پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳

پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳

 جمهوری اسلامی و اسرائیل، دو قطب شرارت در جهان!  – امیرحسین لادن

مقاله ای دررابطه با سالگرد کشتار دسته جمعی در غزه، آغاز کرده بودم و اینکه بر عکس تمام سر و صداهای وسایل ارتباط جمعی وابسته، کشتار غزه، در ۷ اکتبر آغاز نشد! شروع این فاجعه ۷۶ سال پیش با یورش عمدیِ برنامه ریزی شده ی اسرائیل، برای پاکسازی قومی، اخراج فلسطینی ها و غصب زمین و مرازع آنان بود. مشغول نوشتن بودم که اسرائیل به لبنان یورش برد و طی یک هفته ۷۳۸ لبنانی را کشت و ۲۳۱۲ تن را مجروح کرد. در ضمنی که طی یکسال گذشته، ۸۳۱۳ حمله از سوی اسرائیل علیه لبنان و ۱۹۰۱ حمله از سوی لبنان علیه اسرائیل انجام شده است.  

نوشته ام را نیمه کاره کنار گذاشتم و نوشته دیگری را در رابطه با ترور هانیه در تهران، و شیخ نصراله در بیروت؛ یعنی تجاوز به حریم دو کشور دیگر: ایران و لبنان؛ در رابطه با و بمباران لبنان آغاز کردم. از اینرو مشغول مرور نوشته هایی شدم که در این راستا، طی نزدیک به چهار دهه گذشته منتشر کرده ام. برخوردم به مقاله ای تحت عنوان “جمهوری اسلامی و دیگر دشمنان، موجودیت ایران را به مخاطره انداخته اند”، که در اوایل دی ماه ۱۳۸۹ یعنی ۱۴ سال پیش منتشر کرده بودم.

مقاله با این پاراگراف شروع میشوده: سرنوشتِ شومی در انتظار ملتمان است، مشکل ما از سانسور، حجاب و عفاف، تقلب در انتخابات، تجاور به حقوق مدنی شهروندان، ضرب و شتم، زندان، شکنجه، تجاوز و حتی اعدام و سنگسار گذشته؛ و ابعادی بَس فراتر و زیان آورتر بخود گرفته که تمامیّت ارضی کشور و حتی موجودیّت ایران را به مخاطره انداخته است.”  (1)

همانطور که می بینید، این پاراگراف با موقعیتی که امروز در انتظارمان است، تفاوت چندانی ندارد؛ مانند فیلمی که قبلا دیده ایم، تکراری است! این موضوع، واژه فرانسوی “دِ ژا وو” یعنی احساس اینکه قبلاً موقعیت فعلی را تجربه کرده ایم را به نمایش میگذارد. آنچه طی یک سال گذشته در نوار غزه و اکنون در لبنان شاهدش بوده ایم و اینکه منتظر حمله نظامی اسرائیل به ایران مان هستیم، این واژه را در ذهن زنده میکند.  

پاراگراف بعدی: “ایران و ایرانی، سه دشمن سر سخت و مصمم دارند: اولین، بزرگترین و خطرناک ترین دشمن کشور و مردممان، ولایت فقیه و جمهوری اسلامی است. رژیم فقاهتی در درجه اول، با سی سال بی لیاقتی، بی کفایتی و فساد مالی – اقتصاد کشور را ورشکسته و مردم را تا مرز فقر و درماندگی سقوط داده است. – سیاست خارجی فرقه گرا و غیر ایرانی رژیم، میهنمان را منزوی و بشدت آسیب پذیر نمود. رژیم در داخل کشور، فاقد پایگاه مردمی و در خارج، سمبول پلیدی و شرارت است. 

از جمله شعارهای پوچ و ادعاهای توخالی رهبران رژیم، به گزارش ایرنا، آقای احمدی نژاد در سالگرد در گذشت آیت اله خمینی گفت: “امام عزیز ، فرمودی که رژیم صیهونیستی یک رژیم غاصب نامشروع است و یک غده سرطانی است که باید از صفحه روزگار محو شود.  من خدمتت عرض می کنم که کلام نورانیت و هدایت و آرمانت امروز در آستانه به ثمر رسیدن است و رژیم صیهونیستی فلسفه وجودی خود را از دست داده است. …  رژیم صیهونیستی در بن بست کامل است و به فضل الهی این آرزوی تو بزودی محقق خواهد شد و این جرثومه فساد از صفحه روزگار محو خواهد شد.”

دشمن دوم ، دولت اسرائیل ، تندروهای جنگ طلب (محافظه کاران نو) ، مذهبی های دست راستی و صیهونیست ها در آمریکا می باشند. (۲)

اسرائیل، بهترین بهره برداری را، از این شعارهای پوچ و ادعاهای تو خالی، میکند. اسرائیل مشغول آماده کردن اذهان عمومی در آمریکا، اروپا و در اسرائیل، برای حمله به ایران است.  وسائل ارتباط جمعیِ آمریکا که وسیله ای در دست صنایع نظامی آمریکا و جنگ طلبان تند رو هستند، بار دیگر طبل های جنگ را می کوبند.  نشریات و شبکه های صدا و سیما در آمریکا،  در به صدا در آوردن ناقوس خطر، رقابت می کنند.

نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که یک صیهونیست تندرو و دست راستی است، در تمام مصاحبه ها و سخنرانی های خود در آمریکا و اروپا، ایران را به آلمان نازی و احمدی نژاد را به هیتلر تشبیه می کند و می گوید: “تنها تفاوت بین ایران و آلمان هیتلری اینستکه ایران می خواهد دنیا را رهبری کند، یهودی ها را سر به نیست و آمریکا را نیز نابود کند.  ما باید جلوی هالوکاست دوم را بگیریم.  تنها با جنگ و زور میتوان مشکل را بر طرف کرد.”  نتانیاهو در ضمن معتقد است که رژیم ، کمر بنابودی اسرائیل بسته و ایران مجهز به تسلیحات هسته ای با به خطر انداختن امنیت اسرائیل ، هدف صد سالۀ صیهونیست یعنی کشوری امن برای یهودیان را بمخاطره انداخته و لطمه خواهد زد. (۳)

نئوکنسرواتیوها (محافظه کاران نو) معتقد هستند که عراق شروع کار بود، نه پایان، و ایران، سوریه و لبنان نیز جزو برنامه هستند.  اینجاست که رژیم ضدانسانی و ضد ایرانی، جمهوری اسلامی  با کارنامۀ ننگین سی سالۀ بی عدالتی،  بی لیاقتی و عاری از هر نوع پایگاه مردمی، بهترین هدیه؛ و شعارهای احمدی نژاد بهترین بهانه برای جنگ طلبان اسرائیل و آمریکا میباشند.  نئوکنسرواتیوها مرتب تکرار میکنند که محمود احمدی نژاد گفته است:  “اسرائیل را از روی نقشه حذف خواهد کرد” بنابراین، ایرانِ مسلح به تسلیحات هسته ئی، موجودیت اسرائیل را بمخاطره خواهد انداخت.  (۴)   

اسراییل بزرگ

هدف اصلی اسرائیل، گسترش مرزهای کشورش می باشد، برنامه ای که هم ریشه ی سنتی – مذهبی دارد و هم ریشه در حرکت صهیونیسم.

اسرائیل با پشتیبانی آمریکا، در کمال بیرحمی، میخواهد یکطرفه و با زور، خاورمیانه را به میل خودش تغییر بدهد، و به آن شکل دلخواه اش (خاورمیانه نوین) را بدهد و برای این کار حاضر است از سلاح اتمی نیز بهره برداری کند.

هفته گذشته، پژوهشگر و نویسنده اسرائیلی بی مایکل، معترضانه به سیاست نتیاهو، مقاله ای که در هاآرتس منتشر کرد، نوشت: “ببخشید، لطفاً کسی می تواند تفاوت بین انفجار ۵۰۰۰ بمب در ۵۰۰۰ خانوار در لبنان، و کار گذاشتن بمب در اتوبوس یا انداختن بمب های خوشه ای در محله هایی را که اتفاقا جنایتکاران نیز در آن زندگی می کنند را برای من توضیح دهد؟

با اندوه و شرم عمیق، هیچ راهی برای اجتناب از گفتن این موضوع وجود ندارد که اسرائیل گامی عظیم دیگر در جهت روشن کردن ترور دولتی برداشت. با استفاده از ابزارهای خشونت آمیز و غیرقابل مهار، وحشت و رنج را بر کل جمعیت تحمیل کرده است. در غزه، در کرانه باختری اشغالی و اکنون در لبنان اینگونه عمل کرده است.

کسانی که به دنبال توجیه هستند پاسخ خواهند داد: “آنها می خواهند ما را نابود کنند!” … و ما، بالاخره چه می خواهیم؟ … فقط تمام زمین از فرات تا نیل را. … این تمام چیزی است که ما می خواهیم، بر اساس آنچه خدا گفته است!”  (5)

یورش به لبنان

بیروت، در دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ میلادی، به پاریس یا “ریویرا” خاورمیانه شهرت داشت. اسلامگراها، تا قبل از سال ۱۹۸۰، نقش قابل توجهی در جامعه لبنان نداشتند. اکثریت مسلمانان لبنان طی جنگهای داخلی آن کشور که با توطئه و دسیسه های اسرائیل در سالهای ۱۹۷۰ آغاز شد، وابسته به جبهۀ ملی لبنان بودند. این جبهه فراگیر که شامل سنی، شیعه، دِروز، چپ و ملی گرا بود، کاملاً سکولار و در تلاش برای بوجود آوردنِ یک سیستم مردمسالار بود.  (6)

اسرائیل در سال ۱۹۸۲ به بهانه حضور جبهه آزادیبخش فلسطین، به لبنان حمله کرد و بیروت و مناطق جنبی را به آتش کشید و به ویرانه ای تبدیل کرد. از آن تاریخ، اسرائیل ده بار لبنان را مورد یورش قرار داده است!

سنت و مذهب

سنت – مجموعه ای از دیدگاهها، تشریفات، شاخه ها و ماجراهایی است که از یک نسل به نسل دیگر انتقال یافته؛ در رابطه با مذهب، یهودیان باور دارند که قوم منتخب، برگزیده و فرزندان محبوب خدا هستند. و خداوند در “آیات پیدایش” در تورات، سرزمین مابین رود نیل تا رودخانه دجله و فرات را که شامل، فلسطین، اردن، لبنان، سوریه و عراق میشود، به اسرائیل بخشیده است.

صهیونیسم

صهیونیسم، با اندیشه ی سیاسی تئودور هرتسل در کتاب “کشور یهودیان” در سال ۱۸۹۶ پایه ریزی گردید. “صهیونیسم یک جنبش سیاسی و ملی گرائی یهودی است که در اواخر سده ی نوزده گِردِ اندیشه و نوشته ی هرتسل، شکل گرفت.” هرتسل، در سال ۱۸۹۵ رهبر حرکتی شد برای تشکیل یک کشور یهودی.

کنفرانس بیلتمور

کنفرانس بیلتمور که در ماه مه ۱۹۴۲ در نیویورک برگزار شد، تشکیل و بر پایی خانه ملی یهودیان در فلسطین را، هدف و برنامه اصلی اعلام کرد. و دوم، جنگ و درگیری بین اعراب و یهودیان را اجتناب ناپذیر خواند، و اینکه تنها با شمشیر، یعنی با جنگ و زور قابل اجرا است.

جنگ همیشگی

در رابطه با هدف اصلی اسرائیل، یعنی گسترش مرزها، همسایگان اسرائیل و کشورهای منطقه: اردن، سوریه، عراق، لبنان، لیبی، و مصر؛ هیچکدام از گزند یورش اسرائیل در امان نبوده اند.

در ضمنی که اشاره جرج سوروس، بازرگان، کنشگر سیاسی و نویسنده یهودی مجار – آمریکائی که چگونه قربانی، تبدیل به مجرم می گردد، را نمیتوان نادیده گرفت. سوروس می نویسد: “اریک فروم در سال ۱۹۷۳ گفت که “تبدیل قربانی به مجرم” یک سندرم شناخته شده است هم در افراد و هم در گروه.

شاید تلخ ترین و سخت ترین مورد اسرائیل باشد. یهودیان قربانی هولوکاست بودند. شکی نیست که یهودیان، قربانی، به معنای واقعی کلمه بودند. در هولوکاست، بسیاری از یهودیان با درماندگی و ساده لوحانه و اطاعت کور کورانه ی دستورات، به قتل رسیدند. چیزی که من شخصاً به عنوان یک نوجوان سیزده ساله در بوداپست شاهد آن بودم.

پس از جنگ، یهودیان برای تشکیل کشور خود در فلسطین، به تروریسم متوسل شدند.”  (7)

هولوکاست

 در این رابطه، بخشی از مقاله “اسرائیل و برنامه ی هولوکاستِ ایران”  که نزدیک به چهار سال پیش منتشر کردم، می تواند روشنگر باشد: “بیش از ۷۵ سال از فاجعه ی هولوکاست میگذرد، … با این تفاوت، که یهودیان با زنده نگاهداشتن ماجرا، آنرا حربه ای برای سرکوب و سوء استفاده کرده اند. در رابطه با بهره گیری از هولوکاست، نرمن فینکِلستین، پژوهشگر حقوق سیاسی و نویسنده، که یک یهودی آمریکائی است و بیش از ۴۰ تن از اقوامش در اردوگاه های مرگ در آلمان، از بین رفتند؛ پدر و مادرش نیز هر دو جزو کسانی بودند که از این اردوگاهها، نجات پیدا کرده به آمریکا مهاجرت نمودند، می نویسد: “متأسفانه، “سی آر تی”، سازمان مسئول هولوکاست، کارش بیشتر باج گیری و حق سکوت شد تا کسب حقوق از دست رفته ی ستم دیدگان!؟  (8)

آمارهای غزه، حاکی از آنند که ۴۵ هزار تن کشته، بیش از ده هزار تن زیر آوار مانده، و ۹۶ هزار تن نیز مجروح شده اند. اسرائیل هم می کوید که ۱۷ هزار عضو حماس را در غزه کشته است. چنانچه آمار اسرادیل را در بست بپذیریم، از ۵۵ هزار کشته و مفقود، ۱۷ هزار تن عضو حماس بودند، در اینصورت اسرائیل ۳۸ هزار فلسطینی بیگناه را به قتل رسانده است.

بر اساس گزارش سازمان ملل، ۹۶ درصد از جمعیت  (2350000) با کمبود شدید مواد غذایی دست و پنجه نرم می‌کنند و بیش از ۴۹۵ هزار نفر با خطر گرسنگی روبرو هستند.

در چنین شرایطی، جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ می گوید که اسرائیل باید منطقه ای از صحرای نقب را با بولدوزر تخریب کند و فلسطینی ها را به آنجا منتقل کند. املاک کنار آب غزه، می تواند بسیار ارزشمند باشد. مرشد و معلم کوشنر، بنیامین نتنیاهو، که دست هایش بخون هزاران انسان بیگناه آلوده است، با کمال بی شرمی در ویدیویی خطاب به ملت ایران، با عوامفریبی سخن از صلح و آزادی میکند! وعده همکاری و با هم بودن میدهد!  (9)

مردم ایران، نه جمهوری اسلامی را میخواهند؛

نه نیازی به سخنان و راهنمائی نتنیاهو دارند؛

و  نه دنبال جنگ هستند.

سکوت شرم آور در مقابل تجاوز و کشتار دسته جمعی!

سکوت گوش خراش مدعیان انسان دوستی و پشتیبانان حقوق بشر، در مقابل کشتار دسته جمعی مردم بی پناه در نوار غزه، و امروز در لبنان، بوسیله اسرائیل، نمایانگر پوچ بودن ادعاهای تو خالی کشورهای پیش رفته و عادی شدن کشتار های دسته جمعی و جنایات جنگی اسرائیل در منطقه است!؟  (10) 

ملت ایران با ادعاهای دروغین آزاد کردن لیبی، دموکراسی برای عراق و برقراری عدالت در سوریه آشنا است! و شاهد بوده اند که وعده های پوچ “آزادی و دموکراسی و عدالت” غرب، بویژه آمریکا برای کشورهای جهان سوم، سرابی بیش نیست.

ملت ایران میداند، برای برقراری عدالت اجتماعی، آزادی و حق انتخاب، و برپایی مردمسالاری؛ بایستی آستین ها را بالا زد و با برنامه هدفمند، همکاری هوشمندانه با هم اندیشان، رژیم فقاهتی را بر انداخت.

ملت ایران میداند که اتکایش باید بخودش باشد، میداند که بیگانگان تنها بدنبال منافع خودشان هستند.

عوامل وابسته به بیگانه نیز، تنها مأمور اجرای برنامه آنان می باشند. وابستگی، سر سپردگی است، درماندگی مردم و سروری بیگانگان است.

تأمین حقوق ملت در برپائی جمهوری مستقل و مردمسالار و ملی است.

امیرحسین لادن

سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳

[email protected]

(۱) جمهوری اسلامی و دیگر دشمنان، موجودیت ایران را به مخاطره انداخته اند 

(۲) A Neocon Preps US for War with Iran, Ray McGovern

(۳) Ahmadinejad has become a danger to Iran  Zvi Bar’el

(۴) The Point of No Return.  Jeffrey Goldberg

(۵) Israel Is Bringing Its State Terrorism From Gaza and the West Bank to Lebanon

(۶) ایران در چنگال رهبران نالایق  و دشمنانِ خارجی

(۷) American Supremacy

(۸) The Holocaust Industry, Norman G. Finkelstein

(۹) Wall Street Journal

(۱۰) New York Times

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=252785 لينک کوتاه

1.7 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x