شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳

حزب چپ آلمان در مورد سمت گیری های کلیدی خود تصمیم می گیرد

در آخر هفته‌ای سخت برای حزب چپ‌های آلمان (Die Linke)، اعضای این حزب در شهر هاله گرد هم می‌آیند تا هیئت رئیسه جدید خود را انتخاب کنند و درباره جهت‌گیری‌های کلیدی حزب تصمیم‌گیری کنند. این گردهمایی به‌طور ویژه به بررسی بحران‌های داخلی حزب و نحوه برخورد با موضوعات مهمی چون جنگ اوکراین و موضع‌گیری نسبت به اسرائیل اختصاص دارد. این مباحث در گذشته نیز موجب اختلافات گسترده‌ای در داخل حزب شده‌اند.

اینس شوردنر و یان فن آکن، دو نامزد برای رهبری مشترک حزب، قصد دارند با انگیزه بالا و تمرکز بر مسائل متفاوت، روح اصلی این حزب را که به‌عنوان تنها نیروی صلح‌طلب و ضد نظامی‌گری در آلمان شناخته می‌شود، حفظ کنند. این دو نفر از نامزدهای برجسته برای این سمت هستند و حمایت‌های گسترده‌ای در داخل حزب دارند. شوردنر، که اخیراً به حزب پیوسته است، به تازگی در لیست انتخابات پارلمان اروپا نیز قرار داشت. در مقابل، فن آکن سابقه طولانی‌تری در حزب دارد و قبلاً نیز در بوندستاگ به‌عنوان نماینده فعالیت کرده است.

یکی از بحث‌های مهم در این گردهمایی، تصویب یک لایحه پیشنهادی است که در آن موضع رسمی حزب در مخالفت با ارسال سلاح به مناطق جنگی و مخالفت با جنگ و نظامی‌گری مورد تأکید قرار گرفته است. این لایحه به‌ویژه پس از حملات حماس به اسرائیل در اکتبر ۲۰۲۳ و واکنش‌های جهانی به آن مورد توجه قرار دارد. حزب چپ‌ها در تلاش است تا ضمن حفظ موضع ضد نظامی‌گری خود، درباره این موضوع حساس موضع‌گیری واضح‌تری داشته باشد، اما برخی ناظران معتقدند که این مسئله می‌تواند منجر به خروج عده‌ای از اعضای حزب شود.

حزب چپ‌های آلمان در شرایط بحرانی قرار دارد و نیازمند تغییرات اساسی در رهبری و جهت‌گیری است تا بتواند از این وضعیت عبور کند و جایگاه خود را در سیاست آلمان حفظ کند.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253691 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x