یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

ترامپ: اسرائیل باید به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید که اسرائیل باید در واکنش به حملات موشکی اخیر ایران، تاسیسات هسته‌ای این کشور را هدف قرار دهد.

ترامپ این سخنان را در جریان کارزار انتخاباتی خود در کارولینای شمالی و در پاسخ به سوالی که پیش‌تر از جو بایدن، رقیب دموکرات وی در خصوص احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران پرسیده شده بود، ایراد کرد.

وی با اشاره به جو بایدن در این خصوص تصریح کرد: « آن‌ها این سؤال را از او پرسیدند، جواب باید این می‌بود: اول به نیروی هسته‌ای ضربه بزنید و بعد به بقیه ماجرا رسیدگی کنید»؛ دونالد ترامپ سپس افزود: « اما خواهیم دید برنامه‌ آن‌ها چیست.»

آقای ترامپ در پاسخ به سؤال یکی از شرکت‌کنندگان در گردهم‌آیی کارولینای شمالی گفت: «فکر می‌کنم او در این مورد اشتباه کرده است.»

وی افزود: «آیا این همان چیزی نیست که باید هدف قرار گیرد؟ منظورم این است که سلاح‌های هسته‌ای ایران بزرگترین خطری است که با آن روبرو هستیم.»

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در واکنش به شلیک نزدیک به ۲۰۰ موشک از سوی ایران به سوی اسرائیل مخالفت خود را با حملات اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران اعلام کرده بود.

وی حتی وقتی بحث حمله به میادین نفتی و زیرساخت‌های انرژی ایران به میان آمد نیز تصریح کرد که اگر به جای اسرائیل بود گزینه دیگری را انتخاب می‌کرد.

رئیس کاخ سفید در ادامه گفته بود: «ما با اسرائیلی‌ها در مورد آنچه که قرار است انجام دهند بحث و گفتگو خواهیم کرد.»

بایدن سپس یاد آور شد که اعضای گروه ۷ بر این باورند که اسرائیل «حق پاسخگویی دارد، اما آنها باید به گونه‌ای متناسب پاسخ دهند.»

دونالد ترامپ که در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر ایالات متحده رقابت سختی با کامالا هریس، معاون جو بایدن و نامزد دموکرات‌ها در این انتخابات دارد، تاکنون تنها اشاراتی مختصر به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه داشته و زیاد به این موضوع نپرداخته است.

نامزد جمهور‌ی‌ خواهان طی روزهای اخیر با انتقاد از رویکردهای دولت فعلی کشورش نسبت به تحولات جهانی، در اظهاراتی تند جو بایدن و کامالا هریس را مسئول تشدید این بحران معرفی کرده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=252241 لينک کوتاه

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x