یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

هیئت سیاسی – اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت): پیام به همایش اتّحاد جمهوری‌خواهان ایران

دوستان گرامی،

پیش از هر سخنی، برگزاری همایش دهم اتّحاد جمهوری‌خواهان ایران در بیستمین سال بنیان‌گذاری و آغاز به کار اتّحاد را به همۀ دست‌اندرکاران، بنیان‌گذاران، فعّالان و یاران آن تبریک گفته و برای شما دوستان عزیز آرزوی موفّقیّت روزافزون در تلاش‌تان برای رسیدن به ایرانی آزاد و آباد داریم.

برپایی و برآمد اتّحاد جمهوری‌خواهان ایران در سال ۱۳۸۳، یعنی بیست سال پیش، بر مبنای منشور۱۰ مادّه‌ای با هدف «دستیابی به آزادی و دموکراسی و استقرار نظام جمهوری مبتنی برمنشور جهانی حقوق بشر در ایران»، پاسخ مناسبی بود به ضرورت ایفای نقش فعّال‌تر نیروهای جمهوری‌خواه مترقّی و دموکرات ایران و ایجاد همبستگی میان کنشگران این دیدگاه در تحولات سیاسی کشور ما.

اعضای سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) از بدو تأسیس اتّحاد در تهیۀ منشور، برنامه‌ریزی و گسترش فعّالیت آن حضور فعال و تلاش مؤثّری داشتند و در تمامی این سال‌ها پیوند و حمایت خویش با این اتّحاد را دنبال کرده و می‌کنند. هم‌اکنون نیز که زمینه‌ها و چشم‌انداز تحرّکات سیاسی برای دگرگونی‌های جدّی در اوضاع کشور خود را نشان می‌دهند، اهمّیّت پیگیری اهداف و برنامه‌های بنیان‌گذاری اتّحاد جمهوری‌خواهان ایران و ایجاد تحرّک و همبستگی در میان نیروهای جمهوری‌خواه مترقّی و دموکرات کشور، در جهت ایفای نقشی درخور در جنبش تحوّل‌خواه مردم ایران، اهمّیّت به‌سزایی یافته است.

امید ما این است که دو روز بحث‌ و تبادل‌نظر فشرده میان اعضاء و مهمانان همایش در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی یاری‌رسان اتّحاد جمهوری‌خواهان در تحلیل روندهای سیاسی و به تبع آن سیاست‌گذاری در دورۀ پیش‌رو باشد و هم زمینه‌ساز بحث‌های زنده و مؤثّری در فضای سیاسی ایران.

ما بار دیگر بر زمینه‌های همراهی و همکاری میان سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) و اتّحاد جمهوری‌خواهان ایران به عنوان دو نیروی سیاسی مترقّی، آزادی‌خواه و برابری‌طلب در عرصه‌های گوناگون سیاسی و اجتماعی و حقوق بشری تأکید می‌کنیم.

سازمان ما در راه گذاری مسالمت‌آمیز و خشونت‌پرهیز از جمهوری‌ اسلامی و دست‌یابی به جمهوری‌ای‌ غیردینی (سکولار) مبتنی بر آزادی، برابری، عدالت اجتماعی و مردم‌سالاری (دموکراسی) مبارزه می‌کند و در این مسیر خود را با اتّحاد جمهوری‌خواهان ایران و سایر نیروهای مترقّی و آزادی‌خواه کشورمان هم‌گام و هم‌سو می‌داند.

جمعه، ۱۳ مهر ۱۴۰۳ (۴ اکتبر ۲۰۲۴ میلادی)

هیئت سیاسی – اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)

به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=252362 لينک کوتاه

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x