پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳

پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳

بند ۲۰۹ زندان اوین؛ بلاتکلیفی سسیل کولر، شهروند فرانسوی به بیش از ۲۹ ماه رسید

سسیل کولر، تبعه کشور فرانسه، بیش از ۸۸۰ روز است که با وضعیت روحی نامناسب و به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری میشود.

بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا، خانم کولر بیش از ۲۹ ماه است که در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری میشود. وضعیت روحی و جسمانی او نامساعد گزارش شده است. تاکنون وضعیت حقوقی این شهروند فرانسوی که به همراه همسرش ژاک پاریس بازداشت شده، مشخص نشده و آنها همچنان در بلاتکلیفی بسر میبرد. از محل نگهداری آقای پاریس اطلاعی حاصل نشده است.

اواخر اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱، تلویزیون دولتی ایران با انتشار گزارشی بازداشت دو تبعه فرانسوی را به تجمعات اعتراضی معلمان در کشور مرتبط دانسته بود. این گزارش سسیل کولر، عضو فدراسیون آموزش و فرهنگ سندیکای نیروی کار فرانسه و همسرش ژاک پاریس به سازمان‌دهی “آشوب و بی‌نظمی” متهم کرد و اسکندر لطفی، مسعود نیکخواه، شعبان محمدی و رسول بداغی، از فعالین صنفی معلمان را با این دو نفر مرتبط دانسته بود.

سپس اواسط تیرماه همان سال، مسعود ستایشی، سخنگوی پیشین قوه قضاییه اعلام کرد که برای این دو شهروند در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ دستور جلب صادر شده و از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور مورد تفهیم اتهام قرار گرفتند.

اواسط شهریورماه سال گذشته، ستایشی از صدور کیفرخواست برای پرونده سسیل کولر و همسرش ژاک پاریس شهروندان فرانسوی و ارسال پرونده آنها به دادگاه خبر داد. او اتهام مطروحه علیه این شهروندان را “جاسوسی” و “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” عنوان کرد.

چندی پیش، نائومی کولر، خواهر سسیل کولر در مصاحبه ای با روزنامه بریتانیایی گاردین گفت: “سسیل فقط دو بار تحت نظر کنسولی اجازه ملاقات کوتاه داشته است.” خانواده و مقامات فرانسوی نتوانسته اند به هیچ اطلاعاتی در مورد پرونده او یا جزئیات بیشتری در مورد آنچه که او به آن متهم شده است دسترسی پیدا کنند.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=252875 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x