چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳

چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳

داریوش اقبالی: در کوله‌پشتی مهماتی که سربازان خارجی حمل می‌کنند، آزادی وجود ندارد

داریوش، خواننده شناخته‌شده ایرانی، شامگاه دوشنبه ۱۶ مهر در شهر وین، پایتخت اتریش اجرای دیگری از تور کنسرت‌های اخیر خود در اروپا را اجرا کرد.

داریوش در سخنانی در خلال این کنسرت با توجه به وضعیت خطرناکی که برای کشور ما و منطقه پیش آمده است، گفت: «در کوله‌پشتی مهماتی که سربازان خارجی حمل می‌کنند، آزادی وجود ندارد که برای سرزمینی بیاورند».

او که به بیان موضع‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی در کنسرت‌هایش معروف است، در کنسرت خود همزمان با بیان انتقادهای شدید علیه مسئولان حکومت فعلی جمهوری اسلامی، نسبت به بروز جنگ احتمالی در ایران ابراز نگرانی کرد و گفت: جنگ شوم است و عواقب بسیار دردآوری دارد. او گفت امیدوارم به جای جنگ به صلح توجه کنیم. او خطاب به کسانی که در قدرت هستند گفت: دست از این یاغی گری ها بردارید. دست از این شقاوت و بی رحمی بردارید و برای سرزمنمان آزادی و برای جهان صلح آرزو کرد.

در برنامه‌ای که داریوش اجرا کرد، جا‌به‌جا اشاره‌هایی به تحولات سیاسی سال‌های اخیر ایران، از جمله تصاویر کشته‌شدگان اعتراض‌های سال ۱۴۰۱ در میانه اجرای آهنگ‌ها بر صفحه بزرگ پشت سر او نقش می‌بست.

علی ورامینی دبیر فرهنگ روزنامه ی همشهری در متنی که در ستایش این موضع گیری داریوش نوشت، خاطر نشان کرد:

 آقای داریوش اینجا از شما نوشتن خیلی آسان نبود، ولی بدانید ما اینجا از داخل وطن برای گفتار و منش شجاعانه و مسئولانه شما تمام‌قد می‌ایستیم و ادای احترام می‌کنیم.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=252751 لينک کوتاه

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x