شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

شمار کارگران کشته شده در معدن زغال‌سنگ طبس به ۵۲ تن رسید

استاندار خراسان جنوبی مرگ یکی دیگر از کارگران معدن زغال‌سنگ معدن‌جو در طبس را تایید کرد. جواد قناعت، استاندار استان خراسان جنوبی چهارشنبه ۱۱ مهر در «دیدار با خانواده کارگران مصدوم و جان باخته» معدن زغال‌سنگ معدن‌جو گفت: «با فوت یکی دیگر از مصدومان حادثه معدن طبس در بیمارستان یزد تعداد جان‌باختگان این حادثه به ۵۲ نفر رسید.»

به گفته او سه کارگر مصدوم هم «دچار مرگ مغزی شدند».

قناعت گفت اعضای پیکر دو تن از این کارگران «اهدا شده است».

پیش از این مسئولان دولتی در دو مرحله شمار کارگران فوت شده را ۵۱ تن اعلام کرده بودند. انفجار در معدن زغال‌سنگ معدن‌جو طبس ۳۱ شهریور رخ داد. نیروهای امدادنجات تا چهارم مهر پیکر ۴۹ کارگر جان‌باخته را از معدن خارج کردند و همزمان گزارش شد ۱۶ کارگر مصدوم شده‌اند.

در روزهای بعد نیز مسئولان دولتی گفتند سه تن از کارگران مصدوم دچار مرگ مغزی شدند. استاندار خراسان جنوبی مدعی شد بنا بر تصمیم شرکت معدن‌جو ۲۰۰ میلیون تومان به خانواده کارگران جان‌باخته و ۵۰ میلیون تومان به خانواده کارگران مصدوم «برای مساعدت پرداخت خواهد شد».

بر اساس روایت کارگران بی‌توجهی به میزان گاز موجود در معدن علت انفجار در ۳۱ شهریور بود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اما پیش از مشخص شدن نتیجه کزارش‌های کارشناسی مدعی شده بود که در معدن امور ایمنی رعایت شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=252019 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x