چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳

چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران: روز جهانی کودک گرامی باد

هشت اکتبر از سوی یونیسف به عنوان روز جهانی کودک نام‌گذاری شده‌است. این روز در تمام دنیا فرصتی برای اهمیت دادن به حقوق و منافع عالیه کودکان با تاکید بر کنوانسیون حقوق کودکان است.

متاسفانه در ایران حاکمیت با رویکردی ایدئولوژیک به مسأله کودکی می‌پردازد و به دنبال ساختن انسان‌های تراز انقلاب و اسلام با قرائت خاص است. نگاهی به اسناد بالادستی و قانون تحول بنیادین در نظام آموزشی نشان می‌دهد که مدرسه در پی شکوفا نمودن خلاقیت‌های کودکان نیست و قرار است دانش‌آموزان را برای حیات طیبه آماده کند. در این ساختار آن چیز که به محاق می‌رود توانمندی‌ها، تمایزها و استعداد کودکان است. وقتی نگاه پولی به آموزش به این رویکرد اضافه می‌گردد کودکی به یغما می‌رود و کودکان بی‌آنکه درکی از این دوران داشته باشند پا در دوره‌ای پر مخاطره با مشکلات عدیده اقتصادی می‌گذارند که بیکاری، ناامنی شغلی و تورم و گرانی از ویژگی‌های آن است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران باور دارد وظیفه دولت در جهان به ویژه ایران تامین امنیت روانی کودکان، ایجاد بستر مناسب برای آموزش خلاق و انتقادی، رفاه و شادی است. کودکان باید بدون در نظر گرفتن نژاد، جنسیت، مذهب و رنگ و … به آموزش مناسب دسترسی داشته و مورد سواستفاده ایدئولوژیک قرار نگیرند. متاسفانه هیچ یک از دولت‌ها در ایران به این سو حرکت نکردند.
ما ضمن تبریک روز جهانی کودک به تمام کودکان دنیا از جمله در ایران بر تلاش‌های فعالان حقوق کودک و تشکل‌های مستقل حامی کودک ارج می‌گذاریم و از معلمان عزیز درخواست داریم با سرلوحه قرار دادن حقوق کودکان طبق کنوانسیون جهانی حقوق کودک، بیش از پیش به حقوق کودکان توجه نشان دهند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران
۱۸ مهر ۱۴۰۳
۸ اکتبر ۲۰۲۴

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

252732
Twitter
LinkedIn

https://akhbar-rooz.com/?p=252732 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x