیت یک ملت است.

حزب تودۀ ایران در ماه‌های اخیر بارها دربارۀ سیاست‌های جنگ‌طلبانهٔ دولت نتانیاهو که تنها با ادامۀ جنگ و کشتار می‌تواند به حیات خود ادامه دهد، هشدار داده است. یکی از اهداف راهبردی دولت نتانیاهو، گسترش جنگ و کشاندن جمهوری اسلامی ایران به درگیری‌های نظامی با اسرائیل و نیروهای متجاوز آمریکایی در منطقه و زمینه‌سازی برای تأمین هژمونی امپریالیسم آمریکا و اسرائیل به عنوان ژاندارم منطقه خاورمیانه است.

ما همچنین بر این باوریم که سیاست خارجی جمهوری اسلامی، به‌ویژه در منطقهٔ خاورمیانه، به منظور “حفظ نظام” و با محوریت صدور انقلاب اسلامی، با جهت‌گیری‌های ترقی‌خواهانه، ضدامپریالیستی و استقلال‌طلبانه همخوانی ندارد و این سیاست‌های نابخردانه و ماجراجویانه حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور ما را با خطرات جدی مواجه کرده است و می تواند در خدمت پیشبرد اهداف جنگ طلبانه نیروهای امپریالیستی قرارگیرد.

حزب تودۀ ایران بار دیگر تأکید می‌کند که وظیفهٔ همهٔ نیروهای مترقی و صلح‌دوست کشورهای منطقه، هوشیاری و تدبیر در جلوگیری از کشاندن منطقه به یک جنگ گسترده و خانمان‌سوز است. جنگی که تنها در راستای حفظ رژیم جنایتکار نتانیاهو و منافع امپریالیستی و متحدان اروپایی او خواهد بود. باید با تمام توان به مقابله با این توطئه‌ها پرداخت و تأکید کرد که تنها با حرکت به سوی خاتمه دادن به جنایت‌های و تجاوز نظامی دولت نژادپرست اسرائیل، می‌توان به تحقق حقوق حقهٔ مردم فلسطین برای داشتن دولتی مستقل امیدوار بود.

حزب تودۀ ایران
۶ آبان ۱۴۰۳

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=254442 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

3.4 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صلح صلح آزادی
صلح صلح آزادی
5 ساعت قبل

لعنت بر جنگ، لعنت بر جنگ، لعنت بر جنگ
لعنت بر جنگ و جنگ طلب
صلح، صلح ، آزادی

علی آهی
علی آهی
8 ساعت قبل

حمله نظامی روسیه به اکراین البته توجیه پذیر و مقدس است !! شعبده و بازی با کلمات و یک بام و دو هوا در تحلیل و تفسیر وقایع اعتبار موضع گیری یک جریان را مخدوش و فاقد تأثیر می سازد … خوب که به جنگ و تجاوز فکر کنیم حقیقت هیچگاه قربانی نمی شود..

Hanging Monkey
Hanging Monkey
20 ساعت قبل

حمله نظامی نکرد… ضرب شستی به صورت محدود و کنترل شده نشان داد که لازم بود . بسیار لازم .

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x