شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

پس از شکست مذاکره با کارفرمایان؛ اعتصاب ۴۵۰۰۰ کارگر بنادر آمریکا آغاز شد

هارولد جی. داگت، رئیس اتحادیه بین‌المللی کارگران بنادر، صبح سه‌شنبه در حال سخنرانی برای اعضا در یکی از بنادر الیزابت، نیوجرسی – عکس: نیویورک تایم

نخستین اعتصاب کارگران بنادر در سواحل شرقی آمریکا از سال ۱۹۷۷ تاکنون بنادر آمریکا از مِین تا تگزاس را در خطر تعطیلی قرار داده است.

به گزارش گاردین، صبح امروز، سه‌شنبه، در پی شکست مذاکرات اتحادیه کارگران دریایی بین‌المللی (ILA) با اتحادیه شرکت‌های دریایی ایالات متحده (USMX)، حدود ۴۵,۰۰۰ کارگر بنادر، که توسط اتحادیه ILA نمایندگی می‌شوند، دست به اعتصاب گسترده زدند.

مذاکرات بین اتحادیه کارگران دریایی بین‌المللی (ILA) و اتحادیه شرکت‌های دریایی ایالات متحده (USMX) پس از انقضای قرارداد قبلی در نیمه‌شب دوشنبه به نتیجه نرسید و کارگران از ساعت ۱۲:۰۱ بامداد به وقت شرق ایالات متحده در روز سه‌شنبه به اعتصاب پیوستند. بر اساس گزارش‌ها، این اعتصاب ۳۶ بندر در سواحل شرقی و خلیج ایالات متحده را شامل خواهد شد.

بنابر گزارش آسوشیتد پرس، کارگران بندر فیلادلفیا اندکی پس از نیمه‌شب به اعتصاب پیوستند و در یک تقاطع ریلی خارج از بندر به راهپیمایی پرداخته و شعار “بدون قرارداد منصفانه، هیچ کاری انجام نخواهد شد” سر دادند. بنادر ویرجینیا نیز از توقف فعالیت‌ها خبر دادند.

این اعتصاب، که اولین اعتصاب کارگران بنادر در سواحل شرقی آمریکا از سال ۱۹۷۷ محسوب می‌شود، بنادر از ایالت مِین تا تگزاس را به طور جدی به تعطیلی تهدید می کند و زنجیره تأمین کالاها و اقتصاد ایالات متحده را با فشارهای مضاعفی روبه‌رو خواهد کرد.

هر یک از طرفین مذاکره، دیگری را به امتناع از مذاکره متهم کرده‌اند. اتحادیه ILA ادعا کرده که USMX که نماینده ۴۰ ترمینال دریایی و اپراتورهای بنادر است، پیشنهادهایی با افزایش اندک دستمزدها ارائه کرده و حتی به قرارداد قبلی نیز وفادار نبوده و خودسرانه به اتوماسیون در بنادر آمریکا روی آورده است.

بر اساس برآوردها، اعتصاب کارگران بنادر می‌تواند روزانه ۵ میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا ضرر وارد کند. اتحادیه ILA با این وجود اعلام کرده همچنان محموله های نظامی را جابجا کرده و فعالیت‌های کشتی‌های مسافرتی را نیز متوقف نخواهد کرد.

در همین حال، USMX در روز چهارشنبه با طرح یک شکایت به هیئت ملی روابط کار (NLRB) ادعا کرد اتحادیه کارگران دریایی از مذاکره امتناع می‌ورزد. ILA این شکایت را به عنوان یک “اقدام تبلیغاتی” توصیف کرده و تأکید کرده است تنها به دنبال عدالت و شرایط منصفانه برای کارگران است.

کارگرانی که در حال حاضر تحت قرارداد قبلی فعالیت می‌کنند، دستمزدی بین ۲۰ دلار در ساعت (برای پایین‌ترین سطح کاری) تا ۳۹ دلار در ساعت (برای بالاترین سطح کاری) دریافت می‌کنند. این قرارداد در روز دوشنبه منقضی شده است.

اتحادیه بین‌المللی کارگران بنادر (ILA) خواستار افزایش ۷۷ درصدی دستمزدها برای قرارداد جدید شش ساله است. این بدان معناست که اتحادیه می‌خواهد میزان دستمزدها به طور قابل توجهی افزایش یابد. اگر این افزایش ۷۷ درصدی پذیرفته شود، تا سال ۲۰۳۰ دستمزد کارگران به ۶۹ دلار در ساعت خواهد رسید.

بزرگترین فدراسیون اتحادیه‌های کارگری در ایالات متحده، بخش حمل‌ونقل (TTD) از فدراسیون کارگری آمریکا (AFL-CIO) در بیانیه‌ای حمایت خود از اعتصاب را اعلام کرده است.

رئیس و دبیر خزانه‌داری بخش حمل و نقل فدراسیون (TTD)، گرگ ریگان و شری سملسبرگر در بیانیه‌ای اظهار داشتند: “باید روشن کنیم: در شرایطی که خسارات به مردم و زنجیره تامین ملی به بیشترین حد ممکن رسیده است؛ این کارفرمایان هستند، نه کارگران، که از مسئولیت خود شانه خالی کرده‌اند و مذاکرات را به آخرین لحظه موکول کرده‌اند. USMX تلاش می‌کند تقصیر را بر گردن کارگران خط مقدم بگذارد که زنجیره تامین ما را به حرکت در می‌آورند، در واقع این کارفرمایان هستند که مقصر هستند.”

کاخ سفید از هر دو طرف درخواست کرده بود که به یک توافق مشترک دست یابند. در همین حال، فدراسیون کارگری آمریکا به جمهوری‌خواهان در کنگره هشدار داده بود از تلاش برای تصویب دستورات قضایی به منظور ممانعت از اعتصاب اجتناب کنند. بایدن پیش از آغاز اعتصاب اعلام کرده بود قصد ندارد به منظور جلوگیری از اعتصاب مداخله کند.

https://akhbar-rooz.com/?p=251827 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x