شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

آلمان، فرانسه و سوئیس از شهروندانشان خواستند ایران را ترک کنند

پس از حملۀ موشکی ایران به اسرائیل، آلمان، فرانسه و سوئیس از شهروندانشان خواستند که خاک ایران را ترک کنند و از سفر به این کشور نیز خودداری ورزند. صدراعظم آلمان فدرال، اولاف شولتس، ضمن محکوم کردن حملۀ موشکی ایران به اسرائیل گفت که پس از این حمله خطر جنگ در خاورمیانه جدی است. در بیانیه ای که صدراعظم آلمان به همین مناسبت منتشر کرد از حکومت ایران و حزب‌الله لبنان خواسته شده که به حملات خود به اسرائیل فوراً خاتمه دهند.  

مجلس ملی فرانسه نیز در نشست روز خود چهارشنبه دوم اکتبر نسبت به وضعیت کنونی خاورمیانه و وقوع جنگی گسترده در آن ابراز نگرانی کرد. ساعاتی پیشتر رئیس جمهوری فرانسه ضمن محکوم کردن حملۀ موشکی ایران به اسرائیل گفت که تمام امکانات نظامی فرانسه در خاورمیانه جهت دفع حملات ایران تجهیز شده‌اند. همزمان وزارت امور خارجۀ فرانسه خواستار نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی اوضاع خاورمیانه شد.

در پی حملۀ موشکی ایران به اسرائیل، عباس عراقچی، وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی، ایالات متحد آمریکا را تهدید کرد که در صورت پشتیبانی از اقدام نظامی اسرائیل علیه حکومت ایران با واکنش این کشور روبرو خواهد شد. همزمان سردار پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، بار دیگر اسرائیل را تهدید کرد که در صورت حمله به ایران، این کشور نیز متقابلاً کلیه زیرساخت‌های اسرائیل را هدف خواهد گرفت.

https://akhbar-rooz.com/?p=252017 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x