شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

پنجمین روز از اعتصاب زرتشت احمدی راغب در زندان قزلحصار کرج

زرتشت احمدی راغب، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزلحصار کرج، در اعتراض به احکامی که در طول دوران تحمل حبس علیه وی صادر و به اجرا در آمده است، در پنجمین روز از اعتصاب خود بسر میبرد. آقای احمدی راغب با وجود مشکلات جسمانی متعدد بیش از هفت ماه است که از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

یکی از نزدیکان این زندانی سیاسی در گفت‌وگو با هرانا، ضمن تأیید این خبر بیان کرد: “آقای احمدی راغب در آستانه آزادی قرار داشت، زیرا محکومیت پنج ساله‌اش مورد بخشش قرار گرفته بود. با این حال، اجرای احکام جدیدی که طی دوران حبس علیه او صادر شده، مانع آزادی او شدند. وی با وجود ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله فتق، آرتروز و مشکلات چشمی، از روز دوشنبه ۹ مهرماه در اعتراض به این احکام و اجرای آنها، دست به اعتصاب غذا زده است.”

بر اساس گزارشات دریافتی هرانا، “وی که از عید نوروز تاکنون به دلیل بیماری فتق می بایست تحت عمل جراحی قرار بگیرد، به دلیل عدم رسیدگی مسئولین مربوطه در چند نوبت توسط پزشک غیرتخصصی و در بیمارستان هایی که امکانات عمل لاپاراسکوپی را ندارند، معاینه شده است. در حالی که این زندانی سیاسی برای درمان نیازمند رسیدگی پزشکی تخصصی و اعزام به بیمارستان است.”

وی در تیرماه سال جاری، در خصوص پرونده ای که با شکایت مسئولان زندان قزلحصار کرج در طول دوران تحمل حبس علیه وی گشوده شده، به یک سال حبس و دو سال تبعید محکوم شد.

زرتشت احمدی راغب اواخر اسفند ماه ۱۴۰۱ بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

وی در خردادماه سال گذشته، توسط دادگاه انقلاب تهران به پنج سال و هشت ماه حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شد. در خصوص این پرونده، پنج سال حبس برای وی قابل اجرا است.

در شهریورماه ۱۴۰۲، زرتشت احمدی راغب به همراه شماری دیگر از زندانیان سیاسی، از زندان اوین به زندان قزلحصار کرج منتقل شدند.

آقای راغب پیشتر نیز به واسطه فعالیت‌های خود سابقه برخورد قضایی و تحمل حبس را داشته است.

https://akhbar-rooz.com/?p=252249 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x