چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳

چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳

لغو میزبانی ایران به علت وضعیت پروازی ؛ شگفتی پینگ‌پنگ‌ باز ۱۴ ساله ایران؛ با غلبه بر نفر اول جهان ؛ سه‌گوشه آبی‌واناری به ارزش طلا

نازک بین- بارسلونا ،موفق شد هفته نهم لالیگا اسپانیا را با پیروزی به پایان برساند. این مهم را با ثبت کلین‌شیت پیش از آمدن شزنی دروازه بان جدید، و با هت‌تریک رابرت لواندوفسکی کسب کرد. ستاره لهستانی که این فصل پس از انجام ۹ بازی موفق شده تعداد گل‌های اش را به ۱۰گل افزایش دهد، و در این ۹ دیدار ۲ پاس گل هم ارسال کرده است. با کسب این پیروزی در خانه آلاوس، بارسلونا با ۲۴ امتیاز یکه‌تاز صدر جدول رده‌بندی باقی ماند. تیمِ سرحالِ فلیک پس از گذشت ۹ هفته در سطح اول فوتبال اسپانیا موفق شده، ضمن به ثمر رساندن ۲۸ گل، ۲۴ امتیازی شود و در تاریخ تنها ۵ بار سابقه داشته آبی‌واناری‌ها پس از سپری شدن ۸۱۰ دقیقه به مرز امتیازی ۲۴ برسند. این ششمین بار به حساب می‌آید (با احتساب ۳ امتیاز برای هر پیروزی حتی در سده بیستم). بارسلونا در ۳ از ۵ فصل گذشته، وقتی پس از ۹ هفته امتیازات اش را به ۲۴ رسانده در نهایت جام قهرمانی را بالای سر برده و تنها فصل ۱۴-۲۰۱۳ از انجام این هدف عاجز ماند. آن فصل اتلتیکومادرید جام قهرمانی را از شاگردان تاتا مارتینو ربود.

سه‌گوشه آبی‌واناری به ارزش طلا

این تیم پیش از این در سال‌های ۱۹۶۳، ۱۹۹۷، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷، پس از ۹ هفته ابتدایی از مرز ۲۴ امتیاز عبور کرده بود .در هر ۴ بار اخیر این عملکرد بدون شکست به ثبت رسید . این فصل تیمِ فلیک یک بار مقابل اوساسونا شکست را پذیرفته است تا امتیازش به ۲۵ نرسد.
۳ گوشه تهاجمی بازیکنان فلیک در میدان به خوبی از پس پیاده کردن تاکتیک‌های سرمربی برمی‌آیند و از میان مجموع ۱۲ بازیکنی که در فصل جاری به میزبانی ۵ لیگ معتبر اروپایی از مرز کمینه تاثیرگذاری مستقیم روی ۸ گل عبور کرده‌اند، ۳ بازیکن پیراهن آبی‌واناری را بر تن می‌کنند و بارسلونا بیشترین نماینده را از این نظر در جمع برترین تیم‌های اروپایی دارد.این فصل روبرت لواندوفسکی، صدرنشین جدول رده‌بندی برترین گلزنان پس از انجام ۹ بازی روی ۱۲ گل (۲ پاس گل) تاثیر مستقیم داشته و لامین یامال و رافینیا هرکدام روی ۹ گل تاثیر مستقیم گذاشته‌اند. رافینیا ۵ گل زده و یامال ۴ بار موفق شده دروازه رقبا را در فصل جاری مسابقات لالیگا باز کند.بارسلونا پس از بازگشت بازیکنان اش از اردوی تیم‌های ملی، ابتدا سویا را پیش‌رو خواهد داشت. اما پس از آن نبرد با بایرن‌مونیخ و رئال مادرید از راه می‌رسد. پیروزی در ال‌کلاسیکو، گام بلندی برای تثبیت صدرنشینی و حتی قهرمانی تیمِ فلیک در پایان فصل به حساب می‌آید.

لغو میزبانی ایران به علت وضعیت پروازی

کنفدراسیون فوتبال آسیا، با ارسال نامه به فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، دیدار ایران و قطر در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در کشور ثالث برگزار خواهد شد. AFC عدم مهیا بودن پرواز بین‌المللی به ایران بابت اتفاقات اخیر منطقه را دلیلی برای این تصمیم عنوان کرد و خواهان معرفی هرچه سریع‌تر ایران برای اعلام محل پیشنهادی جدید خود شد.این دیدار قرار بود ۲۴ مهر در ورزشگاه مشهد برگزار شود.

در همین رابطه،روزنامه قطری الشرق، یکی از گزینه ها یعنی جابجایی میزبانی و میهمانی دو تیم را رد کرده و مدعی شده که این بازی در تاشکند یا دبی برگزار می شود.روزنامه الشرق از منابع اختصاصی خود اطلاع یافته است که فدراسیون فوتبال ایران درخواستی به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه داده است که شامل اسامی کشورهایی است که برای میزبانی بازی تیم ملی این کشور مقابل قطر در دور چهارم مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ نامزد شده‌اند.فدراسیون فوتبال ایران در ابتدا ازبکستان و به طور مشخص شهر تاشکند را به عنوان گزینه نخست انتخاب کرده است، زیرا تلاش دارد تیم ملی قطر را در پایتخت ازبکستان میزبانی کند. همچنین امارات و شهر دبی به عنوان گزینه دوم در نظر گرفته شده است تا در صورت نیاز، این مسابقه در آنجا برگزار شود.قرار است کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم نهایی خود را در مورد محل برگزاری این مسابقه چهارشنبه، یا در ساعات آینده اعلام کند. این تصمیم پس از درخواست فدراسیون فوتبال ایران برای تعیین نهایی ورزشگاه و کشور میزبان، با تأیید نهایی کنفدراسیون آسیا اتخاذ خواهد شد.پیشتر، فدراسیون فوتبال قطر به دلیل شرایط فعلی منطقه، به طور رسمی از کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کرده بود که مسابقه از تهران به کشوری بی‌طرف منتقل شود.

از طرفی، فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران،با ارسال نامه ای به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره وضعیت برگزاری مسابقه‌ آتی مقابل قطر به نکات حائز اهمیتی اشاره کرد.به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال،متن این نامه به شرح ذیل است:

آقای مانولو زوبیرو

مدیر مسابقات فیفا

جناب آقای شین منگیل

معاون دبیرکل AFC و مدیر کل مسابقات

قبل از هر چیز عمیقا نارضایتی و اعتراض خود را درباره تصمیم جابجایی مسابقه تیم ملی جمهوری اسلامی ایران مقابل قطر اعلام می نمائیم که باعث ناراحتی عمومی در بین هواداران فوتبالی شده است که مشتاقانه در سراسر کشور منتظر این بازی بودند.

ثانیاً به اطلاع شما می رسانیم که طی چند هفته گذشته ۳ بازی لیگ نخبگان آسیا و ۲ بازی لیگ قهرمانان آسیا سطح ۲ در شهرهای مختلف بدون هیچ گونه مشکل و نگرانی برگزار شده است.

علاوه بر این، لطفاً توجه داشته باشید که در لحظه نگارش این نامه پروازهای کلیه خطوط هوایی داخلی و چندین شرکت هواپیمایی بین المللی فعال است، برای مثال، تیم زیر ۱۷ سال ایران روز گذشته (۱۶ مهر ۱۴۰۳) از کمپ تمرینی خود در دوحه توسط ایرلاین عمان به کشور بازگشت و تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران روز ۱۷ مهر ۱۴۰۳ به تاشکند پرواز کرده است.

با این گفته و با تاکید بر حق غیرقابل تردید میزبانی بازی فوق در خاک کشورمان، در صورتی که اصرار دارید فدراسیون فوتبال ایران را مجبور به انجام بازی خانگی خود در خارج از کشور نمایید، پیشنهاد می‌کنیم ترتیب بازی ایران و قطر را در خانه و خارج از خانه جابجا نمایید. از این رو بازی رفت را مورخ ۲۴ مهر در دوحه برگزار خواهیم کرد و در تاریخ ۱۵ خرداد ۱۴۰۴ میزبان قطر در جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

با در نظر گرفتن تعداد کافی استادیوم های استاندارد، هتل های ۵ ستاره و مسیرهای مختلف پروازی مناسب به دوحه، به نفع همه ذینفعان است که این مسابقه در دوحه قطر برگزار شود.

تنیس روی میز قهرمانی آسیا؛شگفتی پینگ‌پنگ‌باز ۱۴ ساله ایران با غلبه بر نفر اول جهان

دیدار تیم‌های ملی تنیس روی میز ایران و چین در مسابقات قهرمانی آسیا در حالی در جریان است که آغاز این رقابت با پیروزی بزرگ بنیامین فرجی همراه بود.به گزارش خبرگزاری مهر، در چارچوب روز دوم مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا در آلماتی قزاقستان و در مرحله یک چهارم بخش مردان، تیم ملی ایران امروز (سه شنبه ۱۷ مهر) به مصاف چین رفت.این پینگ پنگ باز ۱۴ ساله ایران در نخستین دیدار رقابت تیم های ایران و چین مقابل «وانگ چوکین» قرار گفت و موفق به شکست ۳ بر ۲ او شد در حالیکه این بازیکن در رده نخست رنکینگ جهانی قرار دارد و مدال طلا تیمی و میکس دوبل بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را در اختیار دارد.بنیامین فرجی نفر اول تنیس روی میز جهان در رده سنی نوجوانان است.

چالش حکم علیه لیگ برتر و نامه منچستر سیتی به باشگاههای لیگ برتری

رسانه های انگلیس، از جمله بی بی سی، دیلی میل ، و… در باره نامه منتشره از طرف باشگاه منچستر سیتی بر علیه مسئولین و سازمان لیگ برتر انگلیس نوشته اند. منچسترسیتی در بیانیه خود از کلمات تندی علیه مسئولان لیگ برتر انگلیس استفاده کرد. آن‌ها بارها به تبعیض و ناآگاهی لیگ برتر اشاره کرده و مدعی شدند ضرر هنگفتی به آنان وارد آمده. پس از «اعلام پیروزی» منچسترسیتی، لیگ برتر بیانیه‌ای در پاسخ صادر و در آن تاکید کرد که از یافته‌های یک دادگاه مستقل را استقبال می‌کند. زیرا اکثریت چالش‌های قانونی سیتیزن‌ها را رد کرده است. مسئولان لیگ برتر باور دارند که به اجرای قوانین خود با تغییراتی ادامه خواهد داد که «می‌تواند به سرعت و به طور موثر توسط لیگ و باشگاه‌ها اصلاح شود». در تشدید اختلاف بین مقامات لیگ و قهرمان چهار دوره اخیر انگلیس، منچسترسیتی یک نامه خطاب به سران ۱۹ تیم لیگ برتر و همچنین مسئولان فوتبال انگلیس ارسال کرد. آن‌ها ،در این نامه لیگ برتر را به پخش «اطلاعات نادرست» و «گمراهی» متهم کرده‌اند. در واقع، من سیتی، اعتقاد دارد طرف مقابل‌شان پس از متحمل شدن «شکست تاریخی»، با پوشاندن واقعیت، اعتماد را از بین برده است. من سیتی به رقبای خود تضمین داده که لیگ برتر در دفاع از تصمیمات اش در مورد قوانین اسپانسرینگ شکست خورده است. منچسترسیتی که «اشتباه» لیگ برتر را قبول ندارد، هشدار داده است که شاید اقدام حقوقی جدیدی را علیه آن‌ها طراحی کند. همین موضوع منجر به جلسه اضطراری در لیگ برتر شده است. تیم‌های انگلیسی هفته آینده گردهم می‌آیند تا در مورد حکم صادر شده در مورد قوانین APT به راه‌حل برسند. مسئول حقوقی منچسترسیتی در این مورد می‌گوید:این که بگویید منچسترسیتی پیروز نشده، بسیار دشوار است. شاید بگویید که آن‌ها در ضربات پنالتی پیروز شده‌اند چون قابل تصور است که لیگ برتر بتواند به بسیاری از نکات این تصمیم اشاره کند، از توسعه قوانین و ماهیت آن‌ها حمایت می‌کند. با این حال، آن‌ها نکته‌ای جزئی را در بیانیه خود استفاده کرده‌اند که بدون شک شرم‌آور است. 

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=252721 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x