جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳

جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳

اطلاعیه مشترک دو ائتلاف سیاسی به مناسبت روز جهانی نه به اعدام

در روز جهانی نه به اعدام، خواهان توقف هرگونه استفاده از مجازات اعدام هستیم

قتل حکومتی که از آن به عنوان اعدام یاد می شود، سلاحی است که رژیم جمهوری اسلامی ایران از آن در جهت ارعاب و سرکوب مخالفان به خصوص در میان اتنیکهای گوناگون ملیتی و عقیدتی در ایران بهره می برد. اجرای این حکم نه تنها حق اساسی هر انسان که همانا زیستن است را از شهروندان سلب می کند، بلکه با ابتدایی ترین ارزشهای انسانی و حقوق بشری نیز در تضاد است.

گرچه رژیم جمهوری اسلامی ایران هیچ باکی از قتل و گرفتن جان انسان ها ندارد، اما این رفتار غیرانسانی، هیچگاه بازدارنده انسان های آزادی خواه و نیازمند به ادامه زندگی نبوده و فقط باعث شده است تا دادخواهان خون این افراد با عزمی استوارتر برای سرنگونی این رژیم در مسیر آزادی گام بردارند.

با توجه به اینکه اعدام های ۴۵ ساله هیچ هزینه ای برای رژیم جمهوری اسلامی ایران در جامعه جهانی نداشته است و کشورهای مدعی حقوق بشر، در ازای نفت سیاه، چشمشان را بر خون سرخ اعدامی ها بسته و همچنان می بندند، مسئولان این رژیم با گستاخی هر چه بیشتر به این ماشین کشتار، روزانه سرعت می بخشند و هر لحظه بر تعداد اعدامی ها می افزایند.

“کنگره ملیتهای ایران فدرال” و “همبستگی فراگیر برای آزادی و برابری در ایران”، با محکوم کردن اعدام ها در ایران که “قتل های حکومتی رژیم جمهوری اسلامی ایران” اند، از همه‌ی نهادهای فعال در میدانهای فعال “نه به اعدام” پشتیبانی بدون قید و شرط خود را اعلام مینمایند.

کنگره ملیتهای ایران فدرال

همبستگی فراگیر برای آزادی و برابری در ایران

(ائتلاف سیاسی متشکل از چهارده حزب، سازمان و جریان سیاسی)

 پنجشنبه ۱۹ مهر ماه ١۴٠٣ – ۱۰ اکتبر ٢٠٢۴

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=252937 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x