چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳

نتانیاهو: اسرائیل پیش از انتخابات ۵ نوامبر به اهداف نظامی ایران حمله خواهد کرد

بر اساس گزارشی از روزنامه واشنگتن پست، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، به ایالات متحده اطلاع داده که حملات تلافی‌جویانه اسرائیل علیه ایران محدود به اهداف نظامی خواهد بود و اسرائیل از حمله به تأسیسات هسته‌ای و نفتی جمهوری اسلامی خودداری خواهد کرد.

طبق این گزارش، نتانیاهو این اظهارات را در مکالمه تلفنی هفته گذشته با رئیس‌جمهور آمریکا، که اولین گفتگوی آن ها بعد از هفت هفته بوده، بیان کرده است. دفتر نخست‌وزیری اسرائیل در پاسخ به این گزارش اعلام کرد: “ما نظرات دولت ایالات متحده را می‌شنویم، اما تصمیمات نهایی را بر اساس منافع ملی اسرائیل خواهیم گرفت.”

در هفته‌های اخیر، ایالات متحده و چند کشور اروپایی تلاش کرده‌اند اسرائیل را از حمله به تأسیسات نفتی ایران بازدارند؛ این در حالی است که اسرائیل در حال آماده‌سازی برای واکنش به حمله موشکی ایران در اوایل این ماه است.

منابع آگاه به جزئیات مکالمه بین بایدن و نتانیاهو گفتند که آمریکا نگران است واکنش اسرائیل منجر به افزایش قیمت انرژی در بازارهای جهانی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده شود. اما اسرائیل تأکید کرده که واکنش خود را پیش از انتخابات ۵ نوامبر انجام خواهد داد تا از برداشت ایران به‌عنوان نشانه ضعف جلوگیری کند.

همچنین این گزارش افزوده است که اسرائیل قصد دارد عملیات نظامی خود در لبنان را ظرف چند هفته آینده به پایان برساند.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253319 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
افراسیاب
افراسیاب
15 ساعت قبل

از اشتباهات نتانیاهو است که بخواهد اهداف نظامی رژیم را هدف بگیرد چون چاه های نفت ایران برای رژیم مثل گاو شیرده شده که با دلارش راحت میتواند پایگاهای مدرنتری بسازد. اگر رژیم منبع درآمد نفتی نداشته باشد در عرض چند ماه شریان حیاتی اش خشک میشود و تسلیم میشود و ضعیف که آنوقت مردم ناراضی ایران گرسنه به جان رژیم میافتند و براندازی اش راحت تر میشود وقتیکه پولی برای پرداخت دستمزد مزدوران سرکوبگرش نداشته باشد. خب ببینید در شروع جنبش مهسائی رژیم چرا یکهو حقوق ماموران انتظامی را دوبرابر کرد با کدام هدف؟ پول نفت چی شده، بسیجی خورده هار شده!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x