جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

یک سال از «صبح آن روز شوم» گذشت

روز ۹ مهرماه ۱۴۰۲ آرمیتا گرواند دانش آموز ۱۷ ساله، مورد ضرب و شتم حجاب بانان قرار گرفت و به کما رفت. آوا گراوند خواهر او با انتشار تصویر بالا نوشت: «صبح آن روز شوم»

یک سال پیش در چنین روزی حجاب بانان به بهانه حجاب آرمیتا گراوند را در مترو مورد ضرب و شتم قرار دادند و او به کما رفت. آرمیتا را حدود چهار هفته در شرایطی که هیچکس از زنده ماندن او مطمئن نبود نگه داشتند تا سناریوهای خود را بچینند و مرگ او را یک سانحه ناشی از افت فشار و به زمین خوردن قلمداد کنند.

اما همه دانستند که در آن واگن مترو که بعدها مدعی شدند فاقد دوربین بوده چه اتفاقی افتاده است. همان اتفاقی که برای مهسا (ژینا) امینی افتاد. آرمیتا گراوند را هم به خاطر چند تار مو کشتند و به خیال خود بر چشم حقیقت خاک پاشیدند.

بنا بر گزارش‌های معتبر رسانه‌ها و همچنین شهادت شاهدان عینی، در روز نهم مهر ۱۴۰۲، آرمیتا گراوند پس از آنکه از سوی ماموران حجاب‌بان مترو تهران مورد برخورد فیزیکی قرار گرفته و هل داده شد، به زمین خورده و در نتیجه برخورد شدید سرش با میله آهنی و خونریزی مغزی ناشی از آن، بیهوش شده و به کما رفت.

روزنامه گاردین چها روز پس از این حادثه در گفتگو با دو شاهد عینی برخورد فیزیکی حجاب‌بانان و هل دادن آرمیتا گراوند توسط آنان را تایید کرد. به نوشته این روزنامه «یک حجاب‌بان زن وقتی آرمیتا گراوند وارد واگن مترو شد، بر سر حجاب نداشتن، با آرمیتا مشاجره کرده و سپس به آرمیتا حمله کرد و به شدت او را هل داد.»

مقامات قضایی در ایران، هرگونه برخورد ماموران با آرمیتا گراوند را تکذیب کردند.

آرمیتا گراوند پس از بیست و هشت روز در ششم آبان ۱۴۰۲ در بیمارستان فجر تهران جان باخت.
🆔


https://akhbar-rooz.com/?p=251879 لينک کوتاه

2.6 7 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x