شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

یک کلمه همجنس گرا : معادل محرومیت در فوتبال ایران، اخراج مربیان تیم های بانوان کاراته به دلیل درگیری شدید با همدیگر؛ مهدی رزمیان پنجمین طلای ایران را کسب کرد؛ تهاجم و حشتناک زنبورها؛ باعث سرشکستگی شد

نازک بین- محمود فکری، سرمربی پیشین استقلال و فعلی مس شهر بابک، در نشست خبری پس از دیدار مقابل سایپا حرف‌هایی را به زبان آورد، که بسیار جنجالی شد.سرمربی مس شهربابک عنوان کرد:خواهش من از مدیران باشگاه این است که دنبال مربی همجنس گرا نباشند، آن مربی همجنس گرا که متاسفانه مفعول هم هست! امیدوارم مدیران باشگاه بتوانند مربیان خوبی بیاورند که بتوانند به استقلال و فوتبال ایران خدمت کنند. مربی مفعول همجنس گرا به درد فوتبال ما نمی خورد و هیچ کمکی هم به استقلال نمی کند. مربی و آدمی که استقلال و استقلالی ها را فقط برای خودش می خواهد را دوباره به استقلال نیاورید. تا باعث سرافکندگی مجموعه استقلال و هواداران نشوید.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که برای صدور یک حکم نصف سال را پشت سر می کذارد، خیلی سریع و همزمان با گفته های فکر، در یک عکس العمل موشکی نسبت به اظهارات همجنسگراستیزانه محمود فکری، با صدور دستور موقت، سرمربی مس شهر بابک را تا اطلاع بعدی، از مراهی تیم اش محروم کرد.

اخراج مربیان تیم های بانوان کاراته به دلیل درگیری شدید!

سرمربی تیم کاراته امید بانوان ایران و مربی تیم های ملی کاراته نوجوانان و جوانان به دلیل درگیری فیزیکی از تیم ملی اخراج شدند. به گزارش ایسنا،‌ شب گذشته(پنج شنبه) ستاره موسوی سرمربی تیم کاراته امید بانوان ایران و ریحانه نصیری مربی تیم های ملی نوجوانان و جوانان که در حال آماده سازی تیم های خود برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان هستند، در ورزشگاه کبکانیان تهران درگیری لفظی و فیزیکی پیدا کردند.پس از این اتفاق نیز فدراسیون کاراته بلافاصله هر دوی این نفرات را شبانه از اردوی تیم ملی اخراج کرد.

فدراسیون کاراته هدایت تیم ملی امید در رقابت های جهانی را به فاطمه چالاکی سرمربی تیم های ملی نوجوانان و جوانان واگذار کرد تا به این ترتیب وی هدایت هر ۳ رده تیم های پایه را در رقابت های جهانی بر عهده بگیرد.قرار است گروه نخست ملی پوشان کاراته ایران دو روز دیگر راهی ونیز ایتالیا محل برگزاری رقابت های قهرمانی جهان شود. گروه دوم نیز روز دوشنبه عازم این مسابقات خواهد شد.

گواردیولا: هواداران فاکتور بنرها را برایم بیاورند!

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی در گفت‌و‌گوی خبری پیش از دیدار با فولام اعلام کرد، دفاع از باشگاه را وظیفه خود می‌داند چون عضوی از این تیم است و همواره عاشق آن خواهد بود. منچسترسیتی در هیچ‌یک از ۲ مسابقه اخیر خود در لیگ مقابل آرسنال و نیوکاسل موفق به کسب پیروزی نشده و در حال حاضر با ۱۴ امتیاز پایین‌تر از لیورپول (۱۵) در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار دارد. فولام با وجود شکست در هر ۱۶ تقابل اخیر با منچسترسیتی فصل را به خوبی آغاز کرده و با ۱۱ امتیاز در رده ششم جدول قرار گرفته است.

قرارداد فعلی گواردیولا با منچسترسیتی در انتهای فصل جاری به اتمام می‌رسد و سرمربی کاتالان هنوز تصمیم نهایی خود را در مورد ادامه حضور در طرف آبی شهر منچستر نگرفته. او، در مورد بنر حمایتی هواداران منچسترسیتی که از او می‌خواهند در اتحاد بماند گفته: «آنها باید هزینه و فاکتور خرید بنر را برای من بیاورند تا قیمت آن را بپردازم. من نمی‌خواهم هواداران پول خود را برای این کارها خرج کنند. در این باره چه می‌توانم بگویم؟ از شما خیلی متشکرم. از اولین روزی که به اینجا آمدم، عاشق منچسترسیتی بوده‌ام و باید دید در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد. در حال حاضر درباره موضوع تمدید قرارداد حرفی نمی‌زنم. اما کاری که باید رقم بخورد، در نهایت رخ می‌دهد.» دوره مصدومیت کوین دی‌بروینه ادامه دارد و هافبک خلاق بلژیکی در مسابقه فردا هم قادر به همراهی تیمش نیست. گواردیولا می‌گوید دی‌بروینه در پنجره تعطیلات مربوط به بازی‌های ملی به اردوی بلژیک اضافه نخواهد شد: «وقتی بازیکن هنوز به مسیر آمادگی برنگشته و به میدان نرفته، چگونه می‌تواند برای تیم ملی بازی کند؟ او به من چیزی در مورد خداحافظی از تیم ملی بلژیک نگفته. برای این مسابقه خاص مصدوم است و در دسترس نخواهد بود.» ناتان آکه، اسکار باب و رودری دیگر مصدومان منچسترسیتی برای مسابقه فردا خواهند بود. منچسترسیتی چنانچه خود گواردیولا بارها اشاره کرده محبوبیت چندانی بین هواداران دیگر تیم‌های حاضر در لیگ برتر انگلیس ندارد. بخشی از این موضوع به مالکیت خارجی و بخش دیگر به موفقیت‌های پشت سر هم باشگاه برمی‌گردد. آیا با بالاگرفتن غائله مربوط به ۱۱۵ تخلف مالی اتهامی، گواردیولا خود را ملزم به دفاع از باشگاه می‌داند؟ «من از عمق جانم عضوی از این باشگاه هستم و بهترین راه من برای دفاع از تیم پیروزی در مسابقات است و اینکه به بهترین شکل ممکن وظیفه خود به عنوان سرمربی را انجام دهم. نمی‌توانیم در مورد وظیفه من در منچسترسیتی دچار سوءتفاهم شویم. عضوی از باشگاه هستم که بیشتر با رسانه‌ها گفت‌وگو می‌کند و پیام‌هایی برای هواداران می‌فرستد. البته من از باشگاه خودم دفاع می‌کنم چون به مالک، رئیس، مدیر اجرایی و تک‌تک افراد اعتماد دارم. سالیان سال است آنها را به خوبی می‌شناسم؛ خیلی بیشتر از شما. بهترین راه برای دفاع از باشگاه، انجام وظیفه‌ام به بهترین نحو است. هرکسی اینجا کار می‌کند، مسئولیت خود را دارد. البته اتفاقات ناخوشایندی هم در این ۸ یا ۹ سال رخ داده. همیشه همین طور است. بعضی از این اتفاقات قابل انتظار بود و با بعضی دیگر سخت‌تر می‌شد کنار آمد. شکایتی وجود ندارد و ما باید کارمان را انجام دهیم. فقط یک سرمربی نیستم. بخشی از این تیم هستم. این باشگاه را دوست دارم و همیشه همین‌طور خواهد بود.» 

چند نکته از چند مسابقه مهم لیگ برتر؛ حمله هاورتز، معمای رودری

هاورتز و پالمر برای تداوم آمار درخشان هفته‌های اخیر نقشه می‌کشند.هفته هفتم رقابت‌های فصل ۲۵-۲۰۲۴ لیگ برتر انگلیس بعدازظهر شنبه با جدال کریستال‌پالاس و لیورپول در لندن آغاز می‌شود. آرسنال میزبان تیم قعرنشین ساوتهمپتون است و منچسترسیتی از فولام پذیرایی می‌کند. منچستر یونایتد روز یکشنبه در مسابقه‌ای دشوار به خانه تیم آماده استون‌ویلا سفر می‌کند و چلسی میزبان ناتینگام‌فارست است. تاتنهام در آخرین مسابقه این هفته میهمان برایتون خواهد بود.

لیورپول تا پیش از آغاز هفته جدید با ۱۵ امتیاز صدرنشین نام دارد و تیم‌های منچسترسیتی و آرسنال با ۱۴ و چلسی با ۱۳ امتیاز در رده‌های بعدی هستند. تاتنهام (۱۰ امتیاز) در رده هشتم ایستاده و منچستر یونایتد با ۷ امتیاز در جایگاه سیزدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته. ارلینگ هالند تا به اینجای فصل با ۱۰ گل بالاتر از کول پالمر (۶) در صدر جدول گلزنان دیده می‌شود. بوکایو ساکا با ۵ پاس گل بالاتر از پالمر، صلاح و اندیدی (۴) رکورددار است و هیچ دروازه‌بانی به اندازه آلیسون بکر، داوید رایا و آندره اونانا (۳ کلین‌شیت در ۶ مسابقه) دروازه تیم اش را بسته نگه نداشته.

صلاح، پاییز گذشته در تقابل با پالاس به رکورد ۲۰۰ گل زده برای لیورپول رسید و در مجموع ۱۱ مسابقه مقابل سرخ‌آبی‌ها ۸ گل و ۷ پاس گل به ثبت رسانده. کریستال‌پالاس از ساعت ۱۵:۰۰ روز شنبه در ورزشگاه سلهرست پارک میزبان لیورپول است. در ۴ تقابل رودرروی اخیر، یک پیروزی میلی‌متری سهم هر یک از ۲ تیم بوده و خاطره شکست سنگین ۷ بر صفر در دسامبر ۲۰۲۰ کم‌کم از ذهن هواداران پالاس محو می‌شود.

هاورتز به دنبال رکورد فن‌پرسی

کای هاورتز، ستاره آلمانی آرسنال این هفته در پاسخ به سوالی در مورد فتح رقابت‌های فصل ۲۱-۲۰۲۰ لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن چلسی گفت: «احساس خوبی بود اما قهرمانی مجدد به همراه آرسنال احساس خیلی بهتری به دنبال خواهد داشت.» او این هفته با گلزنی در مصاف با پاری‌سن ژرمن زمینه‌ساز پیروزی شیرین و ارزشمند توپچی‌ها شد و حالا می‌تواند در دیدار با تیم انتهای جدولی ساوتهمپتون با رکورد رابین فن‌پرسی در گلزنی در ۷ مسابقه خانگی متوالی برای آرسنال برابری کند.همکاری او با لئاندرو تروسار در هفته‌های اخیر جای خالی کاپیتان اودگارد را تا حد زیادی پر کرده و توپچی‌ها بازی‌های دشواری در لیگ و اروپا در پیش دارند. آرسنال از ساعت ۱۷:۳۰ روز شنبه در ورزشگاه امارات میزبان ساوتهمپتون است. تیم راسل مارتین از ۶ مسابقه نخست این فصل تنها یک امتیاز به دست آورده .اما آرسنال در ۷ تقابل رودرروی اخیر (پیش از سقوط قدیس‌ها به سطح دوم) تنها ۲ پیروزی کسب کرده است.

استون‌ویلا با این حال طی ۲ سال گذشته یکسره مقابل یونایتد متحمل شکست شده؛ از جمله با بازگشت رویایی در باکسینگ دی سال گذشته که نخستین مسابقه دوران مالکیت جیم راتکلیف شمرده می‌شد. این بار اما کار دشواری پیش روی تیم تن‌هاخ خواهد بود. استون‌ویلا از ساعت ۱۶:۳۰ روز یکشنبه در ورزشگاه ویلاپارک میزبان یونایتد است. یونایتد در هر ۴ تقابل رودرروی اخیر با استون‌ویلا به پیروزی رسیده.

مثلث تمام‌انگلیسی چلسی

حتی نتایج درخشان چلسی در هفته‌های اخیر هم موج‌ انتقادات از تاد بولی را کاهش نداده و در عوض مدح و ستایش انزو مارسکا در رسانه‌های انگلیس افزایش پیدا کرده است. شیرها با نمایش‌های جذاب خود تماشاگران تلویزیونی فراوانی را جذب کرده‌اند و مثلث تهاجمی انگلیسی این تیم مورد علاقه کارسلی، سرمربی تیم ملی انگلیس قرار می‌گیرد. مادوئکه طی سال گذشته یکسره در حال رشد بوده و جیدون سانچو به محض حضور در لندن درخشش را آغاز کرده. ۲ بال خلاق چلسی در ۲ طرف کول پالمر به میدان می‌روند که این روزها یکی از آماده‌ترین بازیکنان فوتبال انگلیس به شمار می‌رود و هفته گذشته با ۴ گل مقابل برایتون تیزی دندان‌های خود را به رخ رقبا کشید.

این مثلث تا به اینجای فصل ۹ گل و ۷ پاس‌گل به ثبت رسانده و مشکل اصلی انزو مارسکا جز سر و سامان دادن به دفاع، راضی و لبخند‌به‌لب نگه داشتن مهره‌های تهاجمی متعددی است که روی نیمکت کنار هم تجمع کرده‌اند. چلسی از ساعت ۱۶:۳۰ روز یکشنبه میزبان ناتینگام‌فارست است. شیرها در ۴ تقابل اخیر تنها یک پیروزی مقابل فارست به دست آورده‌اند. این برد  با ۲ گل دیرهنگام از رحیم استرلینگ و نیکلاس جکسون در هفته ماقبل پایانی فصل گذشته رقم خورد.

برایتون و تاتنهام در شرایطی رودرروی هم قرار می‌گیرند که هفته گذشته با نتایجی کاملاً متفاوت از مصاف با چلسی و یونایتد خارج شدند. تداوم مصدومیت یان پل فن‌هکه می‌تواند شلختگی دفاعی برایتون را بیش از پیش کند. ملی‌پوش هلندی توسط رونالد کومان به اردوی لاله‌ها در لیگ ملت‌های اروپا دعوت شد اما به دلیل مصدومیت آرنج نتوانست در زمین حاضر شود و تا ۲ ماه دیگر از میادین دور است. هورزلر انتخاب‌های دشواری برای خط دفاع پیش رو دارد و اصرار شاگردان آنژ پوستکوگلو برای بالا آمدن مدافعان و فشار شدید روی بازیکنان حریف می‌تواند بعد از ظهر پر گلی را برای هواداران ۲ تیم رقم بزند. برایتون از ساعت ۱۹:۰۰ روز یکشنبه در ورزشگاه آمکس میزبان تاتنهام است. آخرین تقابل ۲ تیم در این ورزشگاه با بازی تهاجمی تیم دزربی و برتری ۴ بر ۲ برایتون خاتمه یافت.

تکواندوکار نوجوان کشورمان با شکست همه رقبای خود موفق به کسب مدال طلای رقابت های قهرمانی جهان شد.به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان با برگزاری مبارزات دو وزن دختران و یک وزن پسران امروز جمعه ۱۳ مهرماه در کره جنوبی پیگیری شد که از میان سه نماینده ایران مهدی رزمیان موفق به کسب مدال طلا شد، رزان حیدری و پرنیان ساکی هم با شکست برابر رقبای خود حذف شدند.

مهدی رزمیان تکواندوکار مرودشتی تیم نوجوانان ایران که سال گذشته در بیروت مدال نقره قهرمانی آسیا را کسب کرده، امروز بعد گذشت ۳۹۶ روز و در وزن ۴۸- کیلوگرم موفق به کسب مدال طلای قهرمانی جهان شد. وی دور با برتری ۲ بر یک مقابل «سوراچات» از تایلند، ۲ بر صفر برابر «فهد ظهران» از اردن و «رافائل کریستوس» از آلمان، ۲ بر یک در پیکار با «عبدالله المشرف» نماینده عربستان راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در این مرحله «تمیرژان تاسکین» نماینده قزاقستان را در یک مبارزه سخت و نزدیک با نتیجه ۲ بر یک از پیش رو برداشت راهی مبارزه نهایی شد و در دیدار پایانی هم «خایرو تریگاس» از اسپانیا را در دو راند متوالی و با نتایج ۶ بر یک و ۱۲ بر ۲ شکست داد و روی سکوی نخست جهان ایستاد و طلا گرفت.

تیم کشورمان امروز دو نماینده م در بخش دختران داشت. رزان حیدری در وزن ۴۹- کیلوگرم بعد از برتری مقابل «الینا دژومبایووا» از قرقیزستان و «ایوا کوکیچ» از صربستان، در مرحله یک هشتم نهایی برابر «فوفانا» از فرانسه در هر دو راند نتیجه را واگذار کرد و از جدول خارج شد. پرنیان ساکی هم در وزن ۴۴- کیلوگرم در اولین مبارزه نتیجه را به «وانگ» از چین تایپه واگذار کرد و حذف شد.

برای تیم تکواندو نوجوانان ایران تا کنون پرنیان نوری، آیناز نصیری، امیر محمد اشرافی، سینا محترمی و مهدی رزمیان ۵ مدال طلا کسب کرده‌اند. ساغر مرادی یک مدال نقره مهدی، امیرمحمد نصیراحمدی یک مدال برنز به دست آورده‌اند.

چهاردهمین دوره مسابقات تکواندو نوجوانان جهان به میزبانی کشور کره جنوبی جریان دارد.

تهاجم و حشتناک زنبورها؛ باعث سرشکستگی شد

بورسیا دورتموند (زنبورها) با نتیجه عجیب ۷ بر یک سلتیک را درهم‌کوبید.کریم ادیمی در این بازی در همان نیمه اول هت‌تریک کرد و اگر ۲ ضربه پنالتی را به می دادند که بزند، مقابل کسپر اشمایکل ۵گله می‌شد. این در حالی است که همین سلتیک بازی اول ش را با نتیحه پرگل ۵بر یک از اسلوان براتیسلاوا برده و ۷ماه بود که شکستی در کارنامه نداشت.نایب‌قهرمان فصل گذشته، در ۲بازی اول خود در این رقابت‌ها ۱۰‌گل به حریفان زده است.این اولین‌بار پس از ۵‌سال بود که یک آلمانی (آدیمی) در لیگ قهرمانان اروپا هت‌تریک می‌کرد. آخرین‌بار سرژ گنبری برای بایرن‌مونیخ در اکتبر۲۰۱۹ مقابل تاتنهام موفق به زدن ۴‌گل شده بود.دورتموند در ۱۱بازی خانگی خودش در لیگ قهرمانان اروپا شکست نخورده.سلتیک با مربیگری برندن راجرز در هفته نخست لیگ قهرمانان با نتیجه ۵بر یک اسلوان اسلواکی را شکست داده و در لیگ داخلی با ۶‌گل حریفش سنت جان استون را مغلوب کرده بود اما در این بازی ناگهان گلباران شد.

روند پیروزی‌های چلسی ادامه دارد؛ فیورنتینا در حد یک مدعی شروع کرد

نخستین هفته از رقابت‌های لیگ کنفرانس اروپا با برگزاری چند دیدار ادامه یافت که در مهمترین بازی‌ها چلسی در مصاف با خنت با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری رسید و فیورنتینا در برابر نیوسنتس با ۲ گل پیروز شد. در مهمترین بازی لیگ  کنفرانس اروپا، چلسی  در مصاف با خنت با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری رسید. این تیم که با هدایت انزو مارسکا در این فصل نتایج خوبی کسب کرده است در ادامه روند خوب خود در لیگ کنفرانس اروپا نمایش مناسبی داشت. در این بازی چلسی در ابتدای نیمه و در دقیقه ۱۱ توسط ریناتو ویگا به گل اول دست پیدا کرد. در ادامه ۲تیم موقعیت چندانی بر روی درواز ایجاد نکردند و در نهایت نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود چلسی به پایان رسید. نیمه دوم با گلزنی تیم میزبان آغاز شد و در دقیقه ۴۶ توسط پدرو نتو به گل دوم دست پیدا کرد. در ادامه خنت در دقیقه ۵۰ توسط واتانابی یکی از گل‌ها را پاسخ داد. چلسی در دقیقه ۶۳ توسط کریستوف انکونکو به گل سوم رسید. چند دقیقه بعد و در دقیقه ۷۰ دوسبری هال گل چهارم را وارد دروازه رقیب کرد تا یک برتری پر گل برای چلسی شکل بگیرد. خنت در دقیقه ۹۰ توسط گاندلمن به گل دوم رسید. و در نهایت بازی با نتیجه ۴ بر ۲ به سود چلسی به پایان رسید.

سایر نتایج

در دیگر بازی‌های مهم فیورنتینا در نخستین بازی خود در برابر نیونتس با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید، گپنهاگن در مصاف با یاگلنیا براوستوک با نتیجه دو بر یک شکست خورد و بازی بوراتس و پاناتینایکوس یک بر یک مساوی به پایان رسید. 

منچستر یونایتد در حال حاضر در رده بیست‌ویکم جدول لیگ اروپا قرار دارد.ضربه سر دیرهنگام هری مگوایر با عبور از دستان دیگو کاستا به حسن ختام شب جنون‌آمیز ورزشگاه دراگائو تبدیل شد تا شیاطین سرخ در شب اخراج مجدد برونو فرناندس به تساوی ۳ بر ۳ مقابل پورتو دست پیدا کنند.هفته دوم رقابت‌های فصل ۲۵-۲۰۲۴ لیگ اروپا با برگزاری ۹ مسابقه به پایان رسید که طی آن منچستر یونایتد مقابل پورتو به تساوی ۳ بر ۳ دست یافت، رم با یک گل مغلوب الفسبورگ سوئد شد و اتلتیک بیلبائو با ۲ گل به پیروزی دیرهنگام مقابل آلکمار رسید. فرانکفورت با نتیجه ۳ بر یک مقابل بشیکتاش پیروز شد، لیون با نتیجه ۴ بر یک رنجرز را در هم کوبید و فنرباغچه مقابل توئنته با نتیجه یک بر یک متوقف شد. در پایان هفته دوم تنها تیم‌های لاتسیو، لیون، تاتنهام، استوا بخارست و اندرلخت به ۶ امتیاز کامل دست یافته‌اند. آژاکس، فرانکفورت و بیلبائو تا به اینجا ۴ امتیاز به دست آورده‌اند و منچستر یونایتد با ۲ امتیاز در رده بیست‌ویکم قرار دارد؛ یک امتیاز و ۶ رده بالاتر از رم (یک امتیاز).تنها ۶ دقیقه و ۴۰ ثانیه پس از ابتدای کار، مارکوس راشفورد با نفوذ از سمت چپ به داخل محوطه جریمه حریف رسید و با عبور از بین مدافعان، دروازه دیگو کاستا را باز کرد. راشفورد با این ضربه به آمار ۲۶ گل زده اروپایی با پیراهن یونایتد رسید و در این زمینه تنها وین رونی را بالاتر از خود می‌بیند. او همچنین پشت سر آلن شیرر و جرمین دفو به سومین گلزن برتر فوتبال انگلیس در لیگ اروپا تبدیل شد.راشفورد دقایقی بعد با یک پاس در عمق به‌ موقع زمینه‌ساز گل دوم تیم اش شد تا راسموس هویلوند با هدف قرار دادن تیر نزدیک، نام خود را به فهرست گلزنان اضافه کند.

پورتو ،در مدت۲۳ دقیقه شکست ۲ بر صفر را با پیروزی ارزشمند ۳ بر ۲ عوض کرد. منچستر یونایتد در دوران حضور اریک تن‌هاخ در ۲۴ مسابقه با حداقل ۳ گل خورده مواجه شده. هیچ تیم انگلیسی دیگر در این مدت به این آمار منفی شدید نرسیده. شیاطین سرخ ۴۰ دقیقه برای جبران نتیجه فرصت داشتند. اما شلیک‌های عمدتاً کم‌خطر شاگردان تن‌هاخ، راهی به دروازه کاستا ایجاد نمی‌کرد و در طرف دیگر زمین یاران میزبان ضدحمله‌ها را یکی پس از دیگری از دست دادند. کار یونایتد در دقیقه ۸۱ و با اخراج برونو فرناندس به دلیل بی‌احتیاطی و بازی خطرناک در محوطه جریمه حریف (و دریافت اخطار دوم) دشوارتر هم شد. هافبک پرتغالی یکشنبه این هفته در مصاف با تاتنهام هم (با سختگیری داور) کارت قرمز گرفت.

در لحظاتی که به نظر می‌رسید یک شکست دیگر در انتظار شاگردان اریک تن‌هاخ است، مدافع تعویضی سرمربی هلندی نتیجه را تغییر داد. ارسال کریستین اریکسن از نقطه کرنر با ضربه سر بلند هری مگوایر روی تیر دوم همراه شد تا توپ پشت سر کاستا به تور دروازه پورتو بچسبد و تن‌هاخ مزد تغییر زوج مدافعان مرکزی (اوانز و مگوایر به جای دلیخت و مارتینس) را بگیرد.

شاگردان ایوان یوریچ در رم، در دومین مسابقه خود در فصل جدید لیگ اروپا هم موفق به پیروزی نشدند و در مقابل الفسبورگ با شکست یک بر صفر از زمین خارج شدند. تیم پنجم لیگ برتر سوئد با تک گل میکائیل بایدو جالوروسی را به زانو درآورد. خطای هند توماسو بالدانزی تیم میزبان را صاحب ضربه پنالتی کرد تا مهاجم غنایی الفسبورگ دروازه اسویلار را باز کند. رم در هیچ‌یک از مسابقات خارج از خانه فصل جدید در تمام رقابت‌ها به پیروزی دست نیافته است.

پنالتی از دست رفته چیرو ایموبیله کار بشیکتاش برای بازگشت به مسابقه را دشوار کرد تا شاگردان جووانی فن‌برونکهورست در خانه متحمل شکست سنگین ۳ بر یک مقابل اینتراخت فرانکفورت شوند. عمر مرموش، اریک ابیمبه و کناف گلزنان عقاب‌ها در این مسابقه بودند.

اتلتیک بیلبائو به عنوان یکی از مدعیان فتح این رقابت‌ها با ۲ گل دیرهنگام مقابل آلکمار به پیروزی رسید و نخستین ۳ امتیاز فصل را دشت کرد. روخی بلانکوس کاملاً بر جریان مسابقه مسلط بود و با ۲ پاس گل نیکو ویلیامز به پیروزی دست یافت. برادر او، ایناکی ویلیامز و اویهان سانست گل‌های باسکی‌ها را در این مسابقه به ثمر رساندند.

۲ شب بعد از تحقیر سلتیک در مقابل دورتموند، تیم رنجرز اسکاتلند با نتیجه ۴ بر یک در خانه مغلوب المپیک لیون شد. الکساندر لاکازت ۳۳ ساله ۲ بار و مالیک فوفانای ۱۹ ساله هم ۲ بار در این مسابقه دروازه جک باتلن را باز کردند.

پرسپولیس به دنبال چهارمین برد متوالی

هفته هفتم فوتبال لیگ بیست و چهارم؛ شنبه و یکشنبه نیز پی گیری می شود. امروز شنبه، پرسپولیس و استقلال مقابل حریفان خود قرار می گیرند. برنامه بازیهای هفته هفتم فوتبال لیگ بیست و چهارم؛ به شرح زیر است:

شنبه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۳

* پرسپولیس – چادرملو اردکان، ساعت ۱۷، ورزشگاه تختی
داور: احمد محمدی کمک‌ها: امیرمحمد داودزاده، مهدی سیفی و میثم حیدری ناظر: نادر جعفری داور VAR: موعود بنیادی‌فر کمک: حمید حاج‌ملک

* استقلال خوزستان – سپاهان اصفهان، ساعت ۱۹، ورزشگاه غدیر اهواز
داور: پیام حیدری کمک‌ها: فرهاد فرهادپور، حمید نادری و شبیر بهروزی ناظر: امیربهرام تقوی

* هوادار تهران – استقلال تهران، ساعت ۲۰، ورزشگاه شهر قدس
داور: سیدرضا مهدوی کمک‌ها: فرهاد مروجی، محسن سلطانی و سعید رحیمی‌مقدم ناظر: محمدرضا ابوالفضلی داور VAR: کوپال ناظمی کمک: محمدحسین زاهدی‌فرد

یکشنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳

* تراکتور تبریز – فولاد خوزستان، ساعت ۱۷:۳۰ ورزشگاه تبریز
داور: امیر عرب‌براقی کمک‌ها: علیرضا مرادی، علی رعیت و امیر ایار ناظر: اکبر بخشی‌زاده داور VAR: علی‌اصغر مومنی کمک: وحید زمانی

نتایج دیدارهای روز نخست از هفته هفتم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

مس رفسنجان صفر – شمس آذر قزوین یک
نساجی مازندران یک – ملوان بندر انزلی یک
ذوب‌آهن اصفهان صفر – آلومینیوم اراک ۴
خیبر خرم‌آباد صفر – گل‌گهر سیرجان صفر

https://akhbar-rooz.com/?p=252183 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x