یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

در چهار زندان؛ ۷ زندانی اعدام شدند

هفت زندانی در زندان های عادل‌آباد شیراز، سپیدار اهواز، دستگرد اصفهان و گرگان اعدام شدند. سه نفر از این زندانیان از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر، دو تن از آنها بابت اتهام تجاوز به عنف و دو زندانی دیگر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، هویت آنها، “عباس خدایاری، سید ناصر حسینی، پدر چهار فرزند، محمد چمن‌ پیرا، حامد حریری، حدودا ۳۵ ساله، رضا سلیمان‌ زاده، ۲۹ ساله، طیب منصوری و آیت عبدالفتحی، ۵۲ ساله، اهل کارون اهواز و پدر چهار فرزند” گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، حکم اعدام آقایان خدایاری، حسینی و چمن پیرا روز چهارشنبه ۱۱ مهرماه در زندان عادل آباد شیراز به اجرا درآمد و در همان روز، آقای عبدالفتحی در زندان سپیدار اهواز اعدام شد. همچنین روز پنجشنبه ۱۲ مهر، آقایان حریری و سلیمان زاده در زندان گرگان و آقای منصوری در زندان دستگرد اصفهان اعدام شدند.

در این گزارش آمده است، آقایان خدایاری و حسینی در یک پرونده مشترک از بابت اتهام حمل ۱۱۰ کیلو گرم مواد مخدر از سه سال پیش بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند. همچنین آقای عبدالفتحی از حدود سه سال پیش از بابت اتهام مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. او پیش از زندان در زمینه مشاوره املاک شاغل بود.

محمد چمن‌پیرا از پنج سال پیش از بابت اتهام تجاوز و قتل بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. حامد حریری نیز از ۳ سال پیش از بابت اتهام تجاوز و قتل یک دختر به اعدام محکوم شده بود. به گزارش سازمان حقوق بشر ایران، اجرای حکم اعدام این دو زندانی، در رابطه با اتهام تجاوز آنها صورت گرفته است.

آقای سلیمان‌زاده نیز از حدود سه سال پیش از بابت اتهام قتل با انگیزه ناموسی بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. آقای منصوری نیز سه سال پیش از بابت اتهام قتل عمد دوست خود بر سر مسائل مالی، بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان توسط مسئولین زندان ها و نهادهای متولی اعلام نشده است.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، دست کم ۷۶۷ شهروند از جمله ۲۱ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند. از این میزان حکم ۷ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین طی این تاریخ، ۱۷۲ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۵ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۴۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.

به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=252406 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x