پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳

پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳

کمیته سراسری لغو اعدام شریفه محمدی: ۱۰ اکتبر روز جهانی لغو اعدام

در همه جا،خواهان لغو فوری اعدام شویم!

از سوی حاکمیت سرمایه در ایران، در مقابل مبارزات و مقاومت جنبشهای اجتماعی که در میدان است سرکوب و تهاجمی بمراتب وسیعتر از گذشته علیه فعالین کارگری، معلمان، پرستاران و هر انسان آزادیخواهی که برای حق و حقوق اولیه خود به اعتراض و مبارزه دست میزنند سازمان داده شده است و دستگیری فعالین کارگری و دهها فعال جنبشهای اجتماعی دیگر و انسانهای معترض به سطح معیشت روزانه اشان را هم در بر گرفته است و در این راستا هم موج اعدامها افزایش یافته است. اعدام یکی از ابزارهای قوی سرکوب جمهوری اسلامی است که در طول حاکمیتش برای ایجاد رعب و وحشت و تثبیت خود بطور مستمر آن را بکار گرفته است. مادامی که ساختارهای  اجتماعی و اقتصادی در جهت برابری و رفاه دستخوش تغییرات بنیادی نشده اند، اعدام به عنوان یک ابزار اعمال خشونت هم چنان تولید و باز تولید می شود. 

امروز مبارزه برعلیه اعدام به اشکال مختلف در جریان است و به یک مطالبه عمومی جنبشهای اجتماعی از جمله: جنبش کارگری، بازنشستگان، زنان، دانشجویان، معلمان، پرستاران و محیط زیست در کف خیابان تبدیل شده است. خانواده های محکومین به اعدام هر روز در مقابل زندانها تجمع نموده و خواهان لغو حکم اعدام عزیزانشان هستند. مبارزه برعلیه اعدام به شکل کارزار اعتصاب “سه‌ شنبه‌های نه به اعدام” در زندان‌های کشور  به ابتکار شماری از زندانیان در تعداد بیشماری از زندانهای ایران شکل گرفته و همچنین مبارزه  پیگیر زنان زندانی در اوین در اشکال اعتراض، اعتصاب و تحصن افکارعمومی جامعه را به خود جلب نموده و پایه های جنبش لغو اعدام در ایران را قوی تر کرده است.

لغو مجازات اعدام و متوقف نمودن اجرای احکام اخیر و ماشین کشتار در همسویی با این مبارزات به میزان سازمانیابی کارگران، جنبشهای اجتماعی و ایجاد تشکلهایشان، خانواده های محکومین و ایجاد نهادهای اجتماعی مبارزه با مجازات اعدام و حضورعینی آنها در میدان مبارزاتی گره خورده است.

ما در تداوم اعتراضات اجتماعی برای لغو اعدام در ایران و در تقویت

این جنبش اجتماعی در روز جهانی علیه اعدام به اشکال مختلف همصدا می شویم.

لغو فوری اعدام را به یک مطالبه ی همگانی و یک نیروی اجتماعی تبدیل کنیم!

کمیته سراسری لغو اعدام شریفه محمدی

The Global Committee for the Abolition of the Execution of Sharifeh Mohammadi اکتبر ۲۰۲۴

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=252691 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x