جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

جمهوری اسلامی با موشک های بالستیک به اسرائیل حمله کرد

شامگاه سه شنبه حکومت ايران با موشک های بالستيک اسرائيل را هدف قرار داد. به گزارش رويـترز، آژیرهای هشدار در سراسر اسرائیل به صدا درآمد و صداهای انفجار در اورشلیم و دره رود اردن شنیده شد، اسرائیلی‌ها به پناهگاه‌ها پناه بردند. خبرنگاران رویترز شاهد رهگیری موشک‌ها در حریم هوایی اردن بودند. گزارش‌های رسانه‌های اسرائیلی حاکی از شلیک حدود 200 موشک است. سپاه پاسداران اعلام کرده «در پاسخ به شهادت شهید هنیه، سید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم.». جمهوری اسلامی و اسرائيل يک ديگر به حملات متقابل بيشتر تهديد کرده اند
روزنانه ی هاآرتص این عکس را با توضیح «اسرائیل مرکزی» منتشر کرده است

آخرین خبر: ارتش اسرائیل می گوید حمله موشکی ایران به پایان رسیده است، شهروندان می توانند پناهگاه ها را ترک کنند. مقامات اسرائیلی می گویند: تاکنون هیچ صدمه ای وارد نشده است و اسرائیلی ها می توانند فضاهای حفاظت شده را ترک کنند. سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد از هیچ آسیبی در این حمله اطلاعی ندارد. وی گفت این حمله جدی بوده و عواقبی در پی خواهد داشت.

 

شامگاه سه شنبه حکومت ایران با موشک های بالستیک اسرائیل را هدف قرار داده است.

به گزارش رویـترز، آژیرهای هشدار در سراسر اسرائیل به صدا درآمده و صداهای انفجار در اورشلیم و دره رود اردن شنیده شده است، اسرائیلی‌ها به پناهگاه‌ها پناه بردنده اند و گزارشگران تلویزیون دولتی در طول پخش زنده بر روی زمین دراز کشیده اند.

خبرنگاران رویترز شاهد رهگیری موشک‌ها در حریم هوایی اردن بودند. گزارش‌های رسانه‌های اسرائیلی حاکی از شلیک حدود ۱۰۰ موشک است.

پیش از این، ارتش اسرائیل اعلام کرده بود در صورت حمله موشکی بالستیک از سوی ایران، این حمله گسترده خواهد بود و به مردم توصیه کرده بود در صورت حمله، به پناهگاه‌های امن پناه ببرند.

شلیک موشک‌ها پس از ورود نیروهای اسرائیلی به خاک لبنان صورت گرفته است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، اعلام کرد این کشور آماده است تا به اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حملات موشکی ایران کمک کند.

بایدن در شبکه اجتماعی ایکس (X) درباره نشستی که اوایل روز با معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس و تیم امنیت ملی کاخ سفید برگزار شده بود، گفت: “ما درباره آمادگی ایالات متحده برای کمک به اسرائیل در دفاع در برابر این حملات و محافظت از کارکنان آمریکایی در منطقه بحث کردیم.”

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای گفته است: قلب اراضی اشغالی را هدف قرار داده است. سپاه پاسداران در بیانیه خود گفته است: «در پاسخ به شهادت شهید هنیه، سید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم.»

سپاه تهدید کرده است: چنانچه «رژیم صهیونیستی» به عملیات ایران واکنش نشان دهد با حملات کوبنده مواجه خواهد شد.

سپاه پاسداران گفته است این حملات با تصویب شورای امنیت ملی و با همکاری ارتش صورت گرفته است.

تیراندازی در تل آویو

الجزیره گزارش از وقوع تیراندازی در تل آویو داده است. این خبرگزاری می نویسد: درست قبل از اینکه موشک‌های ایران اسرائیل را هدف قرار دهند، یک حمله مسلحانه در منطقه یافا تل آویو رخ داد. در میان آژیرهای حمله هوایی موشکی ایران، پلیس اسرائیل می گوید که حداقل چهار نفر کشته شده اند. رسانه های اسرائیلی این رقم را هشت نفر اعلام کرده اند. پلیس گفته است دو مهاجم “خنثی شده اند”.

جشن در لبنان و غزه در حالی که موشک های ایران اسرائیل را هدف قرار می داد

شاهدان رویترز گفتند که پس از حمله ایران به اسرائیل، آتش بازی بر فراز بیروت قابل مشاهده بود.

جشن ها در سراسر نوار غزه نیز به راه افتاد، زیرا ساکنان شاهد پرواز موشک ها بر فراز این منطقه به سوی اسرائیل بودند.

رویترز نوشته است: مردم تشویق کردند، سوت زدند و شعار «الله اکبر» سر دادند. به گفته چند تن از ساکنان، ده ها راکت بر فراز نوار غزه مشاهده شد و برخی از آنها در برخی از مناطقی که نیروهای اسرائیلی در مرکز نوار غزه حضور دارند، سقوط کرد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل: در صورت واکنش اسرائیل، «پاسخ‌ بعدی و ویران‌کننده» است

نمایندگی ایران در سازمان ملل می‌گوید «پاسخ‌ حقوقی، منطقی و مشروع ایران به اقدامات» اسرائیل «در هدف قرار دادن اتباع و منافع ایران و تعرض به حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت».

بر اساس این بیانیه در صورت واکنش اسرائیل، «پاسخ‌ بعدی و ویران‌کننده به دنبال خواهد داشت.»

نمایندگی ایران در سازمان ملل «از کشورهای منطقه خواست حساب خود» را از اسرائیل «جدا کنند.»


https://akhbar-rooz.com/?p=251882 لينک کوتاه

2.9 10 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x