دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳

در مورد افزایش خطر جنگ بین ایران و اسرائیل و کشتار غیر نظامیان در غزه و لبنان

نامه زیر از طرف نهاد همگرایی جمهوری خواهان ایران – استکهلم با تغییرات کوچک لازم به عنوان مثال نام دریافت کننده نامه، به زبان سوئدی برای وزارت امور خارجه سوئد، کلیه احزاب در پارلمان سوئد و سازمان عفو بین الملل فرستاده شده است.

نامه به وزارت خارجه سوئد

ما جمعی ازایرانی سوئدی هایی که در سوئد زندگی می کنیم نگران یک درگیری نظامی مستقیم میان ایران و اسرائیل هستیم.

تلفات عظیم انسانی درغزه و لبنان پس از۷ اکتبر ۲۰۲۳، نمایانگراین است که در صورت بروز جنک بین ابران و اسرائیل با یک تراژدی هولناک انسانی مواجه خواهیم بود.

ما تجربه وحشتناکی ازجنگ ایران وعراق در دهه ۱۹۸۰ داریم. تجربه‌ای روزانه از بمباران‌ها، حملات موشکی و مرگ. جنگی که بنا بربرآوردها نزدیک به ۵۰۰ هزار کشته و ویرانی گسترده زیرساختهای ایران را به همراه داشت. ما نمی خواهیم آن تجربه جنگی دهشتناک تکرار گردد.

جنگ احتمالی بین ابران واسرائیل نتایج فوق‌العاده مرگباری برای مردم منطقه خاورمیانه بهمراه خواهد داشت. زیرساختهای اقتصادی را به شکل بسیار گسترده‌ای ویران خواهد ساخت. سالها و دهه ها طول خواهد کشید که آنچه را که در طول جنگ نابود شده است بازسازی کرد.

چنین جنگی امکان برقراری صلح را درمنطقه بشدت کاهش می‌دهد و مانعی جدی برای اجرای راه حل دو دولت (فلسطین -اسرائیل) خواهد بود.

ما انتظار داریم که دولت سوئد از نفوذ خود استفاده کرده، همراه با دولتهای همسوی با خود برای کاهش خطر جنگ بین ابران و اسرائیل تلاش کند. سوئد پیشینه خوبی درکاهش تنش و تلاش برای برقراری صلح بین دول متخاصم داشته است.

ما انتظار داریم که دولت سوئد فعالانه برای متوقف کردن کشتارغیرنظامیان درغزه و لبنان تلاش کند. ما انتظار داریم که دولت سوئد تمام سعی خود را برای ایجاد پیش شرط های صلح درمنطقه انجام دهد.

نهاد همگرایی جمهوری خواهان ایران- استکهلم  

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253150 لينک کوتاه

1 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x