جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳

همزیستی مسالمت آمیز اسرائیل و فلسطین در پاریس؛ کشف عملیات جاسوسی با پهپاد؛آغاز بازیهای فوتبال المپیک ۲۰۲۴؛همراه با جنجال و خشونت؛ شکست آرژانتین؛ برد اسپانیا و فرانسه

نازک بین- توماس باخ در مورد درخواست حذف اسرائیل از المپیک ۲۰۲۴ گفت: موضع IOC روشن است. ما ،دو کمیته ملی المپیک (اسرائیل و فلسطین) داریم و این با دنیای سیاست تفاوت دارد. هر دو در همزیستی مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند. المپیک رقابتی بین کشورها نیست، بلکه رقابتی است بین ورزشکارانی که از سوی کمیته‌های ملی المپیک نامزد شده‌اند. ما ،کار سیاسی نمی‌کنیم، اینجا هستیم تا مأموریت خود را برای جمع کردن ورزشکاران انجام دهیم.رئیس کمیته بین‌المللی المپیک اظهار داشت: اگر وارد بحث سیاسی درباره جنگ‌ها و درگیری‌ها شویم، در مراسم افتتاحیه روز جمعه آینده به جای ۲۰۶ کمیته ملی المپیک، فقط ۱۰۰ کمیته حضور خواهند داشت! زیرا درگیری‌ها و جنگ‌های زیادی در جهان وجود دارد.

اسحاق هرتسوگ، رئیس جمهور اسرائیل طبق اعلام خبرگزاری فرانس‌پرس به پاریس می‌رود و در مراسم افتتاحیه حاضر می‌شود. امانوئل ماکرون، نخست‌وزیر فرانسه  در گفت‌وگو با شبکه ۲ تلویزیون این کشور اعلام کرد با اقدامات بنیامین نتانیاهو مخالف است. اما مشکلی با حضور نخست‌وزیر اسرائیل در مراسم افتتاحیه وجود ندارد. کمیته المپیک فلسطین دوشنبه گذشته از IOC خواست نمایندگان اسرائیل را به دلیل نقض آتش‌بس در غزه از رقابت‌های پاریس ۲۰۲۴ کنار بگذارد. استناد فلسطینی‌ها به مصوبه اخیر سازمان ملل متحد است که برای بازه زمانی ۱۹ ژوئیه تا ۱۵ سپتامبر تقاضای توقف درگیری‌ها را داشت. همچنین تظاهرات و اعتراضات گروه های حقوق بشری  ضد جنگ و حامی فلسطین در نزدیک دهکده بازیها و مراکز کنفرانسهای خبری مقامات ارشد کمیته بین المللی المپیک و مسئولان فرانسوی، برگزار می شود. اعلام شده،گروه‌های حامی فلسطین قصد دارند با بنرهای اعتراضی در مسابقه فوتبال بین ۲ تیم  اسرائیل و مالی در چارچوب دور اول گروهی رقابت‌های فوتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس حاضر شوند.

اوج هوش مصنوعی در المپیک پاریس

کمیته بین‌المللی المپیک در نظر دارد با استفاده از هوش مصنوعی، المپیک را بروزرسانی کند و به چندین چالش در حوزه ورزش بپردازد. از هوش مصنوعی برای شناسایی ورزشکاران با استعداد، تنظیم روش‌های تمرینی و فراهم آوردن عدالت بیشتر در فرآیندهای داوری استفاده می‌شود. این برنامه که توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، در لندن اعلام کرد، با هدف حفظ ویژگی‌های منحصر به‌فرد المپیک و اهمیت جهانی آن طراحی شده است.
در المپیک پاریس، هوش مصنوعی قرار است برای محافظت از ورزشکاران در برابر آزار آنلاین، بهبود تجربه تماشاگران از راه دور و پخش مؤثر مسابقات به کار رود. استفاده از هوش مصنوعی برای نظارت تصویری در بازی‌های پاریس که موجب نگرانی‌هایی در مورد حریم خصوصی شده است، همچنان ادامه دارد، هرچند که تضمین‌هایی برای عدم استفاده از فناوری تشخیص چهره ارائه شده است. 
باخ تأکید کرده که هوش مصنوعی وسیله‌ای برای خدمت به ورزش است، نه جایگزین توانایی‌های انسانی و این را می‌توان در همکاری‌هایی مانند جست‌وجو برای استعدادهای ورزشی در سنگال با شرکت اینتل مشاهده کرد. در المپیک پاریس برای مبارزه با دوپینگ از فناوری پیشرفته و هوش مصنوعی استفاده خواهد شد. هوش مصنوعی می‌تواند با بررسی داده‌های ورزشکاران، عملکرد آنها را در المپیک پیش‌بینی کند و در صورت مشاهده یک روند غیرمعمول، هشدار خواهد داد. تمامی این مراحل در گذشته توسط انسان و به صورت محدود صورت می‌گرفت. این روش در رشته‌های ورزشی مانند شنا، وزنه‌برداری و دوچرخه‌سواری مورد استفاده قرار گرفته و نتایج قابل توجهی داشته است.

روز نخست فوتبال المپیک؛ شکست آرژانتین ؛ پیروزی اسپانیا و فرانسه

در حالی که المپیک ۲۰۲۴ به صورت رسمی از روز جمعه آغاز خواهد شد، این بازی‌ها با برگزاری‌ دیدارهایی در رشته‌های فوتبال و راگبی آغاز شد تا المپیک پاریس به صورت غیر رسمی شروع شود.مسابقات فوتبال المپیک ۲۰۲۴ از روز چهارشنبه آغاز شد و در نخستین بازی از مرحله گروهی، تیم‌ها در ۴ گروه به مصاف یکدیگر رفتند و در مهمترین بازی‌ها، آرژانتین در برابر مراکش با نتیجه ۲ بر یک  مغلوب شد.این بازی با حواشی بسیاری همراه بود و در حالی که آرژانتین گل تساوی را در دقیقه ۱۰۶به ثمر رساند، بازی به دلیل هجوم طرفداران به زمین متوقف شد. پس از یک ساعت  توقف، بازی پشت درهای بسته ادامه پیدا کرد. این گل توسط داور مورد قبول قرار نگرفت. تصور می شد که این بازی با تساوی دو بر دو به پایان رسید اما تصاویر نشان داد که گل آرژانتین به خاطر آفساید مردود بوده است.به نوشته اسپورت، فدراسیون فوتبال آرژانتین به شدت نسبت به این بازی و اتفاقات آن اعتراض دارد.فدراسیون فوتبال آرژانتین در بیانیه ای اعلام کرد که به خاطر این اتفاقات عجیب به کمیته انضباطی فیفا شکایت کرده است و منتظر واکنش فیفا در این زمینه است.

در بیانیه آرژانتینی ها آمده است: بازیکنان آرژانتین مورد بدرفتاری قرار گرفته اند و چنین چیزی اصلا معنا ندارد و با قوانین المپیک در تعارض است. مسئولان برگزاری بازی به سخنان کاپیتان و بزرگان دو تیم گوش ندادند. نباید این بازی دوباره از سر گرفته می شد. آنها منتظر رای فیفا و اعلام محرومیت و جریمه علیه مسئولان برگزاری این بازی هستند. ماسکرانو سرمربی تیم ملی فوتبال المپیک آرژانتین هم به شدت از اتفاقات این بازی انتقاد کرد و آن را یک سیرک واقعی دانست. او حتی اعلام کرد که از بازیکنان تیم اش دزدی شده است.

عراق پیروز برابر اوکراین

در دیگر بازی این گروه، عراق در برابر اوکراین با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید. اوکراین ابتدا در دقیقه ۵۳ توسط روبچینسکی از حریف پیش افتاد، اما ۳ دقیقه بعد و در دقیقه ۵۶، ایمن حسین از روی نقطه پنالتی گل تساوی را به ثمر رساند. عراق در دقیقه ۷۵ موفق شد توسط جاسم گل دوم را به ثمر برساند و در نهایت بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود عراق به پایان رسید. در این بازی منتظر محمد بازیکن تیم عراق که در تیم استقلال حضور دارد از ابتدا در ترکیب حضور داشت اما در دقیقه ۶۰ تعویض شد.

همیشه پیروز میدان 

در دیگر دیدار رقابت‌های فوتبال المپیک، اسپانیا در برابر ازبکستان در نخستین بازی از گروه سوم، با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید. در این بازی مارک پوبی نخستین گل اسپانیا را در دقیقه ۲۸ به ثمر رساند، سپس شامرادوف در دقیقه ۴۸ گل تساوی را از روی نقطه پنالتی زد. در نیمه دوم و در دقیقه۶۰ یک ضربه پنالتی به سود اسپانیا به دست آمد که سرخیو گومس موفق نشد توپ را به گل تبدیل کند. اما همین بازیکن چند دقیقه بعد و در دقیقه ۶۴ گل دوم را برای اسپانیا به ثبت رساند. در نهایت بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود اسپانیا به پایان رسید. در این بازی، استون ارونوف، بازیکن ازبکستانی پرسپولیس در دقیقه ۶۰ تعویض شد.در دیگر بازی این گروه، بازی مصر در برابر جمهوری دومنیکن بدون گل به پایان رسید.

برد فرانسه، نیوزیلند و ژاپن

در مهمترین بازی گروه اول این مسابقات، فرانسه در مصاف با آمریکا با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید، لاکازت در دقیقه ۶۱ گل اول را برای فرانسه به ثمر رساند، سپس اولیسه در دقیقه ۶۹ و باده در دقیقه ۸۵ گلزنی کردند و بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود فرانسه به پایان رسید. در دیگر بازی این گروه، نیوزیلند در مصاف با گینه با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید. در بازی‌های گروه چهار این مسابقات، ژاپن در مصاف با پاراگوئه با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید. 

نتایج سایر دیدارهای مسابقات فوتبال المپیک به شرح زیر است:

آرژانتین ۱- مراکش ۲

ازبکستان ۱- اسپانیا ۲

مصر ۰- دومینیکن ۰

گینه ۱- نیوزیلند ۲

عراق ۲- اوکراین ۱

ژاپن ۵- پاراگوئه ۰

کشف عملیات جاسوسی با پهپاد

بورلی پریستمن، مربی تیم زنان کانادا در المپیک ۲۰۲۴، پس از جاسوسی از تمرینات تیم ملی نیوزیلند، خودش را از حضور در بازی روز پنجشنبه محروم کرد! کمیته المپیک کانادا نیز پس از شکایت تیم حریف مجبور به عذرخواهی شد. پریستمن در بیانیه‌ای گفت: «من، در نهایت مسئول رفتار تیم‌مان هستم. بنابراین، برای تأکید بر تعهد تیم‌مان به صداقت، تصمیم گرفتم به‌طور داوطلبانه از هدایت تیم در بازی روز پنجشنبه کناره‌گیری کنم و در آن بازی حضور نداشته باشم. به نمایندگی از کل تیم‌مان، ابتدا و مهم‌تر از همه، می‌خواهم از بازیکنان و کارکنان تیم فوتبال نیوزیلند و بازیکنان تیم کانادا عذرخواهی کنم. این اقدام نمایانگر ارزش‌هایی نیست که تیم ما به آن‌ها پایبند است.»ماجرا از جایی شروع شد که مدیر کاروان نیوزیلند گزارش داد یکی از اعضای کادر فنی کانادا با استفاده از پهپاد از اردوی تمرینی آنها جاسوسی کرده است.این حادثه به یک رسوایی بزرگ برای کانادا تبدیل شده است. نیوزیلند این اتفاق را به پلیس فرانسه گزارش داد. همچنین شکایتی به کمیته بین‌المللی المپیک ارائه کرد. کانادا تأیید کرد که یکی از اعضای «غیررسمی» تیم شان توسط مقامات فرانسوی به دلیل استفاده از پهپاد بازداشت شده است.

اتحادیه فرودگاه‌های پاریس خواستار اعتصاب در روز افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ شد.

به نقل از RMC SPORT؛ اتحادیه کارکنان اپراتور فرودگاه‌های پاریس خواستار اعتصاب در روز مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک پاریس شد و خواستار امتیازاتی بیشتر از آنچه در توافقنامه اخیر پیش‌بینی شده بود، است.این اعتصاب از ساعت ۵ صبح جمعه ۲۶ جولای ۲۰۲۴ (۵ مرداد) آغاز و تا ساعت ۷ شنبه ۲۷ جولای ۲۰۲۴ (۶ مرداد) یعنی تا شروع بازی‌های المپیک پاریس ادامه خواهد داشت. در نتیجه این اعتصاب، ترافیک در فرودگاه های Roissy-Charles-de-Gaulle و Orly و همچنین در Beauvais مختل خواهد شد. بازی‌های المپیک از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) برگزار می‌شود.

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=246513 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x