یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

شرایط ذهنی علیه مربی فوتبال آماده می شود: اعمال حد قذف با زدن ۸۰ ضربه شلاق؛ لیونل مسی از شرایط مفتضح پاریس می گوید؛ غرش توپچی ها و سیتیزنها؛ تلفات در هر بازی بیشتر می شود؛ نزدیکی پرسپولیس به صدر جدول

نازک بین-برای نخستین‌بار بعد از ۲۲ سال یک مالدینی در تیم ملی ایتالیا حضور دارد. دانیل مالدینی برای بازی‌های لیگ ملت‌های اروپا از سوی لوچانو اسپالتی دعوت شده و می‌تواند پا جای پای پدرش، پائولو و پدربزرگش یعنی چزاره، بگذارد . هر دو نفر دو کاپیتان تیم ملی ایتالیا بودند. دانیل ۲۲ ساله مهاجم مونتزا است. بعد از آنکه در آکادمی میلان رشد کرد. پدرش پائولو بعد از جام جهانی ۲۰۰۲ فوتبال ملی را کنار گذاشت، او ۱۲۶ بازی برای آتزوری انجام داد. چزاره هم آخرین‌بار در سال ۱۹۶۳ برای ایتالیا بازی کرد، او ،مربی این تیم هم شد.
اسپالتی ،سه بازیکن دیگر هم دعوت کرده که می‌توانند برای اولین‌بار برای ایتالیا بازی کنند؛ میکله دی‌گرگوریو، دروازه‌بان یوونتوس، ماتئو گابیا، مدافع میلان و نیکولو پیسیلی، هافبک رم. ایتالیا ۱۹ مهر در رم با بلژیک دیدار می‌کند و چهار روز بعد در اودینه، میزبان اسرائیل خواهد بود. آتزوری دو بازی قبلی خود در این رقابت‌ها برابر فرانسه و اسرائیل را برده و صدرنشین گروه است.اما ،حضور سه بازیکن از سه نسل در تیم‌های ملی سابقه ‌دارد و به سه نمونه آن اشاره می‌شود.

اعتراف جنجالی مسی: پاری‌سن ژرمن مزخرف بود!

برشت دژوژه، بازیکن سابق شارلوت در ام‌ال‌اس از گفتگوی جنجالی کوتاه خود با لیونل مسی پرده برداشت. در جدیدترین اظهارنظرها در این خصوص، برشت دژوژه، هافبک ۳۳ ساله سابق شارلوت که فصل گذشته تجربه بازی مقابل مسی در لیگ ام ال اس را داشت، مدعی شد ستاره آرژانتینی اینتر میامی از حضور در پاری‌سن ژرمن اظهار پشیمانی کرده و حضورش در لیگ فرانسه را دوران مزخرف نامیده است.دژوژه ،در این خصوص گفت: “از آنجایی که در گذشته و در لیگ فرانسه با پیراهن تولوز مقابل مسی بازی بازی کرده بودم، بعد از سوت پایان دیدار مقابل اینتر میامی،مسی رفتم و از او پرسیدم که من را می‌شناسی و مشخص بود که او اصلا مرا یادش نیست. با این حال مسی اسطوره دوران جوانی من بود و خوشحالم که بار دیگر او را از نزدیک دیدم.سپس از او پرسیدم که زندگی در میامی بهتر است ،یا پاریس؟ مسی از این سوالم متعجب شد. چند لحظه سکوت کرد و گفت که حضور در پاری‌سن ژرمن برای اش مزخرف بود. هواداران پاری‌سن ژرمن اوایل استقبال خوبی از من داشتند. اما روزهای آخر وقتی توپ زیر پایم بود برای من سوت اعتراض می‌زدند.”

فصل جدید داستان سرخیو راموس

احتمال انتقال سرخیو راموس به یوونتوس مطرح شده چون باشگاه تورینی به دنبال جانشینی برای گلیسون برمر است. مدافع میانی برزیلی در ابتدای بازی با لایپزیگ در لیگ قهرمانان دچار پارگی رباط صلیبی شد و تا آخر فصل نمی‌تواند بازی کند و برای همین باشگاه به فکر افتاده گزینه‌های دفاعی بیشتری را به تیمش اضافه کند.برمر ،مهم‌ترین بازیکن دفاعی یوونتوس بود. به خصوص زیر نظر تیاگو موتا. مربی ایتالیایی به قدرت دفاعی برمر متکی بود برای اینکه عقب زمینش را مدیریت کند. اما متأسفانه این مصدومیت شدید جای خالی بزرگی در تیم ایجاد کرده و حالا بانوی پیر باید به فکر حل این مسأله باشد اگر می‌خواهد در سری A و اروپا مدعی بماند.آنطور که توتو اسپورت گزارش داده، آنها با جدیت به دنبال جذب سرخیو راموس هستند. او ،تجربه فوق‌العاده‌ای دارد و از توانایی‌های رهبری ثابت شده‌ای برخوردار است. او بیشتر دوران خارق‌العاده خود را در رئال مادرید پشت سر گذاشته و با این تیم جام‌های متعددی برده، همینطور با پاری سن ژرمن در لیگ یک برای همین گزینه ایده‌آلی برای کمک به باشگاه است تا به اهداف اش برسد.
راموس، در ۳۸ سالگی در فوتبال کهنه سرباز به شمار می‌آید با رزومه‌ای غیرقابل قیاس. او ،فصل گذشته از سویا جدا شد و بدون تیم است. اما توانسته آمادگی بدنی‌اش را حفظ کند. او ،ویدیوهایی از بدنسازی‌اش را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته تا آمادگی بالایش برای بازی در سطح اول را نشان دهد بنابراین او می‌تواند راه‌حل بحران دفاعی یوونتوس باشد.راموس علاوه بر استحکام دفاعی، قدرت رهبری، تجربه و ذهنیت پیروزی را به تیم می‌آورد. او ۲۹ جام برده از جمله چهار قهرمانی لیگ قهرمانان، یک جام جهانی، دو یورو. او بهترین لحظات فوتبال را تجربه کرده است. او توانسته مؤثر باقی بماند با آنکه به انتهای دوران فوتبالش رسیده و از این جهت دارایی ارزشمندی برای یوونتوس محسوب می‌شود به خصوص با در نظرگرفتن اینکه به عنوان بازیکن آزاد در دسترس است.اگر چه راموس در صدر فهرست بازیکنان مورد توجه یوونتوس است .اما به گزینه‌های دیگر هم فکر می‌کنند. ژوئل ماتیپ، سیمون کیائر و کنستانتینوس مانولاس می‌توانند به استحکام دفاعی یوونتوس کمک کنند هر چند راموس جذاب‌ترین گزینه است.یوونتوس، تحت فشار است که قبل از فرصت نقل و انتقالات ژانویه خط دفاعی را تقویت کند و اینکه راموس به تیمی تعهد ندارد، اهمیت زیادی دارد. همین که یوونتوس چهار سال است قهرمان ایتالیا نشده، عمق فاجعه است.

لیگ فوتبال برترانگلیس، غرش توپچی ها و سیتیزنها

هفته هفتم از رقابت‌های لیگ برتر با برگزاری چند دیدار پیگیری شد .در مهمترین بازی‌ها، بازی آرسنال برابر ساوتهمپتون با نتیجه سه بر یک به برتری رسید و منچسترسیتی در مصاف با فولام با نتیجه ۳ بر ۲ برنده شد. آرسنال و منچسترسیتی پیش از این بازی با ۱۴ امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار داشتند و پس از پیروزی در این بازی‌ها با ۱۷ امتیاز و یک امتیاز کمتر از لیورپول، رده‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در باره این دو مسابقه :

در مهمترین بازی الیگ برتر، آرسنال به مصاف ساوتهمپتون رفت که این بازی با نتیجه ۳ بر یک به سود آرسنال به پایان رسید. شاگردان آرتتا در این بازی از ابتدای نیمه سعی در باز کردن دروازه حریف داشتند و دروازه را به توپ بسته بودند. این تیم چند موقعیت گلزنی به دست آورد که راهی به دروازه نداشت. آرسنال توپ و میدان را در اختیار داشت، با این وجود هر چه زد به در بسته خورد و در چند صحنه رمسدیل مانع از باز شدن دروازه شد. در نهایت نیمه اول با نتیجه بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم آرسنال تیم برتر میدان بود و چند موقعیت گلزنی به دست آورد، با این وجود در دقیقه ۵۵ ساوتهمپتون توسط کامرون آرچر به گل برتری دست پیدا کرد. در دقیقه ۵۸ کای هاورتز موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند. آرسنال دست بردار نبود. این بار مارتینلی در دقیقه ۶۸ گل برتری را به تیم لندنی هدیه داد. در دقیقه ۸۸ بوکایو ساکا تیر خلاص را بر پیکر ساوتهمپتون شلیک کرد و در نهایت بازی با نتیجه ۳ بر یک به سود آرسنال به پایان رسید.

در دیگر بازی مهم لیگ برتر، منچسترسیتی به مصاف فولام رفت که این بازی با نتیجه ۳ بر ۲ به سود منچسترسیتی به پایان رسید. در این بازی ابتدا فولام در دقیقه ۲۶ توسط پریرا به گل اول دست پیدا کرد. در دقیقه ۳۲ منچسترسیتی توسط متئو کواچیچ به گل تساوی دست پیدا کرد. در نهایت نیمه اول با نتیجه یک بر یک مساوی به پایان رسید. در نیمه دوم و در دقیقه ۴۷ منچسترسیتی توانست باز هم توسط کواچیچ به گل دوم دست پیدا کند. منچسترسیتی در دقیقه ۸۲ توسط دوکو به گل سوم رسید. در دقیقه ۸۸ مونیو گل دوم فولام را درون دروازه رقیب جای داد. در نهایت بازی ۳ بر ۲ به سود منچسترسیتی به پایان رسید. 

اسلوت: کلوپ در کسب این نتایج سهیم است؛ به اهداف بزرگ فکر می‌کنیم

آرنه اسلوت، در گفت‌وگوی خبری بعد از مسابقه مقابل کریستال‌پالاس اعلام کرد، از کسب رکورد بهترین شروع در بین سرمربیان تاریخ لیورپول لذت می‌برد. اما یورگن کلوپ،را هم در رقم زدن این آمار سهیم می‌داند. تک گل دیگو ژوتا روی پاس کودی خاکپو در دقیقه ۹ لیورپول را در خانه تیم لندنی پیش انداخت و همین گل برای پیروزی شیرین سرخ‌ها کافی بود. حریفی که در ۲ فصل گذشته با سرسختی به لیورپول امتیاز می‌داد امروز هم دست و پا بسته ظاهر نشد اما ۴ مهار آلیسون بکر و ۴ واکنش دین هندرسون باعث شد بازی با نتیجه یک بر صفر به پایان برسد. لیورپول با این پیروزی ۱۸ امتیازی شد و در شب پیروزی منچسترسیتی و آرسنال، به عنوان صدرنشین اختلاف یک امتیازی با دیگر مدعیان را حفظ کرد

الهلال برنده بازی بزرگ لیگ عربستان

الهلال در حساس‌ترین بازی هفته ششم رقابت‌های لیگ عربستان با نتیجه دو بر یک الاهلی را شکست داد. این بازی که به میزبانی الاهلی برگزار شد با پیروزی دو بر یک الهلال به پایان رسید.نیمه نخست این بازی با پیروزی یک بر صفر الاهلی به پایان رسید.در نیمه دوم الهلال دو بار توسط میتروویچ به گل رسید تا سه امتیاز ارزشمند این بازی را به دست آورد.الهلال با پیروزی که در این بازی به دست آورد با ۱۸ امتیاز به صدرنشینی خود ادامه داد.

بازگشت موقت سپاهان به صدر جدول

در ادامه هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ۳ دیدار برگزار شد که پرسپولیس، سپاهان و استقلال توانستند رقبایشان را شکست دهند. به گزارش ایسنا، هفته هفتم لیگ برتر فوتبال با برگزاری ۳ دیدار ادامه پیدا کرد. پرسپولیس در اولین دیدار امروز با پیروزی لحظات پایانی مقابل چادرملو ۱۴ امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به ملوان موقتا به صدر جدول رده‌بندی رسید اما در ادامه بازی‌ها، سپاهان هم با نتیجه مشابه یک بر صفر استقلال خوزستان را شکست داد تا ۱۶ امتیازی شود و صدر جدول رده‌بندی را از پرسپولیس پس بگیرد.البته صدرنشینی سپاهان هم موقتی است و اگر تراکتور در بازی فردا ، یکشنبه مقابل فولاد به پیروزی برسد، با ۱۶ امتیاز و تفاضل گل بهتر به صدر جدول می‌رسد.استقلال هم که اولین بازی‌اش بدون نکونام و با هدایت سهراب بختیاری‌زاده را تجربه می‌کرد، در آخرین بازی شنبه با نتیجه ۲ بر یک هوادار انتهای جدولی را شکست داد. تک گل هوادار که در آخرین دقایق بازی به ثمر رسید، نخستین گل این تیم در لیگ بیست و چهارم بود.در ادامه نتایج این دیدارها را مشاهده می‌کنید:

پرسپولیس ۱ – ۰ چادرملو

گل‌ها: گئورگی گولسیانی در دقیقه ۵+۹۰

رتبه پرسپولیس: ۲

رتبه چادرملو: ۹

استقلال خوزستان ۰ – ۱ سپاهان

گل‌ها: مهدی لیموچی در دقیقه ۴۳

استقلال خوزستان: ۱۳

سپاهان: ۱

هوادار ۱ – ۲ استقلال

گل‌ها: رافائل سیلوا در دقیقه ۱۷ و مهرداد محمدی در دقیقه ۲+۴۵ برای استقلال و مهدی گودرزی (پنالتی) در دقیقه ۵+۹۰ برای هوادار

هوادار: ۱۶

استقلال: ۸

نتایج دیدارهای روز (جمعه گذشته) به شرح زیر است:

مس رفسنجان ۰ – ۱ شمس آذر

مس رفسنجان: ۱۴

شمس آذر: ۱۲

نساجی ۱ – ۱ ملوان

نساجی: ۱۵

ملوان: ۳

ذوب آهن ۰ – ۴ آلومینیوم

ذوب آهن: ۱۰

آلومینیوم: ۷

خیبر ۰ – ۰ گل‌گهر

خیبر: ۱۱

گل‌گهر: ۶

رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال: اعمال حد قذف با نواختن ۸۰ ضربه تازیانه؛ به محمود فکری؛

به نقل از تسنیم، محمود فکری سرمربی تیم فوتبال مس شهر بابک در نشست خبری بعد از دیدار  تیمش مقابل سایپا که با برتری ۲ بر یک مس همراه بود، اظهارات عجیب و زشتی به زبان آورد که از سوی اهالی فوتبال مورد انتقاد قرار گرفت. در همین زمینه، سید عباس موسوی رئیس کمیته تدوین و تطبیق مقررات فدراسیون فوتبال یادداشتی را در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داده است که عیناً در زیر می‌خوانید.

«به باور من علت اصلی این حجم ابتذال کلامی و گفتاری فراموشی رسالت فرهنگی از سوی مراجع مهم الگو‌ساز و مروج فرهنگ و اخلاق است. شوربختانه صدا و سیما به جای آنکه در نماد یک دانشگاه گسترده مروج اخلاق، ادب و فضیلت‌های معنوی باشد و بدین منظور اشخاص اندیشمند، باوقار و صاحب فضل را در مناسبت‌های گوناگون دعوت کند، گاه و بیگاه تریبون خود را در اختیار افراد لوده و لمپن قرار می‌دهد و از حضور و انتقال ادبیات آنها به فرهنگ ملی و ارزش‌های جامعه خدشه جدی وارد می‌سازد!
 مربی قبل و بعد یک بازی فرصت کوتاهی در انعکاس دیدگاه کلی خود راجع به آن مسابقه و رخدادهای پیرامون آن دارد. این فرصت چه جای پرداختن به مسائل یک باشگاه دیگر در سطحی دیگر آن هم با این ادبیات سخیف و چرکین است؟! این شخص سال‌ها پیش در میانه راه تیم شهر خود را رها ساخته و با کاروانی به سمت همین باشگاه استقلال حرکت کرد! در حالی که تیم نساجی با مرارت بسیار پس از سال‌ها به لیگ برتر صعود کرد و با این رفتار دور از جوانمردی کادر مربیان به سراشیبی سقوط رفته بود! در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف رفتارهای مشابه از او بروز یافته و حال ساحت پاک ورزش را آغشته به ادبیات موهنی ساخته که بهت‌برانگیز است. کمیته اخلاق از هر گونه مماشات و انفعال برابر این اقدام باید پرهیز کند. چه خطر اصلی گسترش چنین فرهنگ‌ ‌‌و ادبیات ناشایستی بدآموزی و ابتذال فرهنگی نزد قشر جوان و نوجوان دنبال‌کننده ورزش است، نیز همین رفتارهای سخیف به مخالفین حضور بانوان محترم در ورزشگاه‌ها بهانه می‌دهد تا با داعیه حفظ شأن و کرامت ایشان از حضور یا حضور در پرتو برابری جنسیتی مخالفت کنند.جامعه فوتبال و دغدغه‌مندان ورزش باید فراتر از رنگ‌ و سلیقه به این رفتار حساسیت نشان دهند. بزه دیده از این رفتار تنها یک شخص نیست بلکه کلیت جامعه فوتبالی است. مجنی علیه از این ناسزا و به واقع قذف می‌تواند دادخواهی کیفری با اعمال حد قذف برابر مواد ۲۴۵ به بعد قانون مجازات اسلامی – کتاب تعزیرات اقامه نماید. با اینکه ذاتاً مخالف مجازات‌های بدنی هستم. اما نواختن ۸۰ تازیانه حدی بابت چنین رفتاری را متضمن تمام اهداف اصلاحی تنبیه کیفری می‌بینم.

تلفات در هر بازی بیشتر می شود

در ادامه بازی‌های هفته نهم لالیگای اسپانیا، تیم فوتبال رئال مادرید ، در دیداری خانگی مقابل ویارئال موفق شد پیروزی ۲ بر صفر را به تماشاگران حاضر در سانتیاگوبرنابئو هدیه کند.گل‌های کهکشانی‌ها در این بازی را والورده (۱۴) و وینیسیوس جونیور (۷۳) به ثمر رساندند.در این بازی دنی کارواخال، مدافع ۳۲ ساله رئال مادرید در جریان پیروزی  مقابل ویارئال، دچار مصدومیتی شدید شد. کارواخال طی پستی اعلام کرد رباط صلیبی‌اش پاره شده است و نیاز به جراحی دارد.او ،به هواداران اش در اینستاگرام گفت: رباط صلیبی‌ام آسیب جدی دیده. باید عمل جراحی انجام بدهم ‌و مدتی را از فوتبال دور باشم. وینیسیوس جونیور، نیز در این بازی مصدوم شد. در دیگر بازی‌های برگزار شده روز دوم هفته نهم لالیگا نتایج به شرح زیر رقم خورد:

اسپانیول ۲ – مایورکا یک
ختافه یک – اوساسونا یک
لاس‌پالماس صفر – سلتاویگو یک
وایادولید یک – رایووایکانو ۲

بازی‌های هفته نهم لالیگا امشب ، یکشنبه، با برگزاری ۴ دیدار ادامه خواهد یافت که در مهمترین تقابل‌های این هفته؛ بارسلونا در خانه آلاوس به میدان می‌رود و اتلتیکومادرید نیز میهمان رئال سوسیه‌داد خواهد بود.

برد اینتر میلان

تورینو، ده نفره بازی شجاعانه ای را مقابل اینتر انجام داد و ۲ گل به این تیم زد اما ،مارکوس تورام در شبی خاص، موفق شد با ۳ گل اینتر را به سه امتیاز شیرین خانگی برساند. از هفته هفتم رقابت های سری آ ایتالیا ،اینتر میزبان تورینو بود. تورینو ،در دقیقه ۲۰ با تکل خشن ماریپان و دریافت کارت قرمز، ده نفره شد. این اخراج کار را برای اینتر ساده کرد. با گلزنی مارکوس تورام در دقایق ۲۵ و ۳۵، به نظر می رسید، اینتر کار بسیار ساده ای برای پیروزی خواهد داشت .اما گل دقیقه ۳۶ زاپاتا، شرایط را نزدیک کرد. در نیمه دوم تورام در دقیقه ۶۰ موفق شد هت تریک خود را کامل کند. در ادامه تورینو با یک پنالتی در دقیقه ۸۶ باز هم اختلاف را به حداقل رساند. اما بازگشت آنان به بازی تکمیل نشد! 

https://akhbar-rooz.com/?p=252354 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x