یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳
یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳

وکیل اولیای دم در پرونده قتل مهرجویی: متهمان تنها مجری اوامر بوده‌اند

وکیل پرونده قتل داریوش مهرجویی، کارگردان نامدار سینمای ایران و همسرش وحیده محمدی فر می‌گوید افرادی که به عنوان متهم بازداشت شده‌اند «مجری اوامر» بوده‌اند و بر این اساس به طور حتم پای شخص دیگری در میان بوده است.

مانوش منوچهری، وکیل اولیای دم در این پرونده در گفتگویی با رسانه‌های داخلی که در آستانه نخستین سالگرد این قتل انجام شده با اشاره به ابهامات این پرونده مدعی است که انگیزه متهمان برای جنایت کافی نبوده و آن‌ها اجراکننده اوامر فرد دیگری بوده‌اند.

خانم منوچهری در این خصوص به روزنامه اعتماد گفته است: «دور دوم رسیدگی به جلسات دادگاه متهمان قتل مرحوم مهرجویی و همسرش در حالی برگزار شد که به موجب رای دیوان عالی کشور تحقیقات در سه مورد ناقص بود وتقاضای تکمیل تحقیقات شد.»

وی به مواردی چون «عدم ابلاغ رای قرار منع تعقیب سه متهم دیگر پرونده در مشارکت قتل عمدی»، «موارد ماهیتی مرتبط با تعیین میزان مشارکت هر یک از طرفین و نقش آن‌ها در ضرب وجرح عمدی در سرقت مسلحانه در شب و در قتل نفس مرحوم مهرجویی و وحیده محمدی‌فر» و «انگیزه ناکافی متهمان برای این جنایت که پای یک آمر را به میان می‌کشد» به عنوان نقایص پرونده اشاره می‌کند و یادآور می‌شود که دیوان عالی کشور بر اساس این ایرادات پرونده را مجدد به دادگاه یک کیفری ارجاع داد.

به گفته این وکیل پایه یک دادگستری، در رسیدگی مجدد به پرونده نیاز به تحقیقات بیشتر برای روشن شدن ابهامات مطرح از سوی وکلای اولیای دم به جهت شناسایی معاون یا معاونان احتمالی این قتل احساس نشد و به نظر می‌آید که حکم صادر شده بار دیگر مورد تایید قرار خواهد گرفت.

مانوش منوچهری سپس تاکید می‌کند که غیر ازانگیزه متهمان و انکار شدید یکی از متهمان، موارد مشکوک دیگری در این پرونده وجود دارد که ظن وجود یک آمر را به شدت تقویت می‌کند.

وی از میان موارد مشکوک به موضوعاتی چون «پیدانشدن آلت قتاله‌ای که مرحوم مهرجویی با آن به قتل رسیده»، «عدم وجود رد خون مرحوم مهرجویی روی آلت‌قتاله کشف شده»، «پاک شدن اپلیکیشن‌های گوشی خانم محمدی‌فر و به سرقت نرفتن هیچ چیز ارزشمند»، «ساعت مراجعه متهمان به منزل مرحوم مهرجویی» و «اقدام ناگواری که باضربات متعدد چاقو انجام شده» اشاره می‌کند و با استناد به آنها می‌گوید که بی شک یک انگیزه بسیارقوی پشت این جنایت وجود داشته است.

داریوش مهرجویی و همسرش ۲۲ مهر ماه سال گذشته در ویلای شخصی‌شان در شهرک زیبادشت کرج به شکل فجیعی با ضربات چاقو به قتل رسیدند.

احکامی که اواخر سال گذشته توسط دادگاه رسیدگی کننده به پرونده صادر شد، مجازات‌هایی از قصاص تا حبس‌های بلند مدت را برای متهمان این پرونده در نظر گرفت.

بر اساس این رای، متهم ردیف اول به دلیلی ارتکاب جرم «قتل عمد» و در پی تاکید خانواده‌های مقتولان به «قصاص» محکوم شده است. برای متهمان ردیف دوم و سوم که به ترتیب به جرائمی چون مشارکت و یا شروع به اقدام قتل و سرقت محکوم شده‌اند مجازات ۳۶ سال حبس تعزیری، شلاق و در نظر گرفته شده است.

مراسمی به مناسبت اولین سالگرد قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر قرار است روز یکشنبه، ۲۲ مهر از سوی کانون کارگردانان سینمای ایران در فرهنگسرای نیاوران برگزار شود.

در این مراسم که ساعت ۱۷ آغاز می‌شود آنگونه که کانون کارگردانان سینمای ایران اعلام کرده فیلم «دایره مینا» اثر داریوش مهرجویی نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253161 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x