دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳

حمله هوایی اسرائیل به چادرهای بیمارستان پناهندگان در غزه ده ها کشته و زخمی بر جای گذاشت

حمله هوایی اسرائیل به محوطه بیمارستانی در نوار غزه باعث کشته شدن چهار نفر و آتش‌سوزی در کمپ چادری شد که به سوختگی های شديد ده ها نفر انججاميد. به گفته پزشکان فلسطینی، این حمله بامداد دوشنبه به بیمارستان شهدای الاقصی در دیر البلح، که از قبل با هجوم بیماران به دلیل حمله‌ای قبلی به مدرسه‌ای که به پناهگاه تبدیل شده بود روبرو بود، انجام شد. در حمله قبلی به این مدرسه حداقل ۲۰ نفر کشته شده بودند. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز دوشنبه از تأخیر کشورهای عضو اتحادیه در محکومیت حملات اسرائیل به نیروهای یونیفیل انتقاد کرد و این حملات را "کاملاً غیرقابل قبول" توصیف کرد. او تأکید کرد نیروهای حافظ صلح سازمان ملل به دفعات مورد حمله اسرائیل قرار گرفته‌اند و باید اقدامات جدی‌تری برای حفظ امنیت آن‌ها صورت گیرد

حمله هوایی اسرائیل به محوطه بیمارستانی در نوار غزه باعث کشته شدن چهار نفر و آتش‌سوزی در کمپ چادری شد که به سوختگی های شدید ده ها نفر انججامید. به گفته پزشکان فلسطینی، این حمله بامداد دوشنبه به بیمارستان شهدای الاقصی در دیر البلح، که از قبل با هجوم بیماران به دلیل حمله‌ای قبلی به مدرسه‌ای که به پناهگاه تبدیل شده بود روبرو بود، انجام شد. در حمله قبلی به این مدرسه حداقل ۲۰ نفر کشته شده بودند.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد هدف این حمله، شبه‌نظامیان حماس بوده‌اند که در میان غیرنظامیان مخفی شده بودند، اما شواهدی برای این ادعا ارائه نداد. اسرائیل در ماه‌های اخیر به دفعات به مناطق پرجمعیت و پناهگاه‌های موقت حمله کرده و ادعا کرده که این مناطق به عنوان پایگاه‌های عملیاتی توسط نیروهای حماس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پس از این حمله، انفجارهای ثانویه نیز روی داد که مشخص نشد ناشی از مواد منفجره بوده یا از مخازن سوخت ناشی شده است. تصاویر منتشر شده توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس نشان می‌دهند کودکان نیز در میان مجروحان هستند.

که ۲۵ نفر از آن‌ها با سوختگی‌های شدید به بیمارستان ناصر در جنوب غزه منتقل شدند. بیش از یک سال است که اسرائیل به طور روزمره به غزه حمله می کند و مردم آن جا را می کشد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که بیش از ۴۲ هزار فلسطینی در این درگیری‌ها کشته شده‌اند، گزارش‌ها نشان می‌دهند بیش از نیمی از قربانیان زنان و کودکان هستند. همچنین حدود ۹۰ درصد از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه بارها آواره شده‌اند و مناطق وسیعی از این منطقه ساحلی به طور کامل ویران شده است.

اسرائیل همچنین تمامی جمعیت باقی‌مانده در شمال نوار غزه، که تخمین زده می‌شود حدود ۴۰۰ هزار نفر باشند، را به تخلیه اجباری به سمت جنوب مجبور کرده و از آغاز ماه اکتبر هیچ گونه مواد غذایی به شمال نوار غزه راه نیافته است.

حمله به نیروهای یونیفل؛ اسرائیل رو در روی سازمان ملل

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز دوشنبه از تأخیر کشورهای عضو اتحادیه در محکومیت حملات اسرائیل به نیروهای یونیفیل انتقاد کرد و این حملات را “کاملاً غیرقابل قبول” توصیف کرد. او تأکید کرد نیروهای حافظ صلح سازمان ملل به دفعات مورد حمله اسرائیل قرار گرفته‌اند و باید اقدامات جدی‌تری برای حفظ امنیت آن‌ها صورت گیرد.

تحلیلگران نظامی معتقدند که حضور نیروهای یونیفیل در لبنان به دلیل افزایش تنش‌ها میان حزب‌الله و اسرائیل بیش از پیش زیر سؤال رفته است. در حالی که یونیفیل مأموریت حفظ صلح میان دو طرف را دارد، اما در ماه‌های اخیر این نیروها بارها هدف حملات اسرائیل قرار گرفته‌اند و این امر نقش آن‌ها را در کاهش تنش‌ها به چالش کشیده است.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253229 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x