سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

در محکومیت نقض حقوق بشر: حمله زنان صاحبام ورزش جهان؛  به آرامکو غول نفتی عربستان ؛ دیدار‌های تراکتور و سپاهان؛ به کشور ثالث منتقل شد ؛ زنبورها در خانه کهکشانیها ؛ السد ۱ پرسپولیس ۰؛ مگر اینجا ونزوئلاست

نازک بین-فدراسیون فوتبال عربستان امیدوار است بتواند نظر سرمربی پیشین رئال مادرید را جلب کند.برکناری روبرتو مانچینی از هدایت تیم ملی عربستان تقریبا قطعی شده و به زودی اعلام خواهد شد. نتایج اخیر عربستان ضعیف بوده و مانچینی رابطه خوبی با بازیکنان ندارد. فدراسیون فوتبال عربستان برای جانشینی مربی ایتالیایی سراغ گزینه‌های آشنایی رفته. یکی از آنها یعنی هروه رنار، سابقه نشستن روی نیمکت عربستان را دارد و به تازگی از تیم ملی زنان فرانسه جدا شده. او با عربستان نتایج خوبی گرفت و نزد هواداران محبوب است. رامون دیاز آرژانتینی که سابقه هدایت الهلال را دارد، گزینه دیگر این فدراسیون نام دارد.روزنامه کوریره ایتالیا، خبر داد فدراسیون فوتبال عربستان یک گزینه رویایی هم دارد و تلاش می‌کند نظر زین‌الدین زیدان برای هدایت این تیم را جلب کند. سرمربی فرانسوی سال ۲۰۲۱ از رئال مادرید جدا شد و بعد از آن به تمام پیشنهادات پاسخ منفی داده. در ماه‌های گذشته نام زیدان به عنوان گزینه مربیگری الجزایر، بایرن مونیخ، پاری‌سن‌ژرمن و منچستریونایتد مطرح شده بود اما او ترجیح داده همچنان از فوتبال دور باشد. 

در محکومیت نقض حقوق بشر: حمله زنان صاحبام ورزش جهان؛  به آرامکو غول نفتی عربستان

گروهی متشکل از ۱۰۰ فوتبالیست حرفه‌ای زن در نامه‌ای سرگشاده به فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) از این نهاد خواست تا به شراکت با غول نفتی عربستان(آرامکو) پایان دهد. فیفا ،در ماه آوریل قراردادی چهارساله را با آرامکو به امضا رساند و در نتیجه این توافق، غول نفت و گاز عربستان در رویدادهایی بزرگی همچون جام جهانی ۲۰۲۶ و جام جهانی زنان ۲۰۲۷ به بزرگ‌ترین شریک تجاری این نهاد بدل شد.عربستان که در سال‌های اخیر در ورزش‌هایی همچون فوتبال، فرمول یک و گلف سرمایه‌گذاری قابل توجهی کرده است، انتقاد نهادهای حقوق بشری از جمله فعالان حقوق زنان را برانگیخته و آنان ریاض را به استفاده از صندوق ثروت ملی عربستان با هدف از بین بردن سابقه تیره و تار حقوق بشری این کشور با توسل به ورزش متهم کرده‌اند.عربستان اتهامات نقض حقوق بشر را رد کرده و مدعی است که با قوانین خود از امنیت ملی این کشور صیانت می‌کند. ویویان میدیما، مهاجم منچسترسیتی، جسی فلمینگ، کاپیتان تیم زنان کانادا و بِکی سوئربران، کاپیتان اسبق تیم ملی آمریکا، از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.آنان همچنین خواستار تشکیل کمیته‌ای متشکل از بازیکنان برای ارزیابی آثار اخلاقی قراردادهای اسپانسرینگ آتی شده‌اند. سخنگوی فیفا در واکنش به این نامه گفته است که این نهاد شراکت تجاری با آرامکو و بسیاری از شرکای تجاری و حقوقی دیگر را ارزیابی خواهد کرد. یکی از نمایندگان آرامکو نیز گفته که این شرکت در اسرع وقت جوابیه این نامه را تنظیم و منتشر می‌کند.

زنبورها در خانه کهکشانیها

دیدار فینالیست‌های فصل گذشته اروپا ، امشب ؛ فرصتی خوبی برای جبران آلمانی‌ها به وجود آمده است. هرچند بردن رئال در سانتیاگو برنابئو کار سخت و دشواری است. اما فرم نه‌چندان مطمئن شاگردان آنچلوتی اجازه رویاپردازی را به زنبورها می‌دهد. در جدول مرحله گروهی لیگ قهرمانان تا پایان هفته دوم شاگردان نوری شاهین با کسب ۶ امتیاز از ۲ بازی و تفاضل گل مثبت ۹ در صدر جدول ایستاده‌اند و لوس‌بلانکوس با یک برد و یک باخت در رده هفدهم قرار دارد.

باتوجه به بهبودی ادواردو کاماوینگا و اورلین شوامنی، کارلتو ضعف خاصی در خط هافبک خود احساس نمی‌کند و گزینه‌های خوبی برای انتخاب ترکیب خط میانی‌اش دارد. مشکل اصلی رئال در خط دفاعی است؛ جایی که بعد از مصدومیت وحشتناک دنی کارواخال، لوکاس واسکس جانشین او شده. او در اصل یک بازیکن هجومی است و استحکام دفاعی بالایی ندارد. همین موضوع ممکن است سبب شود تا آنچلوتی، ادر میلیتائو را به جناح راست ببرد و شوامنی را زوج رودیگر قرار دهد. این جابه‌جایی‌هایی قطعا دلخواه کادرفنی مادرید نیست و از روی اجبار صورت خواهد گرفت. به جز کارواخال، داوید آلابا و براهیم دیاس، ۲ مصدوم دیگر کهکشانی‌ها هستند و در این دیدار حضور نخواهند داشت.

در طرف مقابل هم نوری شاهین ممکن است ستاره اصلی خود یعنی کریم آدیمی را به دلیل مصدومیت جزئی در اختیار نداشته باشد. دورتموند دراین فصل بوندس‌لیگا همانند چند فصل اخیر روند پرنوسانی را تجربه کرده. آنها در حال حاضر با ۱۳ امتیاز از ۷  بازی در رده هفتم جدول قرار دارند و فاصله ۴ امتیازی با صدر جدول می‌بینند. می‌توان گفت دورتموند نوری شاهین، غافلگیرکننده‌ترین تیم این فصل اروپاست. آنها در شب بدشان ۵ بر یک به اشتوتگارت می‌بازند اما در شب خوب‌ خودشان شکست ۲ گله را با پیروزی ۴ بر ۲ عوض می‌کنند (مقابل بوخوم). برخلاف بوندس‌لیگا، زنبورها در اروپا فوق‌العاده کار کرده‌اند و در ۲ بازی مقابل بروخه بلژیک و سلتیک اسکاتلند ۱۰ گل به ثمر رسانده‌اند و تنها یک گل دریافت کرده‌اند.نقطه قوت تیم نوری شاهین خط حمله‌اش است که با داشتن جیمی گیتنز، مالن، آدیمی و گیراسی تنوع خوبی دارد و از راه‌های مختلفی می‌تواند به دروازه رقبا برسد.

معرفی داوران  و برنامه دیدارهای شب اول هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اسامی داوران دیدارهای شب اول هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا را اعلام کرد که بر این اساس قضاوت دیدار تیم‌های رئال مادرید و بوروسیا دورتموند به ایستوان کواکس از رومانی سپرده شده است.اسامی داوران دیدارهای سه‌شنبه شب (یکم آبان ماه) لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است:

ساعت ۲۰:۱۵
میلان – کلوب بروژ با داوری فلیکس زوایر از آلمان در ورزشگاه سن‌سیرو
موناکو – ستاره سرخ با داوری توبیاس اشتیلر از آلمان در ورزشگاه لویی دوم

ساعت ۲۲:۱۵
پاری‌سن‌ژرمن – پی‌اس‌وی آیندهوون با داوری گلن نایبرگ از سوئد در ورزشگاه پارک‌دوپرنس
یوونتوس – اشتوتگارت با داوری اسپن اسکاس از نروژ در ورزشگاه آلیانتس
آرسنال – شاختار با داوری بنوا باستیون از فرانسه در ورزشگاه امارات
استون‌ویلا – بولونیا با داوری ژوائو پینیرو از پرتغال در ورزشگاه ویلاپارک
جیرونا – اسلووان براتیسلاوا با داوری هوراتیو فشنیک از رومانی در ورزشگاه مونتیلیوی
اشتروم گراتس – اسپورتینگ با داوری گئورگی کرواشویلی در ورزشگاه وُرترز
رئال مادرید – بوروسیا دورتموند با داوری ایستوان کواکس از رومانی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو

مگر اینجا ونزوئلاست!حمله جدید رئیس جمهور آرژانتین به رئیس فدراسیون

خاویر میلی، رئیس جمهور آرژانتین، علیه ویکی تاپیا موضع گرفته و خواستار بررسی روند انتخاب مجدد او به عنوان ریاست فدراسیون فوتبال این کشور است. ماجرای انتخابات فدراسیون فوتبال در آرژانتین همچنان مورد توجه است و شکی وجود نداشت مجمعی که در آن کلودیو تاپیا مجدداً به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد، موضوع داغی خواهد بود.خاویر میلی، رئیس جمهور آرژانتین، تصویری تمسخرآمیز را در طعنه به تاپیا در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و اکنون در مصاحبه با تودو نوتیسیاس برای اولین بار به طور علنی به او حمله کرد.میلی، درباره برگزاری مجمع فدراسیون زودتر از موعد مقرر به شدت عصبانی است. او در مصاحبه‌اش گفت: “من فکر می‌کنم که این یکی از مهمترین نبردهایی است که باید انجام شود! اول، از آنجا که آرژانتین محل پرورش بهترین استعدادهای جهان است، بهترین بازیکنان فوتبال جهان از این کشور بیرون می‌آیند. اگر معاملات مبهم فدراسیون فوتبال نبود، می‌توانستیم لیگ محلی با کیفیت بسیار بهتری داشته باشیم!در واقع بازرسی کل دادگستری دستور داد که انتخابات زودهنگام پیشنهادی آقای تاپیا باطل باشد. آنها شبیه ونزوئلا با ریاست جمهوری مادورو هستند که کریسمس زودتر برگزار کرد! به هر حال، آن‌ها انتخابات را به شکلی نامنظم جلو بردند. بنابراین این پرونده در دستگاه قضایی ادامه خواهد داشت.” میلی به حمله خود به تاپیا ادامه داد و گفت: “علاوه بر این، باید دید باز از سوی مردم وجود داشته باشد. هیچ کس مجبور نیست مدل شرکت خود را تغییر دهد اما اگر کسی بخواهد این کار را انجام دهد، باید به او فرصت داده شود. مشکل چیست؟ چرا آن‌ها (اعضای فدراسیون) را چنین چیزی آزار می‌دهد که مردم بتوانند انتخاب کنند؟ چرا این بی‌نظمی‌ها وجود دارد؟ مواردی وجود دارد که قرار است آن‌ها را بررسی کنیم. خواهیم دید، شاید آنها معاملات پنهانی دارند. این کار توسط نهادی انجام می‌شود که باید این نوع مسائل را بررسی کند.”روابط بین دو رئیس هرگز خوب نبوده، چون تاپیا از سرجیو ماسا در رقابت‌های انتخاباتی خود برای ریاست جمهوری حمایت کرد.هنگامی که میلی رئیس جمهور شد، جنگ خود را علیه چیکی تاپیا آغاز کرد و تا آنجا پیش رفت که ریاست او را با رئیس جمهور ونزوئلا مقایسه کرد. بر کسی پوشیده نیست که رابطه بدی بین میلی و مادورو نیز وجود دارد.

باخت پرسپولیس در شب بی‌عدالتی فوتبال!

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال پرسپولیس در جریان هفته سوم لیگ نخبگان آسیا در ورزشگاه جاسم بن‌ حمد شهر دوحه به مصاف السد قطر رفت که این دیدار با برتری یک بر صفر السد به پایان رسید.

السد یک – پرسپولیس صفر

گل‌ها: متئوس اوریبه در دقیقه ۱+۴۵ برای السد

کارت زرد: رومن سایس در دقیقه ۲۶ از السد و مسعود ریگی در دقیقه ۵۵ از پرسپولیس.

ترکیب پرسپولیس: الکسیس گندوز، گئورگی گولسیانی، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی‌گنجی، مسعود ریگی (۶۴ فرشاد احمدزاده)، فرشاد فرجی (۴۴ سهیل صحرایی)، امید عالیشاه، وحید امیری (۶۵ سروش رفیعی)، میلاد سرلک، ژوآئو  (۷۷ عیسی آل‌کثیر) و علی علیپور.

ترکیب السد: مشعل برشام، محمد کامارا، طارق سلمان، پائولو سیلوا، بوئلام خوخی، کریستو پرز(۷۱-علی هاشم)، گیلرمه تورس، موخیکا(۷۱-حسن الهیدوس)، رومن سایس، اکرم عفیف و آندرس ویا.

موقعیت‌های حساس:

در دقیقه ۵، روی پاس ژوائو، امید عالیشاه پشت محوطه جریمه السد به توپ رسید اما شوت این بازیکن را دروازه‌بان السد مهار کرد.

در دقیقه ۱۱، روی اشتباه بازیکنان السد، مسعود ریگی پشت محوطه جریمه السد به توپ رسید و فرصت بسیار خوبی برای شوت‌زنی داشت اما شوت او از بالای دروازه به اوت رفت.

در دقیقه ۱۶، گیلرمه از پشت محوطه جریمه پرسپولیس دروازه این تیم را هدف قرار داد اما توپ او را گندوز مهار کرد.

در دقیقه ۳۷، روی اشتباه بازیکنان السد، ژوائو به توپ رسید و با دروازه‌بان السد تک به تک شد اما شوت بغل پای او را مشعل برشام برگرداند و در ادامه توپ به مسعود ریگی رسید و شوت این بازیکن را هم بازیکن السد با ضربه سر از روی خط دروازه برگرداند تا دروازه این تیم باز نشود.

در دقیقه ۱+۴۵، از روی ضربه کرنر، اکرم عفیف توپ را روی دروازه ارسال کرد و در ادامه با اشتباه مدافعان پرسپولیس، توپ به متئوس اوریبه رسید و این بازیکن هم دروازه پرسپولیس را باز کرد.

در دقیقه ۵۶، روی یک پرتاب اوت، توپ روی سر صحرایی فرود آمد اما ضربه سر این بازیکن از بالای دروازه به اوت رفت.

در دقیقه ۶۸، سروش رفیعی از فاصله دور دروازه السد را هدف قرار داد اما توپ را دروازه‌بان السد مهار کرد.

در دقیقه ۷۱، روی یک ضربه کرنر، توپ پشت محوطه جریمه السد به امید عالیشاه رسید اما شوت او از بالای دروازه راهی اوت شد.

در دققه ۷۵، روی یک پاس عمقی، فرشاد احمدزاده درون محوطه جریمه السد به توپ رسید و در شرایطی که فرصت بسیار خوبی برای باز کردن دروازه السد داشت، توپ او با دخالت دروازه‌بان السد راهی کرنر شد.

در دقیقه ۸۸، روی یک ارسال بلند، عیسی آل‌کثیر فرصت بسیار خوبی برای باز کردن دروازه السد داشت اما ضربه سر او را دروازه‌بان السد مهار کرد.

در دقیقه ۳+۹۰، درون محوطه جریمه السد توپ به علی علی‌پور رسید و فرصت بسیار خوبی برای این بازیکن ایجاد شد اما او با یک قیچی برگردان توپ را به اوت زد.

در دقیقه ۴+۹۰، امید عالیشاه فرصت بسیار خوبی برای شوت‌زنی داشت اما شوت او بعد از برخورد با دیرک افقی دروازه راهی اوت شد.

دیدار‌های تراکتور و سپاهان هم به کشور ثالث منتقل شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور رسمی به دو باشگاه تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان اعلام کرد کشور میزبان خود برای دیدارهای برگشت مقابل روشن تاجیکستان و شارجه امارات را معرفی کنند و در این مسابقه نیز نمی‌توانند در ورزشگاه خانگی میزبان حریفان خود باشند.باشگاه تراکتور برای دیدار برگشت با روشن تاجیکستان کشور امارات را به‌عنوان گزینه اول و باشگاه سپاهان نیز احتمالاً قطر را برای دیدار با شارجه امارات معرفی می‌کند.دیدار برگشت تراکتور مقابل روشن ۱۶ آبان‌ و و دیدار سپاهان و شارجه امارات ۱۵ آبان‌ برگزار خواهد شد.

استقلال – النصر
تیم داوری استقلال – النصر مشخص شد. شاگردان استفانو پیولی و سهراب بختیاری‌زاده در حالی در هفته سوم لیگ نخبگان آسیا به مصاف هم می‌روند که با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا ادهم مخادمه قضاوت این بازی را برعهده خواهد داشت. همچنین محمدحسن الکلاف و نادی الرواله کمک‌های او در این دیدار بوده، به این ترتیب تیم داوری همگی از کشور اردن هستند. سیواکرن پواودوم، ویوات جامپائون از تایلند هم به عنوان داوران VAR در این بازی حضور خواهند داشت. این بازی در حالی که قرار بود به میزبانی استقلال در ایران برگزار شود به کشور ثالت انتقال پیدا کرده و حالا دو تیم امروز در ورزشگاه راشد دبی امارات به مصاف هم خواهند رفت.

رقابت جذاب پارک دوپرنس

بهترین تیم فرانسه با بهترین تیم هلند، امشب در پارک دوپرنس روبه‌روی هم قرار می‌گیرند. پاری سن ژرمن به دنبال جبران باخت ۲ بر صفر دور دوم مسابقات برابر آرسنال است و پی اس وی آیندهوون، به تساوی یک بر یک مقابل اسپورتینگ لیسبون رضایت داد.
در بازی پاریسی‌ها در امارات، نقش‌ها بعد از سه سال تغییر کرد و جان لوییجی دوناروما که در فینال یورو ۲۰۲۰ ضربه پنالتی بوکایو ساکا را دفع کرده و ایتالیا را برابر انگلیس به قهرمانی رسانده بود، این بار در لندن مغلوب ستاره آرسنال شد. دروازه‌بان تیم ملی ایتالیا که این اواخر عملکردش با انتقادات زیادی مواجه شده بعد از آنکه روی ضربه سر کای هاورتز، کاری نکرد، مقابل ضربه ایستگاهی ساکا هم حرفی برای گفتن نداشت.
تیم لوییس انریکه، که بی‌تاب قهرمانی در اروپا است. با ناکامی زودهنگام مواجه شده و در دور اول هم با گل به خودی دقیقه آخر مقابل خیرونا به پیروزی یک بر صفر رسید و با این سه امتیاز در رده هجدهم جدول ۳۶ تیمی لیگ قهرمانان قرار دارد. مدافع عنوان قهرمانی فرانسه البته در رقابت‌های داخلی بی‌شکست است و این هفته ۴ بر ۲ مقابل استراسبورگ برنده شد. بازی با مدافع عنوان قهرمانی هلند آغاز چهار مسابقه سخت پاریسی‌ها است که بعد از بازی امشب با مارسی، لانس و اتلتیکومادرید دیدار می‌کنند. بعد از بازی درخشان منچستریونایتد در اکتبر ۲۰۲۰ و پیروزی در پاریس، هیچ تیمی در رقابت‌های اروپایی موفق به پیروزی در پایتخت فرانسه نشده است. پی اس وی ، در اردیویسه بی‌رقیب است و هر ۹ بازی‌اش را برده از جمله پیروزی ۲ بر یک این هفته مقابل آلکمار که برتری دست‌نیافتنی این تیم را مستحکم کرد. این بیست و یکمین بازی متوالی پی اس وی بود، که موفق به گلزنی شدند و از باخت خارج از خانه به دورتموند در فروردین همواره گل زده‌اند. بنابراین شاید حمله بهترین دفاع برای نماینده هلند باشد، در نخستین دیداری که با پاری سن ژرمن برگزار می‌کند.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=254013 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x