دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳

تحریم‌های جدید آمریکا بر بخش‌های نفت و پتروشیمی ایران در پی حملات موشکی به اسرائیل

وزارت خزانه‌داری آمریکا جمعه ۲۰ مهر اعلام کرد تحریم‌های جدیدی را بر بخش‌های نفت و پتروشیمی ایران و در واکنش به حمله موشکی بالستیک اخیر تهران به اسرائیل اعمال می‌کند.

در بیانیه‌ وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام شده که این تحریم‌ها به‌طور کلی به بخش پتروشیمی ایران مربوط می‌شود و همچنین بیست نفتکش و شرکت‌های مستقر در خارج از این کشور را شامل می‌شود.

بنا به توضیح وزارت خزانه‌داری ایالات متحده این ۲۰ نفتکش و شرکت‌های مستقر در خارج مشمول تحریم‌های جدید آمریکا در انتقال نفت و فرآورده‌های پتروشیمی ایران نقش دارند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود افزود: «این اقدام فشارهای مالی بر ایران را افزایش می‌دهد و توانایی این نظام را در استفاده از درآمدهای ارزی حاصل از منابع انرژی حیاتی برای تضعیف ثبات در منطقه و هدف قرار دادن شرکای آمریکا و متحدانش محدود می‌کند.»

این تصمیم وزرات خزانه‌داری ایالات متحده نیز موجب می‌شود تا بخش‌های نفت و پتروشیمی ایران نیز در دستورکار اجرای تحریم‌های فعلی قرار گیرند و به‌طور خاص بخش‌های کلیدی اقتصاد ایران را هدف می‌گیرد. هدف از چنین اقدامی، محروم کردن حکومت ایران از منابع مالی است که از آنها برای حمایت از برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود استفاده می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است که وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین ۱۶ نهاد و ۱۷ کشتی را به‌عنوان دارایی‌های ممنوعه طبقه‌بندی کرده و هر گونه تعامل با آنها را ممنوع کرده است، چرا که این نهادها و کشتی‌ها در حمل‌ونقل محصولات نفتی و پتروشیمی ایران به نفع شرکت نفت ملی ایران عمل می‌کنند.

ایران اوایل ماه اکتبر جاری با پرتاب نزدیک به ۲۰۰ موشک بالستیک به سوی اسرائیل پایگاه‌های هوایی آن را هدف گرفت.

بنا بر گزارش‌ها این حملات ایران که خسارت‌های جانی به اسرائیل وارد نکرده است تنها باعث شد تا یک کارگر فلسطینی در شهر اریحا در کرانه باختری بر اثر سقوط لاشه موشک کشته شود.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253049 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x