پنج‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳
پنج‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳

هت تریک لیونل مسی؛ در شب طوفانی آرژانتین؛ طمع فیفا بلای جان فوتبالیست‌ها؛ لطفا بی‌خیال آن شوید؛ درخشش رافینیا و پیروزی برزیل؛توماس توخل؛ سرمربی سه شیرها شد؛ صعود اسپانیا با برتری قاطع؛ توقف پرتغال و لهستان

نازک بین-خاویر تباس ،اخیرا در مجمع اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای در بروکسل حاضر شد و علیه تورنمنت جام جهانی باشگاه ها صحبت کرد. حرف‌های تباس با تشویق حضار همراه شد. مخاطب رئیس لالیگا، او شخص جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا بود. آقای رئیس، خودتان می‌دانید که هنوز حق پخش تلویزیونی جام جهانی باشگاه ها را نفروختید. خودتان می‌دانید که این تورنمنت هنوز اسپانسر ندارد. لغوش کنید! باشگاه‌ها، بازیکنان و فیفا هیچ‌کدام نیازی به این تورنمنت ندارند. حتی اگر از خزانه خود فیفا هم هزینه کنید، در واقع دارید از جیب فدراسیون‌های فوتبال در سراسر جهان خرج می‌کنید. لطفا بی‌خیال آن شوید. 

یوفا، با پول سلامتی بازیکنان را درو می کند

«سود یوفا فراتر از سلامتی بازیکنان». این بنر انتقادی هواداران فوتبال آلمان به خاطر افزایش بازی‌های ملی و باشگاهی و فشار بیش از حد به بازیکنان است. با فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا، ۶۴ بازی به این مسابقات اضافه شده تا بازی‌ها از ۱۲۵ به ۱۸۹ بازی افزایش یاید. از طرفی تغییر فرمت بازی‌های لیگ ملت‌های اروپا هم باعث شده بازی‌ها از ۱۵ به ۱۷ مسابقه افزایش یابد. هدف فیفا، یوفا و AFC از این موضوع، درآمدزایی بیشتر بوده ولی این اقدام باعث آسیب دیدن بیشتر فوتبالیست‌ها شده و آس اسپانیا در مطلبی به این اشاره کرده که تفکر تجارت‌محور اینفانتینو با حمایت چفرین باعث شده تا فوتبال از شکل لذتبخش خود دور شده و به یک بازی حساب‌شده با کمترین اشتباه تبدیل شود. برناردو سیلوا، ستاره تیم‌ملی پرتغال می‌گوید که ۸۰ بازی در یک‌فصل آزاردهنده است، چون هر سه روز یک بازی انجام می‌شود و این باعث فشار زیاد روی فوتبالیست‌ها و مصدومیت آنها می‌شود.

توماس توخل؛ سرمربی سه شیرها شد

بر اساس گزارش رسانه های انگلیس ؛  توماس توخل ،با اتحادیه فوتبال انگلیس بر سر هدایت تیم ملی این کشور  به توافق رسیده است .گرت ساوتگیت ،بعد از ۲ ناکامی متوالی در دیدار نهایی جام ملت‌های اروپا از سمت اش کناره‌گیری کرد . توماس توخل ا،ز ابتدای تابستان تمایل خود برای هدایت تیم ملی انگلیس را نشان داده بود اما اتحادیه فوتبال این کشور به امید امضای قرارداد با پپ گواردیولا از مذاکره با او دست کشید. با ادامه این روند و آغاز به کار کارسلی به عنوان سرمربی موقت، منچسترسیتی عزم جزم خود برای حفظ سرمربی کاتالان روی نیمکت قهرمان هر ۴ دوره اخیر لیگ برتر انگلیس را نشان داد تا سران فوتبال ملی انگلیس به سمت توخل متمایل شوند. سرمربی آلمانی از هفته‌ها پیش به عنوان جدی‌ترین نامزد عهده‌گیری منصب هدایت تیم ملی انگلیس شناخته می‌شد. فابریتزیو رومانو، خبرنگار سرشناس و معتبر ایتالیایی ضمن تأیید این خبر اعلام کرده گفت‌وگوها و مذاکرات به انتها رسیده و قرارداد در آستانه امضای نهایی قرار دارد. او می‌گوید اعلام رسمی سرمربیگری توماس توخل در تیم ملی انگلیس به احتمال زیاد طی همین هفته و پیش از یکشنبه آینده به انجام خواهد رسید. 

توماس توخل ؛ بعد از اینکه به عنوان نخستین سرمربی آلمانی تاریخ انگلیس معرفی شده است، به استادیوم ومبلی لندن رفت و در پیامی به هواداران سه شیرها، گفت:

سلام بچه‌ها. توماس اینجاست. کمی مضطربم، چون این اولین پیام من به عنوان مربی جدید انگلیس است. اکنون من در ومبلی هستم و این یک دلیل دیگر است که کمی مضطرب باشم. به شما قول می‌دهم که بسیار مفتخر و هیجان‌زده‌هستم و تمام تلاشم را در مسیر راهیابی انگلیس به جام جهانی و مهم‌تر از آن موفقیت در جام جهانی به کار می‌گیرم ،تا ستاره دوم را روی پیراهن مان بچسبانیم.

هت تریک لیونل مسی در شب طوفانی آرژانتین

هفته دهم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در آمریکای جنوبی با برتری قاطعانه تیم‌های برزیل و آرژانتین به سرانجام رسید.ابتدا آرژانتین در خانه با ۶ گل بولیوی را در هم کوبید. موتور گلزنی مسی در دقیقه ۱۹ روشن شد و سپس قبل از پایان نیمه اول مارتینس در دقیقه ۴۳ و آلوارس در سومین دقیقه وقت تلف‌های شده، قهرمان جهان را یا یک برتری قاطع یه رختکن فرستادند. طوفان آلبی سلسته در نیمه دوم‌ هم ادامه داشت. بعد از اینکه آلمیدا در دقیقه ۶۹‌ گل چهارم را زد، مسی دست به کار شد و با ۲ گل در دقایق ۸۴ و ۸۶ ضمن رقم زدن یک هت‌تریک، برتری ۶ بر صفر تیم اش را روی تابلوی نتایج ثبت کرد.

مسی؛ احساس جوانی می‌کنم

ستاره تیم ملی فوتبال آرژانتین تاکید کرد فعلا در این تیم احساس خوبی دارد و به بازنشستگی فکر نمی‌کند. مسی با هتریک  مقابل بولیوی دومین گلزن برتر جهان پس از رونالدو شد.تیم ملی فوتبال آرژانتین در انتخابی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی جشنواره گل به راه انداخت و با درخشش لیونل مسی توانست برابر بولیوی با شش گل به پیروزی برسد. مسی شب درخشانی را پشت سر گذاشت و همه‌کاره آلبی‌سلسته در  این بازی بود. او در این بازی سه گل زد و دو پاس گل هم داد.مسی، بعد از بازی در واکنش به پرسشی درباره خداحافظی از بازی‌های ملی گفت: فعلا که چنین تصمیمی ندارم. از فرصت‌هایی که دارم استفاده می‌کنم و لذت می‌برم. با وجود سن و سالم وقتی که اینجا هستم احساس جوانی می‌کنم؛ چرا که با این تیم احساس راحتی می‌کنم و می‌توانم بازی‌ دلخواهم را به نمایش بگذارم.او ادامه داد: زمان و تاریخی را برای خداحافظی‌ام در نظر نگرفته‌ام. فقط می‌خواهم از بازی‌کردن و در کنار این تیم بودن لذت ببرم. تا زمانی که احساس راحتی کنم و از بازی‌کردن لذت ببرم ادامه خواهم داد.مسی ،روزهای درخشانی را با تیم ملی فوتبال آرژانتین پشت سر می‌گذارد. او ،قهرمانی در جام جهانی و رقابت‌های کوپاآمه‌ریکا را با آلبی‌سلسته به دست آورد تا از زیر فشار وحشتناکی که احساس می‌کرد خارج شود.

حال خوب برزیل

در دیگر بازی بامدادی، برزیل پس از برد دشوار قبلی، این بار قاطعانه در خانه ۴ بر صفر پرو را برد. پنالتی رافینیا در دقیقه ۳۸ برای برتری در نیمه اول کافی بود و در ۴۵ نیمه دوم پنالتی دیگری از این بازیکن در دقیقه ۵۴ اختلاف را بیش‌تر کرد. پریرا در دقیقه ۷۱ و هنریکه در دقیقه ۷۴ دیگر گل‌های قهرمان سابق جهان را زدند تا این تیم ضمن برتری ۴ بر صفر  به اوضاع خودش در جدول سر و سامان دهد. در سایر بازی‌ها، کلمبیا ۴ بر صفر شیلی بحران‌زده را برد، پاراگوئه ۲ بر یک از سد ونزوئلا گذشت و جدال اروگوئه و اکوادور بدون گل به پایان رسید. در پایان هفته دهم انتخابی جام‌جهانی در آمریکای جنوبی، آرژانتین ۲۲ امتیازی بالاتر از کلمبیای ۱۹ و اروگوئه ۱۶ امتیازی در صدر است و برزیل ۱۶ امتیازی در رده چهارم دیده می‌شود

صعود اسپانیا با برتری قاطع؛ توقف پرتغال در مسابقه شماره ۲۰۰ رونالدو

کریستیانو رونالدو در دویستمین بازی خود به همراه تیم ملی پرتغال موفق به گلزنی نشد تا سلسائو در خانه اسکاتلند با نتیجه بدون گل متوقف شود. هفته چهارم دور گروهی رقابت‌های فصل جاری لیگ ملت‌های اروپا با برگزاری ۸ مسابقه از سطح اول و سوم به پایان رسید که طی آن اسپانیا با ۳ گل صربستان را از پیش رو برداشت، سوئیس و دانمارک به تساوی ۲ بر ۲ رضایت دادند و جدال ۶ گله لهستان و کرواسی در ورشو هم برنده نداشت.جدال اسپانیا و صربستان در شرایطی آغاز شد که صرب‌ها در مسابقه رفت با ارائه نمایش دفاعی منسجم قهرمان اروپا را با نتیجه بدون گل متوقف کرده بودند. اسپانیا این بار هم بازی را تهاجمی آغاز کرد و در دقیقه ۵ به گل نخست رسید. کرنر کوتاه شاگردان دلافوئنته در نهایت با ارسال بلند پدرو پورو از پشت محوطه جریمه به روی تیر دوم رسید تا امریک لاپورت با ضربه سر از زاویه تنگ دروازه پردراگ رایکوویچ را باز کند.بازی جذاب لاروخا در نیمه دوم ادامه داشت و برخورد شلیک پدرو پورو به دست بیرمانسویچ به اعلام ضربه پنالتی به نفع این تیم انجامید. آلوارو موراتا پشت توپ ایستاد اما شلیک مرتفع او از بالای دروازه به سمت سکوها حرکت کرد تا حساب کار یک بر صفر بماند. موراتا از ۷ پنالتی اخیر خود در تمام رقابت‌ها (بدون احتساب ضربات آخر مسابقه) ۴ مورد را از دست داده. او از ۱۰ ضربه قبل از آن ۹ بار به گل رسید.

مورانا ،تنها ۱۱ دقیقه بعد پنالتی از دست رفته خود را با به ثمر رساندن گل دوم تیم اش جبران کرد. تزلزل دفاعی صربستان در حال تلاش برای بازی‌سازی از عقب به لو دادن توپ منجر شد. فابیان رویس توپ را به دست آورد و در داخل محوطه جریمه برای بازیکن سابق چلسی و رئال مادرید فرستاد تا شلیک سرضرب او گوشه پایین دروازه را هدف قرار دهد. موراتا به نخستین بازیکن لاروخا در ۱۱ سال گذشته (بعد از فرناندو تورس در مصاف با تاهیتی در جام کنفدراسیون‌ها) تبدیل شد که در یک مسابقه هم گل می‌زند و هم پنالتی از دست می‌دهد. 

با اخراج پاولویچ، اوضاع برای تیم میهمان دشوارتر به نظر رسید. مدافع ۲۳ ساله میلان با خطا در پشت محوطه جریمه از تک به تک شدن میکل اویارسابال جلوگیری کرد تا داور بعد از بازبینی ویدئویی تصاویر، او را از زمین مسابقه بیرون بفرستد. خطای پاولویچ فرصت گلزنی یا پنالتی را از حریف گرفت اما اسپانیا روی ضربه آزاد حاصل از این خطا به گل سوم رسید.  الکس بائنا بود پشت توپ ایستاد و شلیک کات‌دار او با پرواز از فراز سر دیوار دفاعی به تور دروازه صربستان چسبید. این نخستین ضربه آزاد مستقیم گل شدا اسپانیا در ۷ سال اخیر بود. آخرین بار داوید سیلوا در مصاف با لیختن‌اشتاین چنین کاری انجام داد.

در دیگر دیدار این گروه سوئیس و دانمارک در سن‌گالن به تساوی ۲ بر ۲ رضایت دادند. سوئیس با گل‌های فرولر و امدونی ۲ بار از حریف پیش افتاد اما دانمارک هر ۲ بار به بازی برگشت؛ بار دوم با شلیک کریستین اریکسن. در جدول این گروه اسپانیا با ۱۰ امتیاز صدرنشین است و دانمارک با ۷ امتیاز، صربستان با ۴ و سوئیس با یک امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند. صعود اسپانیا به مرحله یک‌چهارم نهایی قطعی شده است.

تاب‌آوری جانانه شاگردان استیو کلارک باعث شد اسکاتلند در خانه به اولین امتیاز خود در رقابت‌های فصل جاری لیگ ملت‌های اروپا دست پیدا کند. سلسائو در مسابقه رفت هم به دشواری و با گل دیرهنگام کریستیانو رونالدو به پیروزی دست یافت. کاپیتان النصر اما امشب با از دست دادن هر ۴ شلیک خود نتوانست راه برتری پرتغال را هموار کند و بازی با وجود حملات دائمی شاگردان روبرتو مارتینس با تساوی بدون گل خاتمه یافت. رونالدو در این دیدار به رکورد ۲۰۰ مسابقه ملی با پیراهن پرتغال رسید. از نخستین مسابقه او به همراه سلسائو (در مصاف با تیم ملی آلبانی در اکتبر ۲۰۰۳) ۲۱ سال و ۴ روز می‌گذرد.

 در دیگر دیدار این گروه کرواسی و لهستان در مسابقه‌ای جذاب و مهیج به تساوی ۳ بر ۳ رضایت دادند. لهستان در دقایق ابتدایی با گل زیلینسکی پیش افتاد اما شلیک والی استثنایی سوسا کرواسی را به بازی برگرداند. شاگردان زلاتکو دالیچ در عرض ۶ دقیقه (از دقیقه ۲۰ تا ۲۶) شکست یک بر صفر را به پیروزی ارزشمند ۳ بر یک تبدیل کردند. اما این پایان کار نبود.

نیکلا زالفسکی، هافبک جوان رم در دقیقه ۴۵ حساب کار را ۳ بر ۲ کرد؛ پیش از آنکه شلیک زمینی زیمانسکی همه‌چیز را به تساوی بکشد. خطای شدید لیواکوویچ روی پای روبرت لواندوفسکی، دروازه‌بان کرواسی  را به ورطه اخراج کشاند. اما بخت با شطرنجی‌پوشان یار بود و فشار حملات لهستان در ۱۵ دقیقه پایانی نتیجه را تغییر نداد. در جدول این گروه پرتغال با ۱۰ امتیاز صدرنشین نام دارد و کرواسی با ۷ امتیاز در رده دوم قرار دارد. لهستان با ۴ امتیاز سوم است و اسکاتلند با یک امتیاز در جایگاه آخر قرار گرفته. هنوز صعود پرتغال به مرحله یک‌چهارم نهایی قطعی نشده.

دور گروهی لیگ ملت‌های اروپا در پنجره بعدی تعطیلات ملی (اواخر آبان) با برگزاری ۲ هفته آخر به پایان می‌رسد و در فروردین آینده شاهد برگزاری مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها خواهیم بود.نتایج سایر بازی‌های برگزار شده به شرح زیر است:

سوئیس ۲ – دانمارک ۲
بلاروس یک – لوکزامبورگ یک
ایرلند شمالی ۵ – بلغارستان صفر
کوزوو ۳ – قبرس صفر
لیتوانی یک – رومانی ۲

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253414 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x