شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳

بزرگان تاریخ فوتبال به صف : رونالدو؛ مارادونا؛ پله؛ کرایف؛ پشت سر لیونل مسی؛ موسیقی و فوتبال بارسلونا؛ حامی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، مادر توخل؛ پسرم انگلیس را قهرمان جهان می‌کند

نازک بین- طبق سنت جدید اسپاتیفای( یک شرکت سوئدی که خدمات انحصاری موسیقی و رسانه ای ارائه می دهد)، هر سال و در یکی از بازی‌های مهم تیم‌های زنان و مردان بارسلونا، لوگوی یکی از گروه‌ها یا خوانندگان مشهور بر روی پیراهن این باشگاه قرار می‌گیرد .امسال بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین گروه موسیقی انگلیسی یعنی کلدپلی، این موقعیت را به دست آورده است. لوگو الهام‌گرفته شده از آلبوم جدید گروه به نام moon music است، و به تازگی منتشر شده.  به همین سبب ،باشگاه بلوگرانا اعلام کرد، گروه بریتانیایی Coldplay در تاریخ ۲۶ اکتبر در سانتیاگو برنابئو، در مسابقه الکلاسیکو و برابر رئال مادرید،پیراهن بارسلونا را بر تن خواهد کرد. تیم مردان بارسلونا لوگوی گروه بریتانیایی Coldplay را در جریان بازی خود در ۲۶ اکتبر در برنابئو مقابل رئال مادرید به نمایش می گذارد. در حالی که بر اساس توافق قبلی تیم زنان بارسلونا این کار را در تاریخ ۲ نوامبر برابر تیم ایبار، یکی از تیمهای لالیگا، انجام خواهد داد. بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی باشگاه بارسلونا، برای اولین بار، درآمد حاصل از فروش پیراهن های بازی به طور کامل به پروژه مشترک کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و بنیاد اف سی بارسلونا اهدا خواهد شد. تبلیغات لوگوی گروه بریتانیایی که روی پیراهن‌ها ظاهر می‌شود، الهام گرفته از دهمین آلبوم آنها، *Moon Music* است که در ۴ اکتبر منتشر شد. طبق گفته شرکت پخش موسیقی سوئدی، Coldplay با ۱۱ آهنگ در Spotify Billions Club پرمخاطب ترین گروه بریتانیایی تمام دوران در Spotify است . آهنگ های این پلتفرم از یک میلیارد استریم فراتر رفته است. یکی از آهنگ های نمادین گروه، “Viva la Vida” با موفقیت های بارسلونا تحت رهبری پپ گواردیولا در سال ۲۰۰۹ همراه است .موسیقی متن آن به تیم افسانه ای بارسلونا در دهه ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ تعلق دارد. در این دهه، بارسلونا با گواردیولا و لوئیس انریکه، و با داشتن بازیکنانی مثل: لیونل مسی، نیمار، لوئی سوارز، ژاوی، اینیستا، پیکه، پیول و… چندین جام قاره ای و بین قاره ای و لالیگا را کسب کرد. این پیراهن‌ها از جمعه ۱۸ اکتبر به فروش می‌رسند و از پنجشنبه برای پیش‌سفارش در دسترس هستند. دو فرمت وجود خواهد داشت: یک نسخه محدود شامل ۱۸۹۹ واحد با آرم Coldplay خواهد بود، در حالی که نسخه انحصاری تر تنها ۲۲ واحد خواهد داشت که دارای جلوه فلورسنت بر روی لوگو و امضاهای بازیکنان شروع کننده هر مسابقه است. در بیانیه ای که توسط باشگاه بارسلونا، به اشتراک گذاشته شد، اعضای گروه بریتانیایی انتخاب طرح *Moon Music* توسط Spotify را برای پیراهن FC بارسلونا به عنوان “افتخار” توصیف کرده و گفتند،سال‌هاست که ما ،رابطه خاصی با شهر و باشگاه داشته‌ایم. ما، همچنین مفتخریم که از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در کار نجات جان آنها، محافظت از پناهندگان و آوارگان در سراسر جهان حمایت می کنیم!

گرانترین بازیکنان دنیا

خرج کردن در فوتبال هیچ زمانی روند کندی نداشته و هزینه های نقل و انتقالات و دستمزدها همچنان سال به سال افزایش می یابد.ورود تیم‌های لیگ حرفه‌ای عربستان با دستمزدهای غیرقابل تصور قبلی بازار برتر اروپا را از کار انداخته است. با توجه به فوربس ، می‌توانیم نگاهی به ۱۰ بازیکن پردرآمد روی کره زمین بیندازیم، در حالی که لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی سهم زیادی از این لیست را به خود اختصاص داده است.۱. کریستیانو رونالدو (۲۱۹.۵ میلیون موند در سال)۲. لیونل مسی (۱۰۴ میلیون پوند در سال)۳. نیمار (۸۴.۷ میلیون پوند در سال)۴. کریم بنزما (۸۰ میلیون پوند در سال)۵. کیلیان امباپه(۶۹ میلیون پوند در سال) ۶. ارلینگ هالند(۴۶ میلیون پوند در سال)۷. وینیسیوس جونیور(۴۲ میلیون پوند در سال) ۸. محمد صلاح (۴۰.۸ میلیون پوند در سال)۹. سادیو مانه (۴۰ میلیون پوند در سال) ۱۰. کوین دی بروین (۳۰ میلیون پوند در سال)

لیونل مسی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال شناخته شد

 موقعیت ممتازی برای نسل نوجوان و جوان و همچنان میانسال محسوب می شد که بازیهای لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، دیوید بکام، هرناندز ژاوی، و تعداد ستاره دیگری را هر هفته مشاهده کنند. در بین این جمع، لیونل مسی خیلی استثنا است. زیرا جهان فوتبال از هواداران گرفته تا رسانه های جمعی ، بازیکنان ،مربیان و داوران، همه محور یک نام تمرکز و نظر مشترک داشته و دارند: لیونل مسی! بعد از گذشت دو دهه، اینک منتقدین یا مخالفان لیونل مسی که بیشترین آنان متعلق به هواداران رئال مادرید و کریستینا رونالدو است، سرانجام پذیرفتند که لیونل مسی، برترین بازیکنی است که تاریخ فوتبال به خود دیده است. رسانه سرسخت و مدافع دو آتشین رئال مادرید، یعنی مارکا، که طرفدار رئال مادرید و بازیکنان این باشگاه است، طی مراسمی به طور رسمی اعلام کرد که لیونل مسی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان است. مفسران برجسته این روزنامه معتبر اسپانیائی، چنین موردی را به ثبت رساندند.  

لیونل مسی در مراسمی در شهرمیامی، با دریافت جایزه‌ای اختصاصی از سوی مارکا، مورد قدردانی قرار گرفت. این جایزه به پاس خدمات ارزشمند مسی در دنیای فوتبال به او اهدا شد. وی ،اولین برنده این جایزه در حوزه ورزش آمریکا محسوب می‌شود. از نگاه مارکا، با توجه به ۴۶ جام در سطح ملی و باشگاهی که یک رکورد محسوب می‌شود، در کنار ۵۶ جایزه فردی از جمله هشت عنوان توپ طلا، باید از لیونل مسی بابت عملکرد تاریخی‌اش در دنیای فوتبال قدردانی کرد. خوان ایگناسیو گایاردو، سردبیر این روزنامه اسپانیایی به میامی سفر کرد. وی جایزه ویژه‌ای که از شادی گل مسی طراحی شده بود، به این لیونل مسی اهداء کرد.

مارکا ،در رتبه‌بندی بازیکنان تاریخ فوتبال، لیونل مسی را بالاتر از کریستیانو رونالدو، پله، به عنوان بهترین بازیکن معرفی کرده است. آن‌ها در طول ۱۰۰ سال گذشته با اهدای جوایز متعدد به ورزشکاران پیشرو، در ورزش‌های مختلف را مورد تمجید و ستایش قرار می‌دهند. انتخاب سال ۲۰۲۴ مارکا، لیونل مسی بود. 

در همین برنامه،روزنامه مارکا، اسامی بهترین بازیکنان تاریخ را اعلام کرد که مسی در صدر آنها قرار دارد. این روزنامه معتبر مارکای اسپانیا اسامی ۶ بازیکن تاریخ فوتبال جهان را اعلام کرد. مارکا ،لیونل مسی ستاره آرژانتینی سابق آبی‌اناری‌ها، را بهترین بازیکن تاریخ می‌داند.بعد از مسی، در رده دوم نوبت به کریستیانو رونالدو ستاره سابق رئال مادرید و کنونی النصر عربستان می‌رسد، که سال‌ها با پیراهن رئال درخشید و افتخار کسب کرد.نکته جالب رده بندی مارکا، این است که مارادونا ،که بسیاری او را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان می‌دانند، در رده پنجم است.اسامی ۶ بازیکن برتر تاریخ فوتبال جهان از نگاه مارکا به ترتیب عبارتند از: 

۱-لیونل مسی

۲-کریستیانو رونالدو
۳. پله
۴. دی استفانو
۵. مارادونا
۶. کرویف

در جریان برگزاری این مراسم لیونل مسی ،وقتی روی صحنه رفت .صحبت‌های اش را با اشاره به اینکه ‏روزنامه مارکا که نزدیک به رئال است به افسانه بارسا جایزه داده آغاز ‏کرد و گفت: “من و مارکا سال‌ها است، رابطه خوبی داریم. اینکه یک ‏آرژانتینی و یک کاتالان را انتخاب کردند ،عالی است. آرژانتین و کاتالونیا ‏خانه‌های من هستند. جایی که احساس راحتی می‌کنم و خوشحالم.” 

مدارس فوتبال ؛مکان جدل تیمهای لیگ برتری

بزرگ‌ترین آکادمی‌های فوتبال انگلیس، مربوط به تیم‌های آرسنال، منچستریونایتد، منچسترسیتی، لیورپول و چلسی است . آنها بهترین‌ها را در تیم خود جای داده‌اند. در همین فصل ،چیدو اوبی مارتین، جوان بسیار بااستعداد آرسنال به عضویت منچستر یونایتد درآمد. چنین اتفاقاتی در فوتبال انگلیس بسیار رایج است. با این وجود ،تیم‌ها به سختی می‌توانند استعدادهای جوان به دست بیاورند . آنانسعی دارند از سرمایه‌های خود محافظت کنند؛ اتفاقی که باعث شده است جنگ بزرگی میان ۳ تیم برتر انگلیس در آکادمی شکل بگیرد.در انگلیس ،هیچ تیمی اجازه نخواهد داشت ،مانعی برای دیدن و درخشش بازیکنان اش توسط سایر باشگاه‌ها شود. البته قوانین مشخصی برای چنین اتفاقی وجود دارد و هیچ باشگاهی اجازه ندارد به صورت ناشناس تیم رقیب را بررسی کند. استعدادیاب‌های فراوانی در تیم‌های مختلف کار می‌کنند و یکی از وظایف آنها این است که به تیم‌های دیگر در داخل همان کشور یا سایر نقاط جهان رفته و استعدادهای هر تیم را مورد بررسی قرار دهند. چنین موضوعی باید به صورت رسمی به تیم مقابل اعلام شود. به عنوان مثال، اگر استعدادیابی از منچستریونایتد بخواهد بازی‌ها یا تمرینات غیرخصوصی تیم لیورپول را مشاهده کند، با اعلام اسم و سمت خود به باشگاه لیورپول می‌تواند در تمرینات عمومی یا بازی‌ها شرکت کند تا استعدادهای موردنظرش را مشاهده کند. باشگاه لیورپول در چنین حالتی و بر اساس قوانین باید اجازه ورود را صادر کند تا استعدادیاب منچستریونایتد کارش را انجام دهد. با این وجود قانون زیرپا گذاشته شده است.

با توجه به اسناد رسانه اتلتیک، مدتی است هر استعدادیابی از سوی منچستریونایتد و لیورپول برای ورود به باشگاه چلسی تلاش می‌کند، اجازه ورود نمی‌گیرد. قانون به صورت رسمی اجازه نمی‌دهد باشگاهی به دلیل اینکه فردی، استعدادیاب یک باشگاه رقیب است، مجوز ورود صادر نکند. اما ،هر باشگاهی قادر است به صورت کلی مجوز ورود برای هر کسی صادر نکند. خلا قانونی باعث شده چلسی از این موقعیت استفاده کند و مجوزهای مربوطه را در اختیار استعدادیاب‌های دیگر تیم‌های بزرگ قرار ندهد.

چلسی پس از رد کردن این درخواست‌ها و برخلاف آنچه خود عمل کرده، افرادی را برای استعدادیابی به باشگاه لیورپول فرستاده و قرمزها همانند رفتار چلسی با آنها برخورد کرده‌اند. که باعث ناراحتی شیرهای لندنی شده است. البته ،برخی منابع اتلتیک در باشگاه چلسی عدم صدور مجوز را رد می‌کنند و شروع ماجرا را به لیورپول مربوط می‌دانند. منچستری‌ها ،پس از ورود راتکلیف در آکادمی قدرتمند ظاهر شده‌اند و چنین برخوردهایی را بسیار غیرحرفه‌ای می‌دانند.فعلا روابط آکادمی میان باشگاه‌های منچستریونایتد، آرسنال، لیورپول و منچسترسیتی خوب به نظر می رسد. اما، این رفتار باشگاه چلسی در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ جدید است!

مادر توخل: پسرم انگلیس را قهرمان جهان می‌کند!

مادر توماس توخل می‌گوید که سرنوشت این است که که پسرش برای انگلیس جام جهانی را ببرد. گابریله توخل، هنوز در کرومباخ زندگی می‌کند، در فاصله کوتاهی از مدرسه‌ای که توماس جوان در آنجا سفر باورنکردنی خود را آغاز کرد. او گفت که توماس از سنین بسیار کم تصمیم گرفت فوتبالیست شود و در ۱۴ سالگی در مسابقات ملی مدرسه‌ای قهرمان شد.توخل ،به یک فوتبالیست حرفه‌ای تبدیل شد، اما یک به دلیل مصدومیت در ۲۵ سالگی فوتبال را کنار گذاشت. از آن زمان، گابریله شاهد بوده که پسرش در پاری سن ژرمن، چلسی و بایرن مونیخ را مربی‌گری کرده و در یک دوران درخشان ۹ جام کسب کرده است.او ،معتقد است که معرفی پسرش به عنوان سرمربی جدید انگلیس یک «معجزه کوچک» است. وقتی از او پرسیده شد که آیا اولین سرمربی آلمانی سه‌شیرها می‌تواند جام جهانی را برای انگلیس ببرد، او به نشریه انگلیسی گفت: «او می‌تواند این کار را انجام دهد، من به این اتفاق ایمان دارم.او ،هر کاری را با اشتیاق بالا انجام می‌دهد. انگلیس، مدت زیادی است که جامی نبرده است. در سال ۲۰۲۶، به جایی می‌رسیم که ۶۰ سال از آخرین باری که انگلیس قهرمان شده گذشته است.من فکر می‌کنم قهرمانی انگلیس در جام جهانی با مربی‌گری پسرم در ستاره‌ها نوشته شده، یک هماهنگی خاص وجود دارد، من فکر می‌کنم سرنوشت پسرم بود که این شغل را بگیرد. توماس، ۵۱ ساله و پدر دو فرزند، از سنین کم به زبان انگلیسی علاقه داشت، اگرچه قلبش برای فوتبالیست شدن می‌تپید. او در تیم مدرسه محلی‌اش موفقیت‌هایی کسب کرد و در ۱۴ سالگی در فینال مسابقات ملی مدارس در برلین قهرمان شد. بزرگترین دستاورد او، قهرمانی لیگ قهرمانان با چلسی در سال ۲۰۲۱ و قهرمانی لیگ با بایرن مونیخ دو سال پیش بود.مادر توخل ادامه داد:«این یک افتخار بزرگ برای توماس است که این شغل را به او داده‌اند. من دیدم که ویلیام، شاهزاده ولز، برای وی آرزوی موفقیت کرد. حتی نخست‌وزیر در پارلمان هم، از او، تعریف کرد.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253694 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x