دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳

افراد نزدیک به کاخ الیزه: ماکرون از حکومت جدید راست‌گرای خود «ناامید» شده است

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پس از سپری کردن یک دوره پرتلاطم سیاسی و معرفی حکومت جدید، اینک به گفته افراد نزدیک به او،‌ احساس انزوا می‌کند و از حکومت راست‌گرای خود ناامید شده است.

به گزارش ار. اف. ای؛ ماکرون پس از برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام و اغتشاش سیاسی چند ماهه، میشل بارنیه ۷۳ ساله که از چهره‌های محافظه‌کار به شمار می‌رود را به عنوان نخست‌وزیر معرفی کرد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشته که ماکرون در راستای نقش جدید خود پس از توافق روی تقسیم قدرت، از امورات داخلی یک گام به عقب برداشته و بیشتر روی سیاست خارجی تمرکز کرده است.

افراد نزدیک به رئیس‌جمهوری فرانسه، در مورد ناامیدی ماکرون از حکومت جدید، می‌گویند، ماکرون به تازگی در  جمعی از افراد مورد اعتماد خود، گفته که «من این حکومت را انتخاب نکردم.»

به گفته این افراد که به شرط افشا نشدن هویت خود، حاضر به گفتگو شده‌اند، ماکرون در این جمع تاکید کرده که «آنان به من احساس شرمندگی می‌دهند.»

هرچند در جمع، ماکرون لبخند می‌زند، اما به گفته افراد نزدیک به الیزه، او از کارکرد حکومت جدید ناراحت است و در خلوت «عصبانی» می‌شود.

از میان وزرای کابینه حکومت جدید، برونو ریتالو، وزیر داخله – کشور، تندروترین عضو کابینه دانسته می‌شود. او پس از اینکه وزیر داخله انتخاب شد با تمرکز روی کاهش مهاجرت، گفت که «حاکمیت قانون نه ناملموس است و نه مقدس.»

در گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از افراد نزدیک به ماکرون، آمده که «من فکر می‌کنم که او (ماکرون) رنج می‌کشد. او تصمیم گرفته که کنار بکشد، اما این مساله باید تاوان بزرگی برایش درپی داشته باشد.»

هرچند شمار افراد وفادار به ماکرون، بسیار کاهش یافته است، اما او همچنان با اعضای پارلمان غذای شب می‌خورد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده که در یکی از این شام‌ها، ماکرون به شدت از کار نخست‌وزیر جدید، انتقاد کرده است.

با این حال، ماکرون که بارها گفته که وظیفه‌اش «ثبات کشور» و اولویت‌اش «منافع و اتحاد فرانسه» است، باید دید با حکومت جدید متمایل به راست‌ها، چه نوع آینده‌ای در انتظار فرانسه خواهد بود.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253227 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x