جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

کلودیا شینباوم به‌عنوان نخستین رئیس‌جمهور زن مکزیک سوگند یاد کرد و گفت «زمان زنان فرارسیده است»

کلودیا شینباوم ۶۲ ساله و شهردار سابق مکزیکوسیتی، سه‌شنبه ۱۰ مهر / یکم اکتبر در مراسمی در کنگره مکزیک به‌عنوان اولین رئیس‌جمهور زن این کشور سوگند یاد کرد و متعهد شد که حقوق زنان را تقویت کند و اقتصاد شماره دو آمریکای لاتین را همچنان به‌عنوان کشوری مطمئن برای سرمایه‌گذاری خارجی حفظ کند.

شینبام که دوره شش ساله ریاست جمهوری خود را آغاز می‌کند گفت: «دوران تحول است، زمان زنان است (…) برای اولین بار زنان آمده‌اند تا سرنوشت ملت ما را رقم بزنند.»

شینبام همچنین در اولین سخنرانی خود به‌عنوان رئیس دولت به نگرانی‌های سرمایه‌گذاران خارجی پس از تصویب اصلاحات قضایی گسترده‌ای که توسط سلف او، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور انجام شد، پرداخت و با تأکید بر مستقل بودن بانک مرکزی به سرمایه‌گذاران گفت: «مطمئن باشید سرمایه‌گذاری سهامداران داخلی و خارجی در کشور ما امن خواهد بود.»

شینباوم گفت مکزیک به‌دنبال حفظ تولید ۱,۸ میلیون بشکه نفت در روز، مطابق با تولید فعلی است. او که وعده «تداوم تغییرات» را داده است با بزرگترین کسری بودجه از دهه ۱۹۸۰ و رشد اقتصادی کم مواجه است.

کارشناسان می‌گویند که اقتصاد مکزیک برای افزایش درآمدها نیاز به اصلاحات مالیاتی دارد، اگرچه شینباوم در حال حاضر تغییرات گسترده مالیاتی را رد کرده است. به‌تازگی بانک مرکزی پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی خود را برای سال جاری از ۲,۴ درصد قبلی به ۱,۵ درصد کاهش داده و برآورد خود را برای سال ۲۰۲۵ به ۱,۲ درصد کاهش داده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=251925 لينک کوتاه

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x