یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳
یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳

ژنرال های کاخ مادرید ۰ سربازان لاماسیای کاتالان ۴ ؛ بارسلونا در مادرید؛ رئال را به چهار میخ کشید؛ پرسپولیس ۲ شمس‌آذر ۰؛ خیبر۳ استقلال ۱؛ آبی ها؛ کاندیدای سقوط؛ فیروزپور قهرمان کشتی امیدهای جهان شد

نازک بین- نماینده ورن ۹۲ کیلوگرم ایران با شکست حریف آمریکایی به مدال کشتی آزاد امیدهای جهان دست یافت. در ادامه رقابت های ۵ وزن نخست کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان در آلبانی، امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا رسید و ابراهیم خواری در وزن ۶۱ کیلوگرم نیز به مدال برنز دست یافت.به نقل از ایسنا،در وزن ۶۱ کیلوگرم ابراهیم خواری در دیدار رده بندی مقابل میکائیلیان از ارمنستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری رسید و به مدال برنز دست یافت.

خواری پیش از این ،در دور نخست ۱۰ بر صفر سیمونه پیرودو از ایتالیا را مغلوب کرد. وی سپس ۱۲ بر ۱ آدیلیت الموخامدوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و در دور سوم نیز مقابل الکین اسپانا سانتا از کلمبیا با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید اما در نیمه نهایی ۱۲ بر ۲ مغلوب بشیر ماگمدوف قهرمان سال گذشته از روسیه شد و به دیدار رده بندی رفت.

در وزن ۹۲ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در دیدار فینال مقابل جاکوب کاردناس از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۱۱ بر ۴ به برتری رسید و صاحب مدال طلای جهان شد.

فیروزپور پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس ۱۳ بر ۱ آیون دمیان از مولداوی را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم نیز ۳ بر ۱ از سد گیوی بلیاتزه از یونان گذشت و در نیمه نهایی نیز ۸ بر ۲ فاتح آلتونباش از ترکیه را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.فیروزپور دو طلای زیر ۲۳ سال و دو طلای جوانان جهان را در کارنامه دارد.

قهرمانی مقتدرانه معصومی در کشتی آزاد امیدهای جهان

نمابنده سنگین وزن ایران برای دومین مرتبه به مدال طلای رقابت های کشتی آزاد قهرمانی امیدهای جهان دست یافت. در پایان رقابت های ۵ وزن نخست کشتی آزاد امیدهای جهان در آلبانی، نمایندگان ایران صاحب ۲ مدال طلا و یک برنز شدند.امیررضا معصومی دارنده ۲ مدال طلای جوانان جهان و یک طلای امیدهای جهان ۲۰۲۲، آخرین نماینده ایران در ۵ وزن نخست بود که در دیدار نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم، مقابل آلن خوبولوف از بلغارستان به روی تشک رفت و در پایان با امتیاز عالی  ۱۱ بر صفر به برتری رسید و برای دومین مرتبه صاحب مدال طلای امیدهای جهان شد.معصومی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، وی سپس ۱۰ بر صفر کومار آنیروده از هند را شکست داد و در دور سوم نیز ۱۰ بر صفر عبداله کوربانوف از روسیه را شکست داد.معصومی در نیمه نهایی نیز ۱۰ بر صفر لوکاس استوددارد از آمریکا را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت.

از این ابراهیم خواری در وزن ۶۱ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد و امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا رسید.رضایی در ۷۴  و ابوالفضل رحمانی در وزن ۸۶ کیلوگرم، دیگر نمایندگان ایران در ۵ وزن نخست این رقابت ها بودند که با شکست مقابل رقبای خود از دور مسابقات کنار رفتند.آزادکاران ایران در ۵ وزن دوم نیز شانس کسب ۲ مدال طلا و ۳ برنز را دارند. دیدارهای رده بندی و فینال ۵ وزن دوم فردا یکشنبه برگزار می شود.

صدر قرمز شد؛ استقلال کاندیدای سقوط به دسته دوم

در روز دوم هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال استقلال برابر خیبر خرم آباد با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد. پرسپولیس هم که از شمس آذر میزبانی کرد با ۲ گل پیروز شد.

هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ابا مصاف خیبر خرم آباد و استقلال پیگیری شد که در نهایت استقلال برابر خیبر خرم آباد با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شد. تا پیتسو موسیمانه، سرمربی جدید آبی پوشان کار خود را با شکست آغاز کند و در مقابل سعید دقیقی در اولین حضورش روی نیمکت خیبر، برد ارزشمندی را کسب کرد.استقلال در هفته هشتم لیگ برتر هم با سه گل مغلوب ذوب‌آهن شده بود.

در دیدار دیگر ،پرسپولیس میزبان شمس آذر قزوین بود و با گل‌های علی علیپور و وحید امیری به پیروزی رسید. امیررضا رفیعی، دروازه‌بان جوان پرسپولیس در این دیدار کلین‌شیت ثبت کرد و رضا مهاجری که به تازگی هدایت شمس‌آذر را بر عهده گرفته، اولین دیدار خود را با شکست پشت سر گذاشت.

جمعه گذشته هم ،چهار دیدار برگزار شد که ذوب‌آهن در خانه مغلوب گل‌گهر شد، نساجی مازندران و استقلال خوزستان بدون گل متوقف شدند. هوادار با یک گل از چادرملو شکست خورد و مس رفسنجان و ملوان هم امتیازها را تقسیم کردند.پرسپولیس در پایان روز دوم رقابت‌های هفته نهم لیگ برتر با ۱۷ امتیاز صدرنشین است، سپاهان با ۱۶ امتیاز در تعقیب پرسپولیس است و ملوان هم با ۱۵ امتیاز تیم سوم جدول است.

موسیمانه: استقلال یعنی این؟ واقعا خجالت دارد

سرمربی آفریقائی جدید تیم استقلال گفت: بازیکنان ما باید ذهنیت خود را تغییر دهند. آنها نباید فقط به فکر قرارداد خوب خودشان باشند و نسبت به نتیجه بی‌تفاوت شوند. پیتسو موسیمانه، سرمربی جدید تیم استقلال پس از باخت ۳ بر یک آبی‌های پایتخت مقابل تیم خیبر خرم‌آباد، در نشست خبری بعد از بازی راجع به ضعف استقلال در پست بازی‌ساز اظهار کرد: ما شروع به تغییرات در بخش بازی‌ساز هم می‌کنیم اما مهم‌ترین چیز این است که ذهنیت تیم عوض شود و همه بازیکنان تشنه بردن باشند و خودخواه نباشند نه اینکه بگویند قرارداد خوبی دارم و نتیجه برایش مهم نباشد.

او در واکنش به تغییر بازیکنان در نیم فصل نیز گفت: قبل از هر اقدامی مهم‌ترین چیز برای ما تغییر ذهنیت است. شما باید بازیکنانی داشته باشید که می‌خواهند ببرند و این نتیجه نشان می‌دهد که ما در زمین نجنگیدیم و آماده بازی نیستیم. ما به جنگیدن نیاز داریم و این بازیکنان باید خیلی ناراحت باشند چون مقابل این لوگو و هواداران مسئول هستند.سرمربی استقلال در ابتدای صحبت‌های خود گفت: بعد از این اتفاق بدی که در زمین افتاد چه چیزی می‌توانم بگویم؟ فقط یک چیز می‌دانم که تیم من از نظر روحی – روانی خوب نیست. هیچ‌وقت ندیدم یک تیم این اندازه پایین باشد. شاید هنوز نمی‌دانند برای چه تیم بزرگی بازی می‌کنند و برای اسم بزرگی مثل استقلال این نحوه بازی و بازیکن خوب نیست. خیلی ناراحت هستم. استقلال یعنی این؟ واقعا جای ناراحتی و خجالت دارد.

او ،تاکید کرد:‌ به تیم حریف تبریک می‌گویم. در همه زمینه‌ها خوب بودند و تشنه بردن بودند. به بازیکنان گفتم که فقط باید مربیان بیایند و بروند؟ شاید بازیکنان ما باید خودشان را در آینه دیده و خودشان را باور کنند. هیچ‌کس نمی‌تواند به ما کمک کند جز خودمان. من خیلی ناراحت هستم و اصلا هیچ تاکتیکی در زمین انجام ندادیم و اجرای ضعیفی داشتیم. نمی‌دانم بازیکنان استقلال چه می‌خواهند؟ به تیم حریف تبریک می‌گویم چون آنها فعل خواستن را صرف کردند و ما باید خودمان را تغییر دهیم.

منچسترسیتی به صدر جدول رسید.

گزارش فوتبال ۳۶۰، نهمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر با برگزاری چند بازی ادامه یافت که در مهم‌ترین بازی‌ها، منچسترسیتی در مصاف با ساوتهمپتون با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید. منچسترسیتی در بازی قبلی خود در مصاف با ولورهمپون و به زحمت به برتری رسید و امیدوار بود با کسب پیروزی در این بازی  بتواند به روند بردهای خود ادامه دهد. ساوتهمپتون  هم به دنبال نخستین پیروزی خود در این فصل به این مسابقه می‌گشت. گل ارلینگ هالند در نیمه اول یک برتری شیرین را برای منچسترسیتی به همراه داشت و این تیم با ۲۳ امتیاز به طور موقت رده اول را به خود اختصاص داد. 

ژنرال های کاخ مادرید ۰  سربازان لاماسیای کاتالان ۴

رئال‌مادرید و بارسلونا با قضاوت خوزه سانچز مارتینز در شهر مادرید و در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو نخستین ال‌کلاسیکو فصل را از ساعت ۲۲:۳۰ شنبه‌شب آغاز کردند. در همان ابتدای بازی و در دقیقه دوم این دیدار امباپه در موقعیتی تک به تک توپ را به بیرون زد تا نخستین بخت کهکشانی‌ها برای برتری در این بازی از بین برود.

۶ دقیقه بعد لواندوفسکی صاحب یک موقعیت گل شد. اما او نیز سایه توپ را زد تا هر دو تیم در شروع این بازی فرصت‌های طلایی را از دست بدهند. در ادامه یامال در شرایطی که با دروازه‌بان رئال تک‌به‌تک شده بود قصد داشت با ضربه چیپ دروازه این تیم را باز کند. اما در این کار ناموفق بود تا بازهم هواداران آبی‌واناری‌ها در حسرت گل بمانند. در دقیقه ۲۱ این میزبان بود که تا آستانه فروپاشی دروازه بارسا پیش رفت .اما بی‌دقتی وینیسیوس جونیور، کافی بود تا این فرصت هم به گل تبدیل نشود. در دقیقه ۳۰ کیلیان امباپه روی یک فرار و ضربه دیدنی دروازه پنیا را باز کرد. اما به دلیل آفساید این گل مردود اعلام شد، در ادامه تلاش دو تیم سرانجامی نداشت تا کار در ۴۵ دقیقه دوم دنبال شود

در نیمه دوم شاگردان آنچلوتی با حمایت پرشور هواداران خود و در ورزشگاه خانگی در شرایطی پا به میدان گذاشتند که رئال به دنبال برتری در این میدان بود تا امتیاز خود را به آبی‌واناری‌ها برساند. لواندوفسکی روی فرار از موقعیت آفساید با ضربه‌ای دیدنی دروازه رئال را باز کرد تا در دقیقه ۵۳ سکوت در برنابئو سایه بیاندازد.

هنوز شاگردان آنچلوتی در شوک این گل بودند که او، یکبار دیگر و تنها ۳ دقیقه بعد از گل اول با ضربه سر برای دومین بار آبی‌واناری‌ها را پیش انداخت تا همه چیز به سود آنها شود. در دقیقه ۶۴ امباپه یک موقعیت تک‌به‌تک دیگر را از دست داد تا او ناکام بزرگ این بازی لقب بگیرد.

در دقیقه ۶۶ بازهم امباپه برای رئال گلزنی کرد .اما  پرچم کمک‌داور بازی به نشانه آفساید بالا رفت تا مهاجم فرانسوی همچنان در حسرت گل باقی بماند، لحظاتی بعد لواندوفسکی هم در یک موقعیت ایده‌آل توپ را به بیرون زد. تا این بازی صحنه‌های مختلفی را به خود ببیند. در ادامه بازهم امباپه موقعیت‌های دیگر گلزنی را از دست داد تا هواداران رئال سردرگم و کلافه بازی را دنبال کنند.

در شرایطی که رئال به دنبال بازگشت به بازی بود. یامال در دقیقه ۷۸ با شوتی سرکش و محکم توپ را به زیر طاق دروازه آندری لونین چسباند، تا شب تلخ رئال تکمیل شود. هنرنمایی بارسایی‌ها تمامی نداشت و در دقیقه ۸۵ رافینیا با ضربه‌ای دقیق توپ را برای چهارمین بار به تور دروازه رئال چسباند، تا یکی از تلخ‌ترین الکلاسیکوها برای رئال رقم بخورد.

ترکیب رئال مادرید:
آندری لونین، واسکز، میلیتائو، رودیگر، مندی شوامنی، والورده، کاماوینگا و بلینگام، وینیسیوس جونیور و امباپه

ترکیب بارسلونا:
پنیا، کنده، کوبارسی، مارتینز، بالده، پدری، کاسادو، لامین یامال، لوپز، رافینیا و لواندوفسکی

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=254372 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x