چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳

چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-ایران، روز جهانی معلم را تبریک می گوید

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-ایران، روز جهانی معلم را به تمام معلمان مبارز و فعالان صنفی که در زندان‌های رژیم استبدادی جمهوری اسلامی اسیر شده‌اند، تبریک می‌گوید

این روز که از سوی سازمان ملل به اهمیت معلمان در نظام آموزشی جهان اختصاص یافته، در ایران معنای دیگری دارد؛ چراکه در این کشور، جنبش معلمان و کارگران با سرکوب و زندان مواجه است. در حالی که در سراسر جهان، معلمان برای آموزش بهتر و حق معیشت مبارزه می‌کنند، در ایران معلمان مبارز برای دستمزدی عادلانه، آموزش رایگان و عمومی، مقابله با ترک تحصیل دانش‌آموزان، توقف خصوصی‌سازی آموزش، به رسمیت شناخته شدن تشکل‌های صنفی و پایان دادن به سرکوب و آزار معلمان، در زندان‌ها می‌پوسند.

مبارزات معلمان ایران برای معیشت خود و دانش‌آموزان، با وجود زندان، اخراج و تهدیدهای بی‌پایان، به شکل شگفت‌انگیزی ادامه داشته است. شورای هماهنگی کانون صنفی معلمان همچنان مقاوم است، هرچند دستگاه‌های سرکوبگر رژیم اسلامی با توطئه‌چینی و ایجاد تشکل‌های زرد نظیر سازمان معلمان و شورای اسلامی معلمان تلاش می‌کنند این شورا را تضعیف و نابود کنند. جنبش معلمان ایران مانند سایر جنبش‌های کارگری و زنان با سرکوب وحشیانه مواجه شده و رژیم این تشکل‌ها را غیرقانونی اعلام کرده است.

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-ایران هرگونه سرکوب معلمان را شدیداً محکوم کرده و از مبارزات این قشر برای پیوستن به سایر جنبش‌های دموکراتیک و اجتماعی در ایران، نظیر جنبش کارگران، پرستاران، بازنشستگان، دانشجویان و زنان، قاطعانه حمایت می‌کند.

رژیم جمهوری اسلامی، که از همان ابتدای تسلط بر ایران با هرگونه آموزش مستقل از نفوذ مذهبی مخالف بود، اکنون به شکل وقیحانه‌ای سعی می‌کند با اسلامی کردن کتب درسی و استخدام طلاب در مدارس و دانشگاه‌ها، نهاد آموزش و پرورش را به ابزاری برای کنترل جامعه و مهار پیشرفت‌های آن تبدیل کند. قانون حجاب اجباری و سرکوب زنان، دانش‌آموزان، و معلمان، تنها یکی از ابزارهای این رژیم برای تحکیم قدرتش است. اما جامعه ایران اکنون، پس از چهار دهه حکومت اسلامی، به چنان بلوغی رسیده که دیگر دین را به عنوان ابزار کنترل نپذیرد، به ویژه در حوزه آموزش و پرورش.

در شرایط کنونی، مقاومت مردم به‌ویژه زنان، معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان، هرگونه تلاش برای سرکوب آزادی و استقلال در نظام آموزشی را ناکام گذاشته است. امروز جامعه ایران فریاد آزادی و عدالت می‌طلبد؛ و شنیدن صدای معلمان، کارگران، پرستاران، دانشجویان و بازنشستگان، امری اجتناب‌ناپذیر است.

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-ایران از تمام اتحادیه‌های کارگری و سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی می‌خواهد که به سرکوب گسترده رژیم جمهوری اسلامی اعتراض کرده و خواستار موارد زیر شوند:

• لغو فوری احکام اعدام و آزادی بی‌قید و شرط تمامی معلمان، کارگران، زنان، خبرنگاران و فعالان مدنی که به دست حراست، نهادهای امنیتی و دادگاه‌های انقلاب اسیر شده‌اند.

• به رسمیت شناخته شدن تشکل‌های مستقل صنفی معلمان، کارگران و دانشجویان.

• تامین آموزش رایگان، با کیفیت و برابر برای تمامی کودکان ایران.

• توقف روند کالایی‌سازی و تجاری‌سازی آموزش و پرورش.

• اعلام همبستگی جهانی با مبارزات حق‌طلبانه معلمان و کارگران ایران.

سکوت در برابر این ظلم دیگر ممکن نیست؛ زمان اقدام فرا رسیده است

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-ایران

استکهلم اکتبر ۲۰۲۴

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=252720 لينک کوتاه

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x