سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

انتقال روزانه مسافران اروپایی به ترکیه توسط «ایران‌ایر» در پی‌محدودیت‌های پروازی به اروپا

پس از تحریم ایرلاین‌های ایرانی از سوی اتحادیه اروپا و واکنش جمهوری اسلامی مبنی بر توقف همه پروازها به اروپا، سخنگوی هواپیمایی ایران از برقراری روزانه یک پرواز «ایران‌ایر» برای مسافران مسیرهای اروپایی به استانبول و بالعکس خبر داد.

حسام قربانعلی هدف این اقدام را تسهیل سفر و کاهش نگرانی مسافران اروپایی اعلام و تاکید کرد که این پرواز از ۲۴ مهرماه برقرار شده است.

هفته گذشته و در پی تحریم سه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توسط اتحادیه اروپا، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این که در میان شرکت‌های ایرانی «تنها ایران‌ایر بود که به اروپا پرواز داشت»، گفته بود که با اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا پس از این هیچ هواپیمای ایرانی به این قاره پرواز نخواهد داشت.

تحریم ایرلاین‌های ایرانی در حالی صورت گرفت که مسعود پزشکیان، در زمان تعیین جانشین رئیسی گفته بود «آمده‌ام تا تحریم‌ها را رفع کنم.»

بر اساس تحریم‌های روز دوشنبه ۲۳ مهر اتحادیه اروپا، نام سه شرکت هواپیمایی ایران ایر، ماهان ایر، و ساها، و نیز حمزه قلندری، معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، در میان تحریم‌شدگان قرار دارد.

اتحادیه اروپا اعلام کرد که از هواپیماهای این شرکت‌ها «بارها برای انتقال هواپیماهای بدون سرنشین ساخت ایران و فناوری‌های مرتبط با آن به روسیه استفاده شده» و روسیه آنها را در «جنگ تجاوزکارانه» خود علیه اوکراین به کار برده است.

این تحریم‌ها باعث بروز مشکلات بسیاری برای مسافران اروپا شده چرا که «ایران‌ایر» ارزان‌ترین پرواز به اروپا را داشت و مسافران از این پس باید از شرکت‌های هواپیمایی خارجی از جمله ترکیه و امارات با قیمت‌های بیشتر خدمات دریافت کنند.

به گفته علیرضا منظری، نماینده اسبق ایران در ایکائو پس از اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران ایر و با محدود شدن پروازهای مستقیم ایرلاین‌های خارجی به ایران، هر پرواز اروپایی دست‌کم سی درصد برای مردم گران‌تر شده است.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253975 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x