یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳
یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳

زندان ایلام؛ بیش از ۸ ماه است که سه زندانی ممنوع الملاقات هستند

وحید چاوران، محمدحسین حاصلی و ناصر رضایی، زندانیان سیاسی محبوس در زندان ایلام، به دستور قاضی پرونده بیش از هشت ماه است که از ملاقات با خانواده خود محروم هستند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده یکی از این زندانیان ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقایان چاوران، حاصلی و رضایی بیش از هشت ماه است که به دستور قاضی پرونده آنها، از ملاقات با خانواده‌های خود محروم مانده‌اند.”

وحید چاوران، محمدحسین حاصلی و ناصر رضایی پیشتر توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب ایلام به ریاست قاضی محمدی بابت اتهاماتی همچون مشارکت در محاربه از طریق کشیدن سلاح گرم سبک خودکار، اخلال در نظم عمومی و توهین به رهبری، هر کدام به ۱۲ سال حبس به ترتیب در زندان‌های زاهدان، کرمان و مشهد محکوم شدند.

به گفته یکی دیگر از نزدیکان این شهروندان، حکم صادره برای بازنگری مورد اعتراض قرار گرفته است، اما تاکنون هیچ‌گونه رسیدگی به آن صورت نگرفته است.

از میان این زندانیان وحید چاوران در تاریخ ۲۵ دی‌ماه سال گذشته، در اعتراض به این محکومیت دست به خودکشی زد و به بیمارستان منتقل شد که تاریخ ۲۸ همان ماه به زندان ایلام بازگردانده شد. این اقدام یکی از دلایلی است که این سه زندانی از ملاقات با خانواده خود منع شده‌اند.

وحید چاوران در تاریخ ۲ تیرماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در حین خروج از کشور بازداشت و پس از مدتی به بازداشتگاه اداره اطلاعات ایلام منتقل شد. وی نهایتا پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان ایلام منتقل شد.

وحید چاوران، محمدحسین حاصلی و ناصر رضایی به همراه پنج شهروند دیگر توسط دادگاه کیفری یک ایلام احضار شده بودند. هممچنین آقای چاوران طی ابلاغیه ای دیگر توسط شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دهلران احضار شده بود.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253163 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x