جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

چپ گراها و دموکراتهای سلتیک: پرچمدار دفاع از فلسطین و لبنان؛ شکست رئال مادرید؛ باخت بایرن مونیخ ، پیروزی تیم‌های لیورپول، یوونتوس، بنفیکا، لیل و استون‌ویلا ؛ مدال طلای اشرافی در تکواندوی نوجوانان جهان

نازک بین- لوئیس انریکه، بعد از شکست ۲ بر صفر پاری‌سن‌ژرمن مقابل آرسنال ،رفتار نامناسبی با یک خبرنگار زن داشت . این موضوع  مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.سرمربی پاریس در پاسخ به سوال این خبرنگار که از او درباره مشکلات تیم اش پرسید، گفت: «اصلا قصد ندارم درباره تاکتیک تیمم توضیح بدهم .چون شما آن را نمی‌فهمید. باید موارد زیادی را اصلاح کنیم .اما اصلا برای شما توضیح نمی‌دهم.»جملات انریکه، بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت و اکثرا رفتار مربی اسپانیایی را «تحقیرآمیز» و «متکبرانه» نامیدند. خبرنگاران هم در دفاع از همکارشان به این رفتار انریکه معترض شدند و آن را «مغرورانه» و «غیر قابل تحمل» نامیدند. مارگو دومون گفت: «خیلی حیف شد چون من عاشق مسائل تاکتیکی هستم.» این رفتار انریکه در رسانه‌های کاتالونیایی هم بازتاب داشت.

این اولین بار نیست انریکه، از زمان حضور در پاری‌سن‌ژرمن با خبرنگاران درگیر می‌شود. او، اکتبر سال گذشته بعد از برد تیم اش مقابل تیم رن، به یک خبرنگار گفت: «تو فقط مسائل منفی را می‌بینی. در تمام مصاحبه‌ها شخصیت مخربی داری. این بدبینانه‌ترین نگاه در تاریخ فوتبال است. در یک بازی ۴ بر یک برنده شدیم و او گفت، ما ،شایسته شکست بودیم. جوانان همه چیز را می‌فهمند. فکر می‌کنم این تو هستی که نمی‌فهمی. این را بر اساس سوالاتی که می‌پرسی، می‌گویم.»این مربی اسپانیایی در مستندی مدعی شد حاضر است، از بخشی از دستمزدش صرفنظر کند و در عوض ارتباطی با رسانه‌ها نداشته باشد. او هفته گذشته حرف‌هایش در این مستند را اینگونه اصلاح کرد: «در وافع من زمان زیادی با شما خبرنگاران می‌گذرانم. هرگز در هیچکدام از نشست‌های خبری غیبت نکردم. دوست دارم صحبت کنم و نظراتم را بگویم. این حرف من یک واکنش لحظه‌ای بود. گفتم حاضرم پای برگه‌ای را امضا کنم که نیمی از قراردادم را بدهم و به جای آن با رسانه‌ها صحبت نکنم اما این غیرممکن است، چون در قراردادی که با باشگاه‌ها امضا می‌کنید، ملزم به مصاحبه هستید. من لحظات خوبی در مصاحبه‌ها داشتمو اگر امکانش بود در آنها شرکت نمی‌کرد؛ بخصوص نشست‌های خبری بعد از بازی. چون کار سختی است و من دیگر توانی برای تحمل برخی حرف‌ها ندارم.»

پیروزی نمایندگان ژاپن در دور دوم لیگ نخبگان

ویسل کوبه و یوکوهامان توانستند حریفان شان را در دور دوم لیگ نخبگان شکست دهند. دور دوم مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا در منطقه شرق با برگزاری چند دیدار پیگیری شد. در یکی از بازی‌ها ،ویسل کوبه با نتیجه ۲ بر یک شاندونگ را از پیش رو برداشت و ۳ امتیاز این دیدار خانگی را به دست آورد. میاشیرو و گوتوکو ساکای برای ویسل کوبه گل زدند و کریسان در دقیقه ۲۸ زننده تنها گل تیم نماینده چین بود.در دیگر دیدار، وکوهاما مارینوس توانست ۴ بر صفر برابر اولسان هیوندایی کره‌جنوبی به برتری دست یابد. گل‌های تیم ژاپنی را کوتا واتانوبه، تاکوما نیشیمورا، اندرسون لوپز و کوتا میزینوما به ثمر رساندند.در جدول رده‌بندی، گوانگژو چین با ۶ امتیاز صدرنشین است و تیم‌های جوهور دارالتعظیم و بوریرام تایلند با ۴ امتیاز در رده های دوم و سوم قرار دارند.

برست کوچک؛ در راهی بزرگ

تیم فوتبال برست، شگفتی‌ساز این فصل لیگ قهرمانان اروپا است که پیش از برد ۷ بر یک شب گذشته دورتموند مقابل سلتیک حتی توانست برای ساعتی صدرنشین جدول ۳۶ تیمی باشد. تیم گمنام فرانسوی در هفته اول اشتورم گراتس اتریش را ۲ بر یک شکست داده بود و سه‌شنبه شب در خانه سالزبورگ به برتری ۴ بر صفر رسید. در نیمه اول ممکن بود نتیجه دیگری رخ بدهد اما برست در نیمه دوم برتری قاطعانه‌ای مقابل میزبان داشت. نمایش خوب این تیم در شب شکست پاری‌سن‌ژرمن باعث شد عکس‌شان روی جلد روزنامه اکیپ برود و روزنامه ورزشی فرانسوی تیتر زد: «برست، برزیل است».برست، با این ۲ برد متوالی از حالا به صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی فکر می‌کند. انتظار می‌رود برای حضور در مرحله پلی‌آف (رتبه نهم تا بیست و چهارم) ۹ یا ۱۰ امتیاز لازم باشد. البته برست هنوز باید از بایر لورکوزن و رئال مادرید میزبانی کند و در خانه بارسا به میدان برود اما بازی خانگی مقابل آیندهوون و رویارویی با شاختار دونتسک و اسپارتا پراگ فرصتی است که این تیم مجموع امتیازات اش را بالاتر ببرد. اریک روا، سرمربی برست درباره بخت صعود تیمش محتاطانه صحبت کرد و گفت: «این یک شروع رویایی برای ماست اما  یک گام کوچک محسوب می‌شود. معمولا بازی‌های آخر سخت‌تر است. همچنین فکر می‌کنم بازی‌های بعدی ما سخت‌تر باشد.»

اشرافی قهرمان تکواندوی نوجوانان جهان شد

نماینده وزن ۷۸+ کیلوگرم تکواندوی ایران به مدال طلای قهرمانی نوجوانان جهان دست یافت. به گزارش ایسنا، امیرمحمد اشرافی در دومین روز رقابت‌های تکواندوی نوجوانان جهان در کره جنوبی به مدال طلا رسید اما مهدی رحمتی و ساینا علیپور از دور رقابت‌ها حذف شدند.

امیرمحمد اشرافی در دور نخست وزن ۷۸+ کیلوگرم «رونان سینکلر» از کانادا را با ضربه فنی پشت سر گذاشت. او سپس در دو راند متوالی ۱۲ بر صفر «توفا» از کوزوو را از پیش رو برداشت و در ادامه دو بر صفر «ممدووا» از آذربایجان را شکست داد و سپس با پیروزی دو بر صفر مقابل «رائول بارسینا» از مکزیک به نیمه‌نهایی راه یافت. اشرافی در این مرحله «دی‌متئو» از ایتالیا را نیز با ضربه فنی از پیش رو برداشت و به فینال صعود کرد. اشرافی در فینال نیز آیدن استلی از استرالیا را در دو راند شکست داد و صاحب طلای جهان شد.

مهدی رحمتی، دیگر نماینده ایران در گروه پسران، در همان مبارزه نخست در دو راند به «وو» از چین باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در بخش دختران نیز ساینا علیپور در دور نخست دو بر یک برابر «ماریا باردوکینا» از کانادا به برتری رسید. او سپس «کارولینا گادینیو» از پرتغال را دو بر یک شکست داد و در ادامه «گورباز» از ترکیه را دو بر یک از پیش رو برداشت و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه پیدا کرد اما در این مرحله دو بر صفر نتیجه را به «ویولتا دیاز» از اسپانیا واگذار کرد و از گردونه مسابقات حذف شد.

تاکنون ایران موفق به کسب سه مدال طلا توسط پرنیان نوری، آیناز نصیری و امیرمحمد اشرافی شده است.چهاردهمین دوره مسابقات تکواندو نوجوانان جهان تا روز یکشنبه ۱۵ مهرماه به میزبانی کره جنوبی ادامه خواهد داشت.

چپ گراهای سلتیک پرچمدار دفاع از فلسطین و لبنان

از زمان وقایع ۷ اکتبر، انگلیس نیز، حامیان فلسطینی را به عنوان “حامیان  تروریسم” و “ضد یهودی” محکوم کرده. در حالی که بمباران وحشیانه و جنون آمیز اسرائیل علیه مردم غزه را به عنوان “دفاع از خود” توجیه می کند.  در یک نبرد نابرابر، در برابر رسانه های حامی اسرائیل در اروپا و آمریکا، مردم عادی در سراسر جهان به دنبال ابزار دیگری برای ابراز همبستگی با مردم فلسطین ، از جمله تراس های فوتبال- بوده اند. در سرتاسر اروپا، استادیوم‌های فوتبال بستری را برای هواداران فراهم کرده‌اند تا مخالفت و اعتراض خود را بر علیه طبقه حاکم چه در انگلیس و چه در سایر کشورها ، نشان دهند!

هواداران باشگاه هایی مانند سلتیک که چپگرا های رادیکال و دموکرات ها را شامل هستند، سابقه طولانی در مبارزه با ظلم و بی عدالتی و تبعیض دارند. طرفداران سلتیک همواره حمایت خود را از ستمدیدگانی که به طور وحشیانه توسط رژیم هایی مثل اسرائیل سلاخی می شوند، نشان داده اند. سه شنبه شب گذشته در جریان بازی سلتیک با بورسیا دورتموند، پرچم لبنان همراه بنرها و نمایه سازی از آزادی فلسطین، نگاهها را به سوی خود جلب کرد. هواداران با حرارت این تیم اسکاتلندی در این دیدار نیز با در دست داشتن پرچم لبنان و فلسطین، حمایت خود را از فلسطن و لبنان اعلام کردند. آنان با محکوم کردن اسرائیل خواستار توقف و پایان جنگ شدند.

باخت ژیرونا و شاختار در اروپا

دور دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری دو مسابقه پیگیری شد. در یکی از بازی‌ها ژیرونا در خانه پذیرای تیم فاینورد هلند بود که این دیدار در نهایت ۳ بر ۲ به سود تیم هلندی به پایان رسید. ژیرونا، در هفته نخست با گل دقایق پایانی مغلوب پاری سن ژرمن فرانسه شد و فاینورد در خانه با چهار گل برابر بایرلورکوزن شکست را پذیرا شده بود.

در دیگر دیدار شاختار اوکراین به مصاف آتالانتای ایتالیا قهرمان فصل قبل لیگ اروپا رفت که در نهایت آتالانتا ۳ بر صفر برنده شد.به این ترتیب دور دوم این رقابت‌ها به پایان رسید

شکست رئال مادرید و بایرن مونیخ ، پیروزی تیم‌های لیورپول، یوونتوس، بنفیکا، لیل و استون‌ویلا

در حساس‌ترین بازی هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا تیم رئال مادرید امشب در دیداری خارج از خانه به مصاف لیل رفت و با نتیجه ۱-۰ شکست غیرمنتظره‌ای را تجربه کرد.جاناتان دیوید در دقیقه ۳+۴۵ گل اول لیل را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه رئال کرد. تا تیم میزبان برنده نیمه نخست باشد. در نیمه دوم کهکشانی‌ها در گلزنی ناکام بودند تا شب عجیبی را با شکست مقابل لیل تجربه کنند.

یوونتوس در ردبول آرنا مهمان لایپزیش بود. در حالیکه دو بار از میزبان عقب افتاده بود کامبک زد و بازی را با نتیجه ۳-۲ به سود خود تمام کرد.لایپزیش در نیمه نخست با گلزنی بنجامین ششکو در دقیقه ۳۰ تیم برتر زمین شد. اما در نیمه دوم دوشان ولاهوویچ در دقیقه ۵۰ کار را برای بانوی پیر به تساوی کشاند. در ادامه بنجامین ششکو در دقیقه ۶۵ موفق به دبل گلزنی شد ولی دوشان ولاهوویچ در دقیقه ۶۸ دوباره گل تساوی یوونتوس را به ثمر رساند ت.ا همه چیز در دقایق پایانی دوباره مساوی شود .در ادامه این بار یووه‌ای‌ها از لایپزیش پیش افتادند و با گلزنی فرانسیسکو کونسیسائو در دقیقه ۸۳ بانوی پیر کامبک زد و به پیروزی رسید.  

لیورپول در آنفلید پذیرای بولونیا بود که در پایان با نتیجه ۲-۰ به پیروزی رسید.

الکسیس مک آلیستر در دقیقه ۱۱ گل لیورپول را به ثمر رساند تا این تیم در نیمه نخست برنده به رختکن برود و محمد صلاح در دقیقه ۷۵ تیر خلاص را به بولونیا زد تا درنهایت بازی با اختلاف دو گل به سود لیورپولی‌ها تمام شود.

بایرن مونیخ در ویلا پارک به مصاف استون ویلا رفت و با نتیجه ۰-۱مغلوب شد.

پائو تورس در دقیقه ۲۲ برای استون ویلا گلزنی کرد .اما، با اعلام کمک داور ویدیویی این گل مردود شد، تا بازی در نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد. در نیمه دوم جان دوران موفق شد گل برتری استون ویلا را در دقیقه ۷۹ به ثمر رسانده و شکست بایرن مونیخ را رقم بزند.  

بنفیکا در خانه شکست سنگینی را به اتلتیکومادرید تحمیل کرد و با نتیجه ۴-۰ برنده شد.

کرم آکتورکوغلو در دقیقه ۱۳بنفیکا را پیش انداخت تا این تیم در نیمه نخست به برتری برسد. در نیمه دوم نیز آنخل دیماریا، در دقیقه ۵۲ از روی نقطه پنالتی گل دوم بنفیکا را به ثمر رساند. با گلزنی الکساندر باه، در دقیقه ۷۵ نسخه اتلتیکو مادرید پیچیده شد و با گل چهارم کوکو ،در دقیقه ۸۴ تیم دیگو سیمئونه در خارج از خانه تحقیر شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=251969 لينک کوتاه

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x