پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳

پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳

دولت پزشکیان دو اصولگرا را به عنوان استانداران فارس و یزد منصوب کرد

رسانه‌های ایران از انتصاب سه استاندار جدید برای استان‌های خراسان، فارس و یزد خبر می‌دهند که در این میان استانداران جدید فارس و یزد از چهره‌های اصولگرا هستند.

خبرگزاری ایسنا گزارش داد هیئت دولت مسعود پزشکیان در جلسهٔ روز چهارشنبه ۱۸ مهر حسینعلی امیری را به عنوان استاندار فارس، محمدرضا بابایی را به عنوان استاندار یزد و غلامحسین مظفری را در سمت استاندار خراسان رضوی منصوب کرد.

انتصاب امیری در این سمت در حالی انجام شده که او به عنوان سیاستمداری اصولگرا شناخته می‌شود و رئیس یکی از شعب دیوان عالی کشور است. او سابقهٔ عضویت در دو دورهٔ شورای نگهبان به عنوان عضو حقوقدان را دارد.

البته او در دوران حسن روحانی نیز پست‌‌هایی چون معاونت امور مجلس رئیس جمهور را نیز تجربه کرده است.

همچنین محمدرضا بابایی در حالی به عنوان استاندار یزد منصوب شده که او سیاستمداری اصولگرا و از طرفداران ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور سابق، و از مخالفان سیاست‌های دولت حسن روحانی بود و انتقادهای تندی را نسبت به روحانی مطرح کرده بود.

او به عنوان معاون برنامه‌ریزی استانداری یزد در دولت محمود احمدی‌نژاد فعالیت می‌کرد و با روی کار آمدن حسن روحانی با وجود ابقا از سمت خود استعفا کرد.

از میان این سه استاندار جدید، تنها غلامحسین مظفری به عنوان سیاستمدار اصلاح‌طلب شناخته می‌شود.

سیاست‌های پزشکیان در هفته‌های گذشته باعث شده برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی او را به سواستفاده از اصلاح‌طلبان و رای‌دهندگان در دوران انتخابات ریاست جمهوری متهم کنند.

پیش از آن نیز در انتخاب کابینه، معرفی اسکندر مومنی که سوابق گسترده در نیروهای نظامی و انتظامی ایران داشت و همچنین در سرکوب اعتراض‌های مردمی سال‌های ۹۶، ۹۸ و ۱۴۰۱ نقش ایفا کرده بود،‌ با انتقاد مواجه شده بود.

بر اساس قوانین ایران، استانداران با پیشنهاد وزیر کشور و حکم رئیس‌جمهور منصوب می‌شوند.

مسعود پزشکیان همچنین اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات دولت ابراهیم رئیسی، را در مقام خود ابقا کرد و محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی آن دولت، را نیز در سمت خود نگه داشت.

انتخاب احمد دنیامالی، چهره نزدیک به محمدباقر قالیباف، برای وزارت ورزش و جوانان نیز انتقادهایی برانگیخته بود.

بعد از آغاز به کار وزیران نیز، گزارش‌هایی مبنی بر باقی ماندن معاونان قبلی وزارتخانه‌ها در سمت‌های خود منتشر شده است.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=252862 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x