جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳

اسرائیل از مرگ یحیی سنوار رهبر حماس خبر داد

وزیر خارجه اسرائیل مرگ یحیی سنوار رهبر حماس را تایید کرد. اسرائیل می گوید ارتش این کشور در بمباران های امروز غزه موفق شده اند که رهبر حماس را به قتل برسانند.

سینوار از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس، کمی بیش از یک سال پیش، در صدر فهرست افراد تحت تعقیب اسرائیل قرار دارشت و کشتن او ضربه ای قدرتمند به این گروه شبه نظامی وارد می کند. حماس هنوز در مورد مرگ رهبر خود اظهارنظری نکرده است.

کاتز، وزیر امور خارجه، قتل سینوار را “دستاورد نظامی و اخلاقی برای ارتش اسرائیل” خواند.

وی در بیانیه‌ای گفت: «قتل سینوار امکان آزادی فوری گروگان‌ها و ایجاد تغییری را ایجاد می‌کند که منجر به واقعیت جدیدی در غزه خواهد شد – بدون حماس و بدون کنترل ایران.»

یحیی سنوار یکی از معماران اصلی حمله حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ بود، حمله‌ای که به کشته شدن حدود ۱۲۰۰ نفر در اسرائیل انجامید و آغازگر حملات انتقام‌جویانه اسرائیل به غزه شد. از زمان آغاز این حملات، اسرائیل اعلام کرده بود که هدف اصلی اش کشتن سنوار است. اگر مرگ او تایید شود، می‌تواند ضربه‌ای سنگین به حماس وارد کند. سنوار در سال‌های اخیر رهبر ارشد حماس در داخل نوار غزه بود و رابطه نزدیکی با شاخه نظامی این گروه داشت. او در زمان رهبری خود توانایی‌های نظامی حماس را به شدت گسترش داده بود.

سنوار پس از کشته شدن اسماعیل هنیه، رهبر پیشین حماس، در حمله‌ اسرائیل در تهران، به عنوان رهبر حماس انتخاب شد. اسرائیل همچنین مدعی است که محمد ضیف، فرمانده نظامی حماس، نیز در حملات هوایی این کشور کشته شده، اما حماس اعلام کرده ضیف زنده است.

در روزی که گزارش مرگ سنوار منتشر شده، نیروهای اسرائیلی حملات هوایی و زمینی خود را به اردوگاه پناهندگان جبالیا در شمال غزه ادامه دادند. در این حملات، یک مدرسه که پناهجویان فلسطینی در آن مستقر بودند، هدف قرار گرفت و حداقل ۱۵ نفر از جمله پنج کودک کشته شدند. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که ده‌ها نفر دیگر در این حمله زخمی شده‌اند و بیمارستان‌های محلی با مشکلات جدی در درمان زخمی‌ها روبرو هستند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد این مدرسه به عنوان مرکز فرماندهی حماس و جهاد اسلامی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. لیستی از اسامی شبه‌نظامیانی که گفته می‌شود در این مرکز حضور داشته‌اند، منتشر شد اما هویت این افراد هنوز به طور مستقل تایید نشده است.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253521 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

4 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پروانه
پروانه
13 ساعت قبل

مرسی از مقالات شما و اخباری که نشر می دهید. ااین منبع خبری به نظر م خیلی خوب به نظر می رسه .

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x