یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

طلا را قربانی ایده ئو لوژی کرد: خودداری شطرنج‌ باز ایران از بازی با نماینده اسرائیل؛ فرانسه در شوک وداع آنتوان گریزمان؛ من یونایتد؛ تیمی «مرده» و «بدون مربی»؛ تساوی پرسپولیس برابر پاختاکور؛ شکست استقلال در قطر

نازک بین- آنتوان گریزمان، یکی از بازیکنان بزرگ فرانسه و اروپا است. آنتوان، هم در اخلاق و هم در بازی یک الگوی واقعی در جهان فوتبال است. چهره خندان وی هیچگاه در جریان بازی و حتی اگر اخطاری بگیرد و یا اخراج شود، تغییری نمی کند. هافبک سابق بارسلونا و هافبک کنونی اتلیتکو مادرید، در یک تصمیم نهائی اعلام ، با تیم ملی فوتبال فرانسه، وداع کرده است. آنتوان گریزمان در صفحه شخصی‌اش اعلام کرد، از تیم ملی فرانسه خداحافظی می‌کند. مهاجم ۳۳ ساله اتلتیکو مادرید از سال ۲۰۱۴ عضو تیم ملی فرانسه بود، وی درباره خداحافظی‌اش نوشت: «امروز با احساساتی عمیق خداحافظی‌ام از تیم ملی فرانسه را اعلام می‌کم. بعد از ۱۰ سال باورنکردنی پر از موفقیت‌ها و لحظات بیاد ماندنی، زمان آن رسیده این فصل از زندگی‌ام را تمام کنم و فضا را برای نسل جدید باز کنم. پوشیدن این پیراهن برای من یک فرصت ویژه و افتخار بود. از ماه مارس ۲۰۱۴ تا سپتامبر امسال، این فرصت را داشتم لحظاتی باورنکردنی را در کنار همبازیان استثنایی‌ام تجربه کنم. ما در موفقیت‌های زیادی سهیم شدیم که برای همیشه در ذهن ما حک شده است.»سرمربی فرانسه به خداحافظی آنتوان گریزمان از بازی‌های ملی واکنش نشان داد.دیدیه دشان که برای اولین بار آنتوان گریزمان را به تیم ملی فرانسه دعوت کرد، درباره  وداع آنتوان گریزمان،از بازی‌های ملی واکنش نشان داد. سرمربی فرانسه گفت: «بعد از تاملی طولانی و کامل، آنتوان تصمیم گرفت که به دوران عالی فوتبال ملی‌اش پایان بدهد. ما ،به تازگی صحبتی طولانی درباره این موضوع داشتیم. از زمان شروع بازی‌اش در تیم ملی فرانسه، حدود ده سال قبل، ما رابطه‌ای با اعتماد و صریح داریم.» او، ادامه داد: «خداحافظی از تیم ملی فرانسه هرگز آسان نیست. بخصوص وقتی به این خوبی آن را نمایندگی کرده‌اید. نیاز به شجاعت، روشن‌بینی و صداقت دارد و در تحلیل آنتوان همه اینها وجود داشته است.»

دشان گفت: «هرچند هنوز دوران باشگاهی او تمام نشده، آنتوان یکی از مفاخر و بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال فرانسه باقی خواهد ماند. فراتر از ۴۴ گل و ۳۰ پاس گل، تاثیر او روی نتایجی که در یک دهه گذشته گرفته‌ایم فوق‌العاده بوده است. او، با روحیه تیمی و فداکاری که در نز بازیکنان تهاجمی نادر است، مایه افتخار فوتبال و پیراهن آبی بوده است. او هرگز کم‌کاری نکرد.»سرمربی فرانسه در پایان گفت: «بی‌تردید با احساسات فراوانی از خبر خداحافظی او مطلع شدم. همیشه گفته می‌شد که آنتوان بازیکن مورد علاقه من است. ما رابطه‌ای خیلی قوی داشتیم که دست‌نخورده می‌ماند. از صمیم قلب برای همه چیز متشکرم، گریزوی من.»

خودداری شطرنج‌ ایران از بازی با نماینده اسرائیل

تیم ملی شطرنج‌ بانوان کشورمان در حالی که می‌توانست به مدال طلا دست یابد، از رویارویی با نماینده اسرائیل خودداری کرد.چهل و پنجمین المپیاد جهانی شطرنج به میزبانی مجارستان برگزار شد . تیم ملی بانوان ایران با ترکیب مبینا علی‌نسب، ستایش کریمی،طناز ازلی، وصال حامدی‌نیا و پروا بهزاد نظیف راهی این مسابقات شد.تیم بانوان کشورمان که عموما از بازیکنان جوان و آینده دار تشکیل شده بود، کارنامه درخشانی در این رویداد معتبر به جا گذاشت.این تیم که تا دور ماقبل پایانی در جایگاه نخست کتگوری  قرار داشت می توانست با یک پیروزی در دور آخر، مدال طلای این کتگوری را به خود اختصاص بدهد که به خاطر حمایت از مردم فلسطین و لبنان با نماینده  اسرائیل دیدار نکرد و عطای مدال را به لقایش بخشید.با این‌حال تمامی بازیکنان تیم ایران موفق به افزایش درجه بین المللی شدند.ستایش کریمی چهره شاخص این تیم بود که  ریتینگ خود را ۱۰۰ واحد افزایش داد.کریمی هم چنین با این عملکرد، اولین نورم بین المللی بانوان را کسب کرد.

اسکولز: یونایتد تیمی «مرده» و «بدون مربی» است

تاتنهام یکشنبه‌شب گذشته، در اولدترافورد، تنها به سه دقیقه زمان نیاز داشت تا با ضربه برنان جانسون از یونایتد پیش بیفتد و در ادامه دژان کولوسفسکی، و دومینیک سولانکه ،دیگر گل‌های تیم لندنی را در خانه شیاطین سرخ ثبت کردند تا شکستی دیگر در کارنامه یونایتد و تن‌هاخ ثبت شود. دومین شکست پیاپی خانگی در لیگ، منچستریونایتد را با هفت امتیاز از شش بازی در رده دوازدهم قرار داد.پل اسکولز، هافبک سابق منچستریونایتد، از بی‌برنامگی تیم تن‌هاخ ابراز تعجب و یونایتد برابر تاتنهام را تیمی «مرده» و «بدون مربیـ توصیف کرد. او که با SuperSport صحبت می‌کرد، گفت: شما هر هفته هیچ نمی‌دانید یونایتد قرار است با چه سبکی و چگونه بازی کند. معلوم نیست آنها متکی بر ضد حمله‌ خواهند بود یا می‌خواهند مالکیت بازی را در اختیار داشته باشند. ما هیچ ایده‌ای از سبک بازی این تیم نداریم. بازیکنان یونایتد شبیه یک تیم بدون مربی‌اند. ما در حال حاضر دو سال و اندی است که چنین وضعیتی داریم ولی از اولین هفته‌ای که آنژه پوستج‌اوغلو وارد تاتنهام شد، می‌دانستیم تاتنهام قرار است چگونه بازی کند. بازیکنان امروز مرده به نظر می‌رسیدند. هیچ اشتیاقی برای فوتبال بین بازیکنان یونایتد وجود ندارد و این فقط می تواند از زمین تمرین نشات بگیرد.دلیخت، در پنجره نقل و انتقالات تابستانی با مبلغ ۴۳ میلیون پوند از بایرن‌مونیخ به منچستریونایتد پیوست اما اسکولز این سوال را پرسید که چرا شیاطین سرخ این همه پول را برای دفاع میانی خرج کردند: «وقتی بازیکنانی جدیدی می‌خرید، انتظار دارید که خیلی بهتر از بازیکنانی باشند که قبلا دارید ولی من در تیم بازیکنانی را نمی‌بینم که با هم تفاوت زیادی داشته باشند. دلیخت به جای مگوایر آمد اما هیچ تفاوت بزرگی در اینجا وجود ندارد. اینها بازیکنان باتجربه‌ای‌اند که یونایتد برایشان پول زیادی را پرداخت کرده است. ما ،باید از بهانه‌تراشی دست‌ برداریم و وارد زمین تمرین شویم و راهی برای خوب بازی‌کردن پیدا کنیم.

پرچم خاص زنان پرسپولیسی در قلعه حسن خان

تیم پرسپولیس با حضور طرفداران خانم رودرروی پاختاکور قرار گرفته است. نکته جالب اینکه البته تنها دو سکو به بانوان تعلق پیدا کرده و با توجه به گنجایش حداقلی ورزشگاه شهر قدس، آنها نیز تعداد کمی از بلیت برای این بازی را متوجه خود دیدند.این در حالی است که یکی از این هواداران با پرچم معروف «تاریخ، تمدن، افتخار» راهی استادیوم شده تا به این شکل شعار معروف باشگاه پرسپولیس را مورد استفاده خود قرار دهد.

هفته دوم لیگ نخبگان آسیا

بازی: پرسپولیس ایران – پاختاکور ازبکستان

روز مسابقه: ۹ مهرماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۹:۳۰

ورزشگاه: قلعه حسن خان

داور: عبدالله جمالی (کویت)

کمک داوران: علی تی چراک (کویت)، سعود الشمالی (کویت)، حسین ابو یحیی (کویت)،

داوران VAR: عبدالله الکندری (کویت) و هاشم الابراهیم (کویت)

ناظر بازی: لی گی سانگ (کره جنوبی)

گلزن پرسپولیس: (ثانیه ۳۰ ) علی علیپور

گلزن پاختاکور : دقیقه (۵۸) دراگان سران

توقف ناامیدکننده برابر پاختاکور

تیم فوتبال پرسپولیس که نخستین بازی خود در لیگ نخبگان آسیا را به الاهلی عربستان واگذار کرد، امیدوار بود در دیدار خانگی سه امتیاز را از پاختاکور ازبکستان بگیرد اما برابر این تیم به تساوی رسید.به گزارش مهر،دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس ایران و پاختاکور ازبکستان در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا ، در ورزشگاه  شهرک قلعه حسن خان برگزار شد. دو تیم در پایان به تساوی یک به یک رسیدند. علی علیپور (دقیقه یک) برای پرسپولیس و سران (۵۹) برای پاختاکور گل زدند.

ترکیب پرسپولیس:

آلکسیس گندوز، میلاد محمدی، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی، ایوب العلمود، مسعود ریگی، سروش رفیعی (۶۹- عیسی آل کثیر)، محمد خدابنده ل و(۴۶- سعید صادقی)، وحید امیری (۶۹- اوستون اورونوف)، فرشاد احمدزاده (۵۸- سعید مهدی) و علی علیپور (۵۸- لوکاس ژوائو)

شروع رویایی برای سرخ‌ها

در شرایطی که ثانیه‌هایی ابتدایی بازی توپ در اختیار سرخپوشان بود یک حمله و یک سانتر فرصت را برای امیری ایجاد کرد تا با پاسی استادانه توپ را به علی علیپور در سمت راست محوطه شش قدم حریف برساند و او هم با ضربه‌ای محکم توپ را به سینه تور دروازه پاختاکور چسباند تا سرخپوشان شروع رویایی داشته باشند.

ادامه خوب بودن پرسپولیس

شاگردان گاریدو که در دیدار نخست برابر الاهلی عربستان نمایش خیرکننده ای داشتند و با وجود شکست یک بر صفر همه را وادار به تحسین کردند، پس از گل هم بازی خوبشان را ادامه دادند اما نتوانستند از این برتری به خوبی استفاده کنند تا نیمه اول را با همان یک گل به پایان برسانند.

افت عجیب سرخپوشان

با شروع نیمه دوم پرسپولیس ناخودآگاه عقب نشست و با بازی پراشتباه این فرصت را برای تیم پاختاکور فراهم کرد تا توپ و میدان را در اختیار بگیرد. حریف ازبک که متفاوت با نیمه اول به میدان آمده بود با پاس‌های کوتاه و نزدیک شدن به دروازه میزبان کار را برای سرخپوشان سخت کرد.

آشفتگی خط دفاعی بازی را مساوی کرد

پاختاکور که در نیمه دوم بهتر از پرسپولیس بازی کرد در اواسط این نیمه چند خطر جدی را روی دروازه تیم میزبان پی ریزی کرد و در نهایت در دقیقه ۵۹ روی یک ضربه زیبا از کاپیتان این تیم به گل تساوی رسید. در این صحنه بازیکنان خط دفاعی پرسپولیس آشفته بودند و در یارگیری مرتکب اشتباه شدند تا حریف تیزهوش از این فرصت استفاده کند و به گل تساوی دست پیدا کند.

تعویض‌های گاریدو برای بهتر شدن

سرمربی پرسپولیس که نمی‌خواست تیمش در ورزشگاه خانگی امتیاز از دست بدهد دست به چند تعویض زد و بازیکنان هجومی تیمش از جمله ارونوف را به زمین فرستاد تا بتواند به گل برتری دست پیدا کند. با این حال ورود سعید مهری و ارونوف هم نتوانست تأثیر زیادی در بازی هجومی سرخپوشان داشته باشد و در مقابل این پاختاکور بود که در ضد حملات بسیار خطرناک ظاهر شد و یک بار هم تا گرفتن پنالتی پیش رفت اما داور اعلام آفساید کرد.

تلاش برای گل برتری در دقایق پایانی

سرخپوشان که در آستانه از دست دادن دو امتیاز خانگی بودند در دقایق پایانی فشار روی دروازه پاختاکور را افزایش دادند اما دفاع کم اشتباه حریف و البته کم دقتی بازیکنان پرسپولیس در دادن پاس‌های نهایی باعث شد حملات سرخ‌ها بی اثر باقی بماند. در پنج دقیقه وقت اضافه هم تیم ازبکستانی با هدف و هوشمندانه بازی کرد و به شاگردان گاریدو اجازه نداد به گل برتری برسند تا این دیدار با تساوی به پایان برسد و پرسپولیس دو امتیاز خانگی را از دست بدهد.

مشت «حسینی» بر صورت «نکونام»

هفته دوم مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا
بازی: السد قطر – استقلال ایران
تاریخ و ساعت برگزاری: دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳؛ ساعت ۱۹:۳۰
ورزشگاه: جاسم بن حمد دوحه قطر
داور: کیم جونگ هیوک از کره جنوبی
کمک‌ها: پارک کیونیونگ و ژانگ جونگپیل از کره جنوبی
داور VAR: چائه سانگیئوپ از کره جنوبی / کمک: لی‌ سئول‌ جی از کره‌جنوبی

گلهای السد : سیدحسین حسینی (۴۰- گل به خودی)- اکرم عفیف (۶۸- پنالتی)

السد قطر

مشعل برشم، بوعلام خوخی، پدرو میگل، رومن سایس، پائولو اوتاویو، متئوس اوریبه، محمد کامارا، یوسف عطال، اکرم عفیف، گیلرمه و رافا موخیکا

سرمربی: فلیکس سانچز فلورس

ترکیب استقلال

سیدحسین حسینی، سامان فلاح، روزبه چشمی(۶۷- آرمان رمضانی)، ایمان سلیمی(۴۶- رافائل سیلوا)، مهرداد محمدی(۴۶- محمدحسین اسلامی)، رامین رضاییان، بلانکو، اندونگ، ابوالفضل جلالی(۶۶- میلاد زکی پور)، ماشاریپوف(۴+۹۰ – علیرضا کوشکی) و آرش رضاوند(۶۶- گائل کاکوتا).

دیدار تیم های فوتبال استقلال تهران و السد قطر در دور دوم لیگ نخبگان آسیا با برتری السد به پایان رسید تا وضعیت تیم آبی پایتخت قرمزتر از قبل شود.

به گزارش مهر ،در یکی از دیدارهای دور دوم رقابت های لیگ نخبگان آسیا، تیم فوتبال استقلال تهران میهمان السد قطر بود. این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به سود السد به پایان رسید. گل‌های این دیدار را سید حسین حسینی، دقیقه ۴۰ (گل به خودی) و اکرم عفیف (۶۸- پنالتی) به ثمر رساندند.

نیمه اول

استقلال تهران، برای حفظ صدرنشینی در لیگ نخبگان و همینطور جبران شکست برابر پرسپولیس در دربی ۱۰۴ ، به دیدار با السد قطر، آمده بودند. اما همان ابتدای کار، مصدومیت روزبه چشمی موجب نگرانی هواداران این تیم شد.در دقیقه ۶ و در صحنه ای که روزبه چشمی برای تصاحب توپ، با بازیکن حریف درگیر بود دچار پیچیدگی شدید در ناحیه مچ پای راست شد که پس از مداوا، دقایقی بعد به زمین برگشت.در دقیقه دوم، السد از روی یک ضربه سر می توانست دروازه استقلال را باز کند اما توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه بیرون رفت و در دقیقه ۵ این رامین رضاییان بود که با یک ضربه سر، این موقعیت را جواب داد. اما ضربه سر او از کنار دروازه السد بیرون رفت.استقلالی ها در دقیقه ۱۰ فرصت مناسبی برای رسیدن به گل داشتند. اما ،ضربه سر تماشایی بلانکو با واکنش دیدنی دروازه بان السد مواجه شد.در ادامه بازی هم این تیم السد بود که نمایش بهتری از خود نشان داد تا اینکه در دقیقه ۴۰ این تیم صاحب یک ضربه کرنر شد و توپ را روی دروزاه استقلال فرستادند اما اشتباه مهلک سیدحسین حسینی در دفع توپ موجب شد توپ پس از برخورد به مشت او، راهی دروزاه خودی شود.در دقیقه ۳+۴۵ رامین رضاییان می توانست با ضربه سر بازی را به تساوی بکشاند اما واکنش دروازه بان السد مانع از ورود توپ به دروازه شد.

نیمه دوم

با آغاز نیمه دوم، شاگردان نکونام برای برای فرار از شکست، حملات خود را پی ریزی کردند و تیم السد هم تمرکز خود را روی کارهای تدافعی قرار داد اما اشتباهات پی در پی مدافعان استقلال بیشترین جلوه را در این بازی داشت.نخستین حمله جدی را سفیدپوشان السد خلق کردند. اشتباه روزبه چشمی در قلب خط دفاعی در دقیقه ۵۱ موجب شد توپ در موقعیت تک به تک به مهاجم السد برسد که واکنش خوب حسینی مانع از گلزنی حریف شد.در دقیقه ۵۵ باز هم یک اشتباه کشنده برای آبی ها در قلب خط دفاعی و این بار به وسیله سامان فلاح رخ داد که حسینی در این صحنه هم موفق عمل کرد و دروازه استقلال را بسته نگه داشت.در دقیقه ۶۵ در حالی که اکرم عفیف به محوطه جریمه استقلال رسیده بود با تکل روزبه چشمی متوقف و یک ضربه پنالتی برای السد اعلام شد. اکرم عفیف پشت این توپ قرار گرفت و توانست گل دوم را برای السد به ثمر برساند. چشمی پس از این پنالتی، بلافاصله جای خود را به آرمان رمضانی داد.در دقیقه ۷۳ استقلال فرصت داشت اختلاف را به حداقل برساند. اما شوت تماشایی و از راه دور سامان فلاح پس از دخالت دروازه بان به تیر دروازه برخورد کرد تا این موقعیت هم از دست برود.تیم استقلال که در هفته اول موفق شده بود با نتیجه ۳ بر صفر از سد الغرافه عبور کند و صدرنشین لیگ نخبگان شود. با این شکست ۳ امتیازی باقی ماند و جای خود را در صدر به الاهلی عربستان داد و به دلیل تفاضل گل، موقتا به رده چهارم سقوط کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=251829 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x