پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳

پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳

طوفان سهمگین میلتون با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت سواحل فلوریدا را در هم کوبید

طوفان سهمگین «میلتون» به عنوان یک توفند درجه سه با بادهایی به سرعت بیش از ۲۰۰ کیلومتر در ساعت، حوالی ساعت ۰۸:۳۰ بعدازظهر چهارشنبه نهم اکتبر (حدود ساعت ۴ صبح پنج‌شنبه به وقت تهران) به سواحل غربی ایالت فلوریدا در آمریکا رسید.

طوفان میلتون در حالی به سواحل غربی فلوریدا رسید که ایالت فلوریدا به تازگی از اثرات طوفان سهمگین دیگری به نام «هلن» رهایی جسته بود.

میلتون در ساعات پایانی خود به سمت جنوب حرکت کرد و به سی‌یستا کی در نزدیکی ساراسوتا، در حدود ۱۱۲ کیلومتری جنوب شهر تامپا رسید. شهر بندری تامپا مستقیما تحت تاثیر این طوفان قرار نگرفت،‌ اما وضعیت در آنجا همچنان یک وضعیت اضطراری است. شهر سن پترزبورگ در همان نزدیکی نیز بیش از ۴۱ سانتی متر بارندگی را ثبت کرد که باعث شد تا هواشناسی درباره وقوع سیل هشدار دهد.

حتی قبل از اینکه میلتون به خشکی برسد، گردبادهای ناشی از آن سراسر ایالت فلوریدا را درنوردید. ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا اعلام کرد که این طوفان حداقل ۱۹ گردباد ایجاد کرده که به بسیاری از شهرستان‌ها خسارت وارد کرده است و حدود ۱۲۵ خانه که اکثر آنها جزء خانه‌های سیار بودند را تخریب کرده است.

خدمات شهری محلی اعلام کردند که بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار خانه و فروشگاه در سراسر فلوریدا بدون برق شده‌اند. بیشترین تعداد خاموشی‌ها در شهرستان هاردی و همچنین شهرستان‌های ساراسوتا و مناته بوده است.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=252869 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x