پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳

پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳

ورود ارتش روسیه به شهر «تورتسک» در شرق اوکراین

منابع خبری، سه‌شنبه هفدهم مهر از تشدید نبردها در جبهه‌های جنگ روسیه و اوکراین خبر دادند.

طبق آخرین گزارش‌های میدانی نیروهای ارتش روسیه وارد شهر استراتژیک «تورتسک» شده و به پیشروی برای کنترل سرزمین‌های بیشتری از اوکراین ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر نیروهای کی‌یف نیز با حمایت نظامی متحدان غربی برابر هجوم گسترده ارتش روسیه به مقاومت خود ادامه می‌دهند.

ارتش اوکراین شامگاه دوشنبه گفت که نیروهای روسی کمتر از یک هفته پس از سقوط شهرک «وولدار» وارد حومه شهر «تورتسک» واقع در جبهه نبرد در شرق اوکراین شدند.

آناستازیا پوپوونیکوا، سخنگوی گروه تاکتیکی-عملیاتی (لوهانسک)، به رادیو ملی اوکراین گفت: «وضعیت در جبهه‌ها ناپایدار است و جنگ به معنای واقعی کلمه در همه ورود‌ی‌های شهر «تورتسک» در جریان است و روس‌ها وارد حومه شرقی این شهر استراتژیک شده‌اند».

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور به تجهیزات نیروهای اوکراین در نزدیکی چندین شهر از جمله شهر «تورتسک» آسیب رسانده‌اند.

در همین حال وبلاگ نویسان نظامی روسیه، از جمله گروهی از تحلیلگران نظامی که کانال تلگرامی «رپار» را اداره می‌کنند، گفتند که نیروهای روس به پیشروی خود به سمت مرکز شهر «تورتسک» ادامه می‌دهند.

روسیه که اکنون کمی کمتر از یک پنجم خاک اوکراین را در کنترل خود دارد، از ماه اوت پیشروی به سمت شهر «تورتسک» را آغاز کرده و با کمک نیروهای پیاده خود و با تکیه بر استفاده از بمب‌های هدایت شونده بسیار مخرب، اغلب روستاهای اطراف شهر «تورتسک» را تصرف کرده است.

شهر «تورتسک» به مدت ده سال به عنوان خط مقدم اوکراین برای مقابله با جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه به شمار می‌رود. این شهر که به سرزمین‌های تحت کنترل جدایی‌طلبان اوکراینی که در سال ۲۰۱۴ آنها را تصرف کردند، بسیار نزدیک است، به عنوان یکی از ستون‌های استحکامات منطقه شهری کی‌یف پایتخت اوکراین به شمار می‌رود.

به گفته کارشناسان نظامی روسیه تصرف شهر«تورتسک» برای مسکو بسیار پراهمیت است؛ چراکه کنترل این شهر، ولادیمیر پوتین را به نزدیک‌تر شدن به تحقق هدف نهایی خود یعنی کنترل کامل منطقه دونباس کمک خواهد کرد.

در همین حال وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی شب گذشته ۱۶ پهپاد اوکراینی را در حریم هوایی استان «بلگورود» و بر فراز آب‌های دریای سیاه منهدم کردند.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=252695 لينک کوتاه

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x