پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳

پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳

مرگ تلخ دونده معروف کنیا؛ در گذشت یوهان نیسکنز،از نسل طلائی فوتبال هلند؛ حکمی که آینده لیگ برتر انگلیس را متحول می کند؛ با کسب افتخارات زیاد؛ آندرس اینیستا ، خود را بازنشسته کرد

نازک بین-کیپیگون بت ،دونده کنیایی و دارنده مدال‌های جهانی این رشته در سن ۲۶ سالگی به دلیل بیماری درگذشت.خواهر این ورزشکار مشهور آفریقایی گفت: کیپیگون حدود یک ماه احساس ناخوشی می‌کرد و به صورت سرپایی در بیمارستان تحت درمان قرار گرفت. روز شنبه گذشته وضعیت او بدتر شد و دوباره به بیمارستان رفت. اما، در کمال ناباوری در بیمارستان درگذشت.کیپیگون بت ،قهرمان دوومیدانی نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۶ و دارنده مدال برنز قهرمانی جهان در ماده ۸۰۰ متر است. در سال ۲۰۲۲، او، به مسابقات بازگشت و در دوی ۴۰۰ متر با مانع در یک دیدار در کنیا شرکت کرد.

یوهان نیسکنز،از نسل طلائی فوتبال هلند درگذشت

یوهان نیسکنز، هافبک پیشین تیم ملی هلند در ۷۳ سالگی از دنیا رفت. او، یکی از اعضای آژاکس و تیم ملی هلند در دهه ۱۹۷۰ میلادی بود، که «توتال فوتبال» (فوتبال شناور) را خلق کردند. فدراسیون فوتبال هلند در بیانیه‌ ای که به مناسبت درگذشت این ستاره فوتبال صادر کرد، نوشته است: «فوتبال هلند و جهان با مرگ یوهان نیسکنز یکی از اسطوره‌های اش را از دست داد.» او، برای برنامه آموزش جهانی فدراسیون فوتبال هلند به الجزایر رفته بود که ناگهان بیمار شد و متاسفانه تلاش پزشکان برای نجاتش بی‌نتیجه بود.نیسکنز ۴۹ بار برای تیم ملی هلند به میدان رفت و عضو تیمی بود که در دو جام جهانی ۱۹۷۴ و ۱۹۷۸ به فینال رسید. او ،با آژاکس سه بار قهرمان اروپا شد و دو بار لیگ هلند را فتح کرد. نیسکنز، پنج فصل هم همراه یوهان کرویف برای بارسا بازی کرد و توانست قهرمان جام حذفی اسپانیا و جام برندگان جام شود. نیسکنز، بعد از بارسا مدتی هم برای نیویورک کاسموس و کانزاس سیتی کامتس در آمریکا به میدان رفت. در ادامه بیانیه آمده است: «نام او برای همیشه با موفقیت‌های اروپایی آژاکس و بارسلونا و دو حضور تیم ملی هلند در فینال مرتبط خواهد بود. او با تکل‌های خاص، درک بازی ظریف و ضربات پنالتی نمادین برای همیشه یکی از بازیکنان برجسته و محبوب که برای این کشور بازی کرده باقی خواهد ماند.»نیسکنز ،در سال ۱۹۹۱ از فوتبال خداحافظی کرد و بعد از آن مربیگری تیم‌های مختلفی را به عهده داشت. او بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ یکی از مربیان تیم ملی هلند بود.

حکمی که آینده لیگ برتر انگلیس را متحول می کند

به گزارش تلگراف؛ باشگاه منچسترسیتی در یک پرونده حقوقی مهم، بر سر قوانین حاکم بر معاملات تجاری بین باشگاه‌ها و شرکت‌های وابسته به مالکان شان (قوانین APT)، پیروزی بزرگی در برابر لیگ برتر انگلیس به دست آورد. این حکم، که به عنوان یک ضربه سنگین به ریچارد مسترز، مدیرعامل لیگ برتر تلقی می‌شود، آینده فوتبال انگلیس را دستخوش تغییر خواهد کرد. با این حکم، باشگاه‌ها می‌توانند به راحتی قراردادهای اسپانسری پردرآمدی با شرکت‌های مرتبط با مالکان خود منعقد کنند و همچنین خرید و فروش بازیکنان بین باشگاه‌هایی که مالک مشترک دارند، تسهیل خواهد شد. بسیاری از کارشناسان باور دارند این پرونده تاثیر بسیار بیشتری بر فوتبال انگلیس نسبت به پرونده تخلفات مالی سیتیزن‌ها خواهد داشت، زیرا این حکم وضعیت تمامی باشگاه‌ها را شامل می‌شود و روی آن اثر دارد. 

مطابق بیانیه رسمی منچسترسیتی، کمیسیون مستقل استدلال‌های لیگ برتر در مورد قوانین سابق و فعلی APT را «ناعادلانه» تشخیص داد. آن‌ها سال گذشته مانع از امضای قرارداد جدید بین منچسترسیتی و هواپیمایی اتحاد شدند که آسیب بزرگی به قهرمان لیگ برتر وارد کرد. مالکان سیتی می‌توانند ادعای خسارت داشته و تمامی هزینه‌های خود را جبران کنند.  منچسترسیتی در بخشی از بیانیه خود نوشته است:

موفقیت باشگاه در دادگاه: قوانین APT غیرقانونی تشخیص داده شده‌اند و تصمیمات لیگ برتر در مورد دو معامله خاص اسپانسری منچسترسیتی نیز رد شدند (هواپیمایی اتحاد و بانک مستقر در ابوظبی). دادگاه دریافت که هم قوانین اصلی APT و هم قوانین فعلی (اصلاح شده) APT، قوانین رقابت انگلیس را نقض می‌کنند. لیگ برتر هم به استفاده از قدرت اش متهم شد. دادگاه این موضوع را هم تایید کرد که این قوانین از نظر ساختاری ناعادلانه هستند و لیگ برتر در نحوه اعمال این قوانین در عمل علیه باشگاه، به‌طور خاص ناعادلانه عمل کرده است. آن‌ها، همچنین با تاخیر در فرآیند بررسی ارزش واقعی معاملات، به باشگاه ضرر وارد کرده‌اند.

AFC؛ رقیب هندی تراکتور را محروم کرد

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم موهون باگان از لیگ قهرمانان آسیا کنار کشید و بازی این تیم با بقیه تیم‌ها محاسبه نمی‌شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا تایید کرد موهون باگان هند از حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا انصراف داد. در نتیجه همه مسابقات این تیم هندی طبق ماده ۵.۶ مقررات مسابقات لغو و باطل تلقی می‌شود.بر این اساس هیچ امتیاز و گلی هم در مسابقات این تیم با دیگر تیم‌های گروه در نظر گرفته نمی‌شود.اکنون کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا باید درباره این اقدام تیم هندی تصمیم‌گیری کند و ممکن است تیم موهون باگان با جریمه مالی و محرومیت از حضور در دوره‌های بعدی روبه‌رو شود.

آندرس اینیستا ، بازنشستگی اش را اعلام کرد

آندرس اینیستا ، بازیکن رعنا و خوش تکنیک سابق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا،پس از ۲۲ سال حضور در سطح اول فوتبال، رسما بازنشستگی خود را اعلام کرد.اینیستا، در بارسلونا، قهرمانی‌های مختلفی با این باشگاه به دست آورد. از مهمترین آن‌ها، می‌توان به ۴ عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و ۹ قهرمانی در لیگ اشاره کرد. او همچنین موفق به کسب یک عنوان قهرمانی جام جهانی با اسپانیا در سال ۲۰۱۰ شد. آندرس گل قهرمانی را در فینال برای اسپانیا به ثمر رساند. ۲ عنوان قهرمانی در یورو با اسپانیا در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰  در کارنامه او ثبت شده.بازی‌ساز افسانه‌ای بارسلونا روز دوشنبه ،در ویدئویی پر احساس عنوان کرد، قصد دارد کفش‌های خود را بیاویزد. او، پس از جدا شدن از بارسلونا در سال ۲۰۱۸ به باشگاه ویسل کوبه و سپس الامارات پیوست. 

افتخارات آندرس اینیستا: 

  • ۱جام جهانی
  • ۲ جام ملت‌های اروپا
  • ۴ لیگ قهرمانان اروپا
  • ۹ لالیگا
  • ۶ کوپا دل ری
  • ۷ سوپرکاپ اسپانیا
  • ۳ سوپرکاپ اروپا
  • ۳ جام باشگاه‌های جهان
  • یک لیگ ژاپن
  • یک جام حذفی ژاپن
  • یک سوپرکاپ ژاپن
  • بهترین بازیکن سال یوفا ۲۰۱۲
  • بهترین بازیکن یورو ۲۰۱۲

دخئا، ستاره پیروزی فیورنتینا بر میلان

داوید دخئا ستاره پیروزی فیورنتینا بر میلان بود با دو پنالتی‌ای که گرفت. او تئو هرناندس و تامی آبراهام را ناکام گذاشت هرچند مویزه کین هم آن طرف برای میزبان یک پنالتی خراب کرد. این چرخش قابل توجهی برای دروازه‌بان اسپانیایی است که در ۱۲سال بازی برای منچستریونایتد تنها هفت پنالتی گرفت و حالا شاید هواداران منچستریونایتد حسرت می‌خورند که چرا باشگاه اجازه نداد بعد از ژوئن ۲۰۲۳ قرارداد او تمدید شود. در شبکه‌های اجتماعی نسبت به عملکرد خوب دخئا در این بازی ، واکنش های جالبی نشان دادند. یکی از هواداران یونایتد نوشته بود: «قبول کنید، دخئا ،یکی از بهترین دروازه‌بان‌های جهان است، صدبرابر بهتر از اونانا.» دیگری نوشت: «مشکل از تن‌هاخ بود.» و بعدی هم گفت: «باورم نمی‌شود به خاطر اونانا گذاشتند او برود. مشکل از او نبود. مشکل از کسی بود که اصلاً خوب نیست.» در این بازی ،برای نخستین بار بعد از هشت سال در سری A یک دروازه‌بان دو پنالتی گرفت، نفر قبلی، فدریکو مارکتی دروازه‌بان لاتزیو در بازی با کارپی بود. یاسین عدلی، هم که به صورت قرضی از میلان به فیورنتینا رفته، به تیم اصلی‌اش گل زد. کریستین پولیشیچ ،در چهارمین بازی متوالی برای میلان موفق به گلزنی شد. اما آلبرت گودموندسون، گل پیروزی میزبان را به ثمر رساند.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=252599 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x