دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳

پانزده سال انتظار برای آزادی؛ ادامه حبس مریم اکبری منفرد در پی آغاز محکومیت جدید

امروز آخرین روز دوران محکومیت ۱۵ سال حبس مریم اکبری منفرد، است، اما با اجرای محکومیت دو سال حبس وی، این زندانی سیاسی کماکان در زندان خواهد ماند.

حسین تاج وکیل مدافع وی در این خصوص نوشت: «۱۵ سال حبس با تبعید بدون حتی یک روز مرخصی تمام شد. طی این سالها چند پرونده علیه موکلم تشکیل شد که با حکم برائت مختومه شد اما آخرین پرونده بدون ارائهٔ مستندات منجر به محکومیت ۲ سال حبس اجرایی شد. بر اساس قانون محل تحمل ۲ سال حبس باید تهران باشد.»

مریم اکبری منفرد ساعت سه بامداد دهم دیماه سال ۱۳۸۸ و پس از حوادث عاشورای ۸۸ بازداشت و در خردادماه سال بعد توسط شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. اتهام این زندانی “محاربه از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران” عنوان شده اما خود او آن را وارد ندانسته است.

خانم اکبری منفرد، در تاریخ ۱۹ اسفندماه ۹۹، از زندان اوین به زندان سمنان تبعید شد. این زندانی بدون رعایت اصل تفکیک جرائم و عدم وجود امکانات بهداشتی در بند عمومی این زندان بسر میبرد.

این زندانی سیاسی در تیرماه سال گذشته با گشایش دو پرونده جدید در دادسرای اوین و سمنان مواجه شد. در تیرماه امسال وکیل مدافع وی از تشکیل پرونده قضایی علیه خانم اکبری منفرد در دادگاه انقلاب خبر داد و گفت که خانم اکبری منفرد از بابت پرونده دیگری به دو سال حبس محکوم شده است.

دو برادر مریم اکبری منفرد در سال‌های ۱۳۶۰ و ۱۳۶۳ به اتهام ارتباط و عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران توسط دادگاه‌های انقلاب در ایران اعدام شدند. برادر کوچک و خواهرش نیز در تابستان سال ۱۳۶۷ و همزمان با موج اعدام زندانیان سیاسی، اعدام شدند.

خانم اکبری منفرد مادر سه دختر است. پس از زینب جلالیان، مریم اکبری منفرد دومین زن قدیمی‌ زندانی سیاسی در ایران است.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=253047 لينک کوتاه

4.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x