یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳
یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳

نیلوفر حامدی و الهه محمدی زندانی می شوند

سخنگوی قوه قضاییه، در نشست خبری امروز یکشنبه ۲۲ مهرماه، از ارسال پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی به شعبه اجرای احکام خبر داد. این دو روزنامه نگار پیشتر توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران هر کدام به شش سال حبس محکوم شده بودند.

اصغر جهانگیری در نشست خبری امروز اعلام کرد که پرونده این دو روزنامه نگار به شعبه اجرای احکام ارسال شده است.

نیلوفر حامدی، روزنامه نگار “روزنامه شرق” اولین بار عکس مهسا امینی را در کما منتشر کرد و الهه محمدی، روزنامه نگار “روزنامه هم میهن” که به شهر سقز رفت و گزارش مرگ مهسا امینی را تهیه کرد، در روزهای ابتدایی اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ بازداشت شدند. چندی بعد این دو روزنامه نگار از زندان قرچک ورامین به زندان اوین منتقل شدند.

در اواخر مهرماه سال گذشته، حکم این روزنامه نگاران توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی صادر شد. نیلوفر حامدی از بابت اتهام “همکاری با دولت متخاصم آمریکا” به تحمل هفت سال حبس، در خصوص اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور” به پنج سال حبس و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران” به تحمل یک سال حبس محکوم شده است. همچنین، الهه محمدی به اتهام “همکاری با دولت متخاصم آمریکا” به تحمل شش سال حبس، در خصوص اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور” به پنج سال حبس و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران” به تحمل یک سال حبس محکوم شد.

اواخر مردادماه سال جاری، این دو روزنامه نگار توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران از بابت اتهام “همکاری با دولت متخاصم آمریکا” تبرئه شدند و دیگر احکام صادره در مرحله بدوی یعنی پنج سال حبس از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” و یک سال حبس از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” برای هر کدام تایید شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال زندان برای هر یک از این روزنامه نگاران قابل اجرا خواهد بود.

خانم ها حامدی و محمدی در تاریخ ۲۴ دی ماه سال گذشته، با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شدند. مدتی پس از آزادی این روزنامه نگاران، مرکز رسانه قوه قضاییه از تشکیل یک پرونده قضایی دیگر علیه آنها در دادسرای عمومی و انقلاب تهران خبر داد و دلیل گشایش این پرونده را کشف حجاب نیلوفر حامدی و الهه محمدی اعلام کرد.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253156 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x