دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳

وریشه مرادی در زندان اوین دست اعتصاب غذا کرد

وریشه مرادی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین در اعتراض به تداوم بازداشت خود، محرومیت ملاقات با خانواده و وکیل و افزایش احکام اعدام در ایران، از روز پنجشنبه ۱۹ مهرماه، دست به اعتصاب زده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این متهم سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “خانم مرادی از روز پنجشنبه ۱۹ مهرماه، در اعتراض به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی خود، همچنین محرومیت از ملاقات با خانواده و وکیل که از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری به دستور قاضی ابوالقاسم صلواتی، صادر شده و افزایش احکام اعدام در ایران، دست به اعتصاب غذا زده است.”

وریشه مرادی در تاریخ ۱۰ مردادماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در حومه سنندج بازداشت شد. وی در تاریخ ۵ دی ماه ۱۴۰۲، با اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد.

در تاریخ ۲۷ خردادماه سال جاری، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وریشه مرادی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، از بابت اتهاماتی از جمله عضویت در یکی از گروه های اپوزیسیون مخالف نظام و بغی برگزار شد.

لازم به ذکر است، جلسه رسیدگی به اتهامات وی در تاریخ ۱۴ مردادماه، به دلیل عدم حضور خانم مرادی در شعبه قضایی مذکور برگزار نشد. چهارشنبه ۷ شهریور مجددا جلسه دادگاه خانم مرادی به دلیل عدم حضور نماینده دادستان و قاضی عموزاد که به عنوان مستشار باید حضور پیدا میکرد، لغو شد.

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در تاریخ ۱۴ مهرماه، در شعبه قضایی مذکور برگزار شد.

وریشه مرادی زندانی سیاسی کُرد و از اعضای جامعه‌ی زنان آزاد شرق کردستان (کژار) است. وی روز سه‌شنبه ١٠ مرداد ماه ١۴٠٢ (اول آگوست ٢٠٢٣)، در مسیر مریوان به سنندج توسط نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات ربوده شده بود. در جریان این آدم ربایی به شدت مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته و بدون رسیدگی پزشکی به بازداشتگاه منتقل شده بود.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=252969 لينک کوتاه

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x